7.3.2013
Takhle vypadá obal "koncového produktu" jednoho projektu, na kterém jsem měla tu čest spolupracovat a z něhož mám opravdu dobrý pocit. Díky iniciativě olomouckého VŠ učitele pana doc. Jana Michalíka se podařilo dát dohromady metodickou příručku pro učitele, kterým se do třídy dostane nestandardní žák.
Zkušenosti z praxe (nejen té mojí) vypovídají o tom, že ne všude se s takovými žáky zachází vybraně. Mnohdy zůstává rozum stát, co všechno někteří "odborníci" dokáží rodičům říct a následně s žákem provádět :-(
Jindy vůle a snaha nechybí, ale zase se přesně neví "jak". Praktické rady, tipy a náměty, jak s dítětem, které má speciální potřeby při vzdělávání, zacházet by měly být shrnuty právě v této příručce, která je mj. k mání i v elektronické podobě a je ke stažení zdarma zde: Metodika práce se žákem se vzácným onemocněním.
Po dlouhé době jsem se zase ocitla v pracovní skupině učitelů a musím konstatovat, že mikroklima takové "učitelské" skupiny se vyznačuje neobvyklým pracovním nasazením (zkušenosti z jiných -ne učitelských skupin jsou takové, že spíš každý spekuluje, jak svůj úkol elegantně přesunout na kolegu), svědomitostí- předepsané termíny platí- a o tom se nediskutuje; dochvilností- nikdy se na nikoho nečekalo. Prostě taková skupina "stachanovců". ;-)
Bylo to moc příjemné tvoření a hlavně poučné! Co já se všechno dozvěděla a ani nemusela pročítat stohy knih a statí! Moc děkuju za ten nápad a za tu možnost ;-)
Takhle vypadá obal "koncového produktu" jednoho projektu, na kterém jsem měla tu čest spolupracovat a z něhož mám opravdu dobrý pocit. Díky iniciativě olomouckého VŠ učitele pana doc. Jana Michalíka se podařilo dát dohromady metodickou příručku pro učitele, kterým se do třídy dostane nestandardní žák.
Zkušenosti z praxe (nejen té mojí) vypovídají o tom, že ne všude se s takovými žáky zachází vybraně. Mnohdy zůstává rozum stát, co všechno někteří "odborníci" dokáží rodičům říct a následně s žákem provádět :-(
Jindy vůle a snaha nechybí, ale zase se přesně neví "jak". Praktické rady, tipy a náměty, jak s dítětem, které má speciální potřeby při vzdělávání, zacházet by měly být shrnuty právě v této příručce, která je mj. k mání i v elektronické podobě a je ke stažení zdarma zde: Metodika práce se žákem se vzácným onemocněním.
Po dlouhé době jsem se zase ocitla v pracovní skupině učitelů a musím konstatovat, že mikroklima takové "učitelské" skupiny se vyznačuje neobvyklým pracovním nasazením (zkušenosti z jiných -ne učitelských skupin jsou takové, že spíš každý spekuluje, jak svůj úkol elegantně přesunout na kolegu), svědomitostí- předepsané termíny platí- a o tom se nediskutuje; dochvilností- nikdy se na nikoho nečekalo. Prostě taková skupina "stachanovců". ;-)
Bylo to moc příjemné tvoření a hlavně poučné! Co já se všechno dozvěděla a ani nemusela pročítat stohy knih a statí! Moc děkuju za ten nápad a za tu možnost ;-)
8 komentářů:
Skvělý počin, kde bude příručka k mání? kromě elektronické podoby?
Já jsem moc ráda, že je to i v elektronické podobě.
Postoupím dále.
moc děkuju :)
Ivo, já jen vím, že organizace jednotlivých onemocnění dostaly k dispozici určitý počet výtisků. Pak se dávalo do škol, kde se vědělo, že nějaké "vzácné dítě" je integrováno. Něco mám doma, tak až pojedeš do PHY, můžeme se domluvit :-)
to je výborné, že něco takového existuje.
Co bych za to dala, když můj autista-asperger chodil do ZŠ.
O nemoci se nevědělo zhola nic a učitelé mu to občas dávali vyžrat.
Určitě ne ve zlém úmyslu,spíše si sním nevěděli rady.
Míša
skvělý počin..pro školky by něco asi nebylo...
ale jasně, že bylo :-)
Každé onemocnění je zpracováno komplexně od MŠ-pak hlavně ZŠ-ta je povinná- a kde je to vhodné a možné, tak i SŠ.
TAK JSEM TO VZORNĚ PROČETLA,A JE TO PĚKNĚ NAPSANÉ,SNAD TI CO CHTĚJÍ...POCHOPÍ LÉPE DÍTĚ I RODIČE.ONO UŽ JEN TO,ŽE BUDOU PŘÍRUČKU CHTÍT ČÍST ,BUDE SVĚDČIT O ZÁJMU.
Večer se vrhnu do čtení. Díky, Markét. Samozřejmě přeposílám do školy.
Okomentovat