Po třídních schůzkách

23.4.2014

Martina usilovala o to, aby třídní schůzky navštívil tatínek. Tatínek nenápadně loboval za to, aby mohl třídní schůzky navštívit. Usoudila jsem, že by to bylo nad rámec jeho kompetencí, že ministr školství jsme doma já, a tak jsem hned po práci vyrazila...

Krom toho, jak děti zlobí a neučí se, se probíral i výjezd do školy v přírodě, který se kvapem blíží. Hlasovalo se o tom, zda děti mohou mít s sebou mobily a tablety a jiná technická zařízení. Naštěstí většina rodičů seznala, že bude prospěšnější děti od techniky odpojit. Někteří tedy úplně přátelsky na stav "offline" nepohlíželi. Paní učitelka tedy- tak, jak je zvyklá- shrnula věc: "Mobily tedy nebudou a tablety taky ne. Pokud ano, dítě napíše SMS: MOBIL ZABAVEN, a vy už budete vědět, že žádnou další SMS nemáte čekat, protože mobil byl zabaven a SMS z něj posílat nelze... :-) Ale jo, radši názorně, než aby někdo zůstal s tím, že nepochopil ;-)

Dále proběhla debata na téma holiny. Maminky si myslí, že na týdenní pobyt v Krkonoších je to zbytečná zátěž do zavazadla... a že v děšti proboha snad s dětmi nikam chodit nebudou!? Tak mně zas připadá zbytečné diskutovat o tom, co je uvedeno v seznamu věcí povinné výbavy. Holiny se občas hodí i po dešti... a nám v Krkonoších v květnu přišla vhod i zimní bunda... Někdy mám pocit, že lidi diskutují o věcech tak, že je to spíš na škodu věci. Já sama občas žasnu nad tím, co si děti na pobytové akce přivezou jako "obuv" (sandály se zlatými tenoučkými pásky, lakované balerínky, které dívence sedřely nohu už cestou k autobusu- a jako náhradní obuv-crocsy...) 

Na lavici ležela složka formulářů, které je třeba ještě vyplnit a samozřejmě přehled známek- jak se prospěch jeví v rámci čtvrtletního hodnocení. V naší složce byl ještě navíc vzkaz:


Po příchodu domů jsme měli další schůzku doma. Zavedla jsem nápravná opatření. Musíme tu domácí přípravu nějak zintenzivnit. Notýsek na úkoly si naše dáma nenosí. Našla jsem ho netknutý po klávesnicí u PC!!??
Na můj dotaz, kam si píše úkoly??? S klidem odvětila, že nikam, že si je pamatuje. Nechtěla jsem být agresivní, a tak jsem se snažila zachovat klid, ačkoli p.učitelka (i já) jsme jasně řekly, že notýsek na úkoly bude denně v deskách.

Vzala jsem desky se sešity a první sešit, který mi padl do ruky, byl sešit matematika-domácí. Otevřela jsem jej. Stránka byla červěně přeškrtnutá a bylo tam se dvěma vykřičníky červeně dopsáno: Opět jiný úkol!!

A zde reportáž končí...
---------------------------------
Martina je živá, ale offline :-) Do odvolání!! 



1 komentář:

msedlakova řekl(a)...

Milá Wlcice, to máte ještě dobré. Když můj druhý syn byl školou povinný, to bylo něco. Byl dyslektik a dysortografik. A ty aktivy. To byl pro mě stres. Poslouchat řeči o tom, že syn dokázal udělat 36 chyb v diktátu. Že vyrušuje atd. Když byl ve 3třídě přeřazen do speciální třídy pro dyslektiky a jiné dys., tak se zlepšil ve znákách o 3 stupně . A já konečně začala chodit na aktivy bez strachu. Paní učitelka byla moc fajn.
Míša z Plzně