Za rok jedu zas!

7.9.2010

... pravila Majda, když ji krátce po půlnoci Wlk přivezl z onoho vybojovaného zážitkového kurzu.

Majda přijela nadšená. Velkou zásluhu na tom mají paní asistentky, které se rozhodly jet opravdu 3dny před odjezdem. A denně mi posílaly SMS, že se nemám obávat, že je vše OK a ať si užívám "svobody"... prostě byly opravdu úžasné. Poradily si se vším samy. Asistentka Šárka vše důkladně fotila, takže Majda má asi 400fotek a probírá se jimi... upravuje, popisuje a je šťastná, že to všechno viděla na vlastní oči.
Program měli pestrý, počasí jim vyšlo- myslím, že si to opravdu užila  a díky všem, kteří se snažili zapojit Majdu do nejrůznějších aktivit !!    (Když se chce, tak to určitě jde ;-) )


Musím říct, že ani z této "vyhrané bitvy" nemám radost. Padlo na mě spíš takové rozjímání, co jsem celá ta dlouhá léta (Majda chodí do 8.třídy) dělala špatně, že mi nebylo ve škole rozumět, že i naše dítě se chce radovat a jezdit s ostatními mimo školu, ne jenom  smět chodit se zdravými dětmi do školy;
.... že -i když sedí na vozíku- má úplně stejné projevy života jako všichni puberťáci, tudíž i zlobí (tedy po svém samozřejmě) a že nemusí všechny činnosti aktivně provozovat, že jí stačí jen pozorovat, komentovat - zkrátka "sdílet okamžik"... 

Nutno podotknout, že jsem loni mluvila s panem majitelem toho rekreačního střediska o stavebních úpravách, které by lidem s pohybovými obtížemi usnadnily pohyb po areálu- a představte si, že na tom fakt zapracoval!! Na cestě do jídelny přibyly dva krásné nájezdy, umývárky byly v pohodě sjízdné, přibyla i sprcha bez "schodů" a také jedno WC je pro vozíčkáře! Tak mě to jen utvrdilo v tom, že vše je o komunikaci a o lidech... a udělalo mi to radost!! Potkávat jen takové by nebylo špatné :-)

Tak jsme si všichni oddychli, že to tak pěkně vyšlo. Majda pobyla sice jen 4dny, ale stačilo jí to. Dva dny spala jak šípková Růženka- dospávala deficit ;-)

8 komentářů:

ivy řekl(a)...

Moc jsem na Majdu vzpomínala,nemohla jsem se dočkat kdy se objeví zmínka na blogu.Dočkala jsem se a mám velkou radost,že vše proběhlo hladce k Majdině i vaší spokojenosti :-))
Chmury rychle vyžeň z hlavy :-)

LenkaS řekl(a)...

Netrpělivě jsem vyhlížela zprávy o Majdě. Konečně jsou tu a velmi pozitivní. Mám obrovskou radost! Pořád si mne strašila, že to bude horší a horší ve vztazích a integraci. A není, vidíš. Asistentky jsou super, ta naše školní krasavice by samostatný výjezd nezvládla. Musíme příště líp vybrat.
Zdravíme Madlenku a čekáme na zprávy na jejím blogu. Až se samozřejmě dostatečně vyspí :-)

thora řekl(a)...

Es freut mich, dass alles so geklappt und funktioniert hat. Deinen Ärger kann ich verstehen und bewundere euren ewigen Kampf. Schön, dass es solche Menschen wie euch gibt.

Markéta a Luki řekl(a)...

Tak to je super, že se Majdě líbilo a že příště chce jet zase :-))

Katka řekl(a)...

Hurá!!! Teším sa aj ja s Vami, že všetko vyšlo a že si to Majda užila :-)

Marci řekl(a)...

závidím ti,že sto vybojovala byť jednou...A Majdě gratuluju k osamocování..

Anonymní řekl(a)...

Tak tohle je dobrá zpráva! zuzi

Pisarka řekl(a)...

Paráda, jsem moc ráda, že to Majdě vyšlo a přijela spokojená. Aspoň něco pro ni škola udělala.