Školní svět je plný zvláštností

13.1.2016

Ministrem školství jsem v naší rodině já. Tuto nezáviděníhodnou funkci jsem získala taknějak bez hlasování. Patrně za nevhodné chování :-)

Snažím se se školou spolupracovat alespoň tím, že nesabotuju jejich akce, které mi ne vždy připadají smysluplné. Ale nežiju v tom školním labyrintu denně, tak budiž. Zřejmě studovaní vědí, co je pro naše děti dobré. Na třídních schůzkách nesmlouvám o zrušení domácích úkolů, protože nijak nepociťuji, že by moje dítě stresovaly či mu jinak na duchu škodily. Alespoň má doma důvod otevřít školní batoh. Jednotlivé členy učitelského sboru  se snažím nesrovnávat s domácími zvířaty...

Občas mne zlobí, že dostanou za úkol něco, co bylo evidentně zadáno "z rychlíku"- tedy např. křížovku, v níž je chyba a je evidentní, že p. učitelka ji viděla pouze koutkem oka, než ji vložila do kopírky nebo úkol, na který žáček evidentně bez pomoci rodičů není schopen vypracovat. Dítě se pak dožaduje pomoci- a ono to občas kloudné řešení ani nemá.

Na třídní schůzce jsme dostali informativní lístečky, kde byl uveden předběžný prospěch našich ratolestí- tedy kde je třeba přidat a co ještě na poslední chvíli vylepšit. 

Zlobila jsem se nad dvojkou z přírodopisu, ale Martina mi vysvětlila, že ji to prostě nebaví...ale až se budou učit nevímco, pak jistě bude mít jedničku. Samozřejmě následoval podrobný rozbor osobností, psychických poruch a zvláštností chování jednotlivých učitelů. Rozčilovala jsem se i nad známkou z chemie- proč je mezi 1 a 2?? Následně jsem vedla  dlouhý monolog o tom, jak mě to bavilo a k čemu je to dobré... než se dítě školou povinné zmohlo na odpor: "My ale chemii vůbec nemáme!"
"Jak nemáte? Máš tu z ní známku, tak to sis asi při své domácí přípravě jen nevšimla, že takový předmět existuje!"
"Chemie bude až za rok. V sedmičce. Vždyť ti říkám, že ty učitelky jsou divný. Aby sis toho nevšímala....", bránila se Martina.  
Přestala jsem to řešit. Jsou to jenom čísla. A jak je vidět, tak hodně imaginární...

Originální a vtipné  mi připadá složení učitelského sboru. (tím se nikomu nevysmívám, pouze konstatuji :-)) Jména p.učitelek vypadají jak ze seriálu, kde autor pracoval s hodně bujnou fantazí: Jasná, Hluchá, Tlustá, Černá... a fyziku tam učí pan učitel Zika - tak snad jen Igor Hnízdo mi tam chybí... 

6 komentářů:

Helena Šilhánková řekl(a)...

Školní svět není plný zvláštností, to je prazvláštnost sama! Kdybyste to viděla zevnitř... :)

Jitka Neradová řekl(a)...

Jo, jo, stát ve státě.

Andrea řekl(a)...

Dobrý den, mě fascinuje, že děti mají založené sešity na kdeco, ale v těch je ted po celém pololetí popsaný tak max jeden list.. zato je plny batoh nakopírovaných doplňovaček, zápisů atd.. aby těm nebohým ruce neupadly, kdyby si třeba měly něco napsat samy!!! Chemie u nás až v osmé třídě.. Na škole mě nepřekvapí už asi nic.. Andrea matka z 5 a 8 třídy ��

wlcice řekl(a)...

Přesně! Kupuju sešity, na konci roku protrhám popsané papíry a větší nepopsaná hromada mi zbyde. Stejnětak i s prac.sešity- některé nejsou vyplněné ani ze třetiny!

Dcera má rovněž mraky různých namnožených lítečků- všude! Nutila jsem ji, aŤ si je lepí do sešitů- ale to prý nemusejí. Oni to prostě jen vyplní- a vyhodí- žádný řád ani systém to nemá. Občas postrádám smysl toho cvičení, které vyplňují. Snad jen češtinářka - to je "stará škola"- dává opisovat pravopisná cvičení, trvá na čtenářském deníku a pod. "přežitcích", co většině moderních rodičů vadí a rádi o tom zejména na tř. schůzkách diskutují. On pak žák sotva napíše několik vlastních souvislých vět, když stále jen něco spojuje nebo doplňuje po písmenkách.

Andrea řekl(a)...

Tak tady mi chybí facebookovské to se mi líbí.. Jako bych to psala já.. A to jsem si vždy myslela, že to je naší venkovskou školou. Z Babičky četli jen jakýsi výcuc od Fragmentu.. Asi aby je to ve volných chvílích nezdržovalo od tabletů a počítačů... Takže jí teď čteme v originále dobrovolně a po večerech..

Anonymní řekl(a)...

Mohu se zeptat, zda jste zůstaly na ZŠ nebo Martina přeci jen přešla na gymnázium?

U mě sešit na matematiku popíšou (nejeden), ale mohou si ho plynule přesunout do dalšího ročníku. Taktéž z fyziky doporučuju na začátku tlustší sešit, mají pak více roků kompletně pohromadě. Teda ta hrstka, která si sešit vede a věčně neztrácí... Myslím, že mnozí učitelé by si práci žáků představovali výrazně jinak, ale jsou nuceni slevit ze svých požadavků kvůli rodičům a případně i tlaku od vedení školy. Olga