S Nohavicou v Lucerna Music Baru

16.10.2017

Zhruba po 20letech jsem se odhodlala a navodila si iluzi svých středoškolských studií a vydala se zase osobně na koncert Jarka Nohavici.

Lucerna Music Bar praskal ve švech a fronta na vstup se vinula celou pasáží až na tramvajovou zastávku ve Vodičkově ulici. Lístky zakoupeny čirou náhodou- patrně něcí nevyzvednutá rezervace- jinak beznadějně vyprodáno. Bylo to jen ke stání, ale nakonec večer plynul příjemně, že dvě hodiny utekly jak voda. Do O2 arény bych se na akci tohoto typu nevydala, ale tohle komornější provedení mi udělalo dobře.

Vždycky měl dobré texty a vždycky jsem obdivovala jeho slovní zásobu a schopnost skládat slova tak, že to znělo poeticky, neotřele a ještě se to vázalo k líbivé melodii. A žádné "CTRL+C a CTRL +V" - všechno pěkně z vlastní hlavy!!

Posledních pár let jeho tvorbu nijak intenzivně nesleduju, ale když v létě na táboře děti s chutí  vyřvávaly u kytary: 
"já chci mít čapku s bambulí nahoře,
jíst kaštany, mýt se v lavoře,
od rána po celý den, zpívat si jen.... ",

říkala jsem si, že ten chlapík prostě umí!

V textu písničky Minulost je dost věcí k přemýšlení... 
... doběhne nás, ta potvora..
vždycky a spolehlivě
Však i pan Nohavica o tom ví své...



Zazněla tu i píseň "Kdo z nás" z nového alba "PORUBA",  které vyjde v listopadu.


Bylo to fajn a potlesk spokojených diváků byl pro tohoto slezského barda jistě příjemným oceněním. 
Však víme, jako to "Ostravaci" s těmi "Pražáky" mají ;-)

Tak ještě musím někde ulovit vstupenky na ten 100% hodnocený Kabaret BO!


4 komentáře:

Janina řekl(a)...

Děkuji za navození atmosféry, těším se na něj na čtvrtek, byť do té obrovské O2 arény. V době, kdy jsme lístky kupovali, žádné jiné koncerty v Praze zveřejněny nebyly. To až pak. I já bych raději šla jinam, ale zase aspoň takhle:-) Minulost je krásná, tu mám z těch nových moc ráda. A o nové album si musím napsat Ježíškovi ;-)

Ilona Ř. řekl(a)...

Také Nohavicu můžu !
My na něm byli před pár roky u nás na Kuňce v přírodním amfiteátru a bylo to super :-)
Texty, má stále výstižné !

Ilona Ř. řekl(a)...

Tak Wlčice, asi tomu nebudeš věřit, ale i u nás ve městě v listopadu Nohavica koncertuje.
Díky tobě jsem zjistila, že ode dneška se zrovna prodávají lístky, takže už 2 máme :-)
Díky za tip!

Ilona Ř. řekl(a)...

Jen pro info.
Koncert byl prý úžasný bohužel bez nás :-o
Syn horečky a já v den koncertu lehla také :-(
Lístky jsme ráno nabídla dětské doktorce, která je přijala s nadšením !
Hodná kolegyně si, ale nové CD Poruba na koncertě zakoupila a mě nahrála, takže právě jedu na vlně Nohavica :-)
Krásné listopadové dny !