Co na Kósu kvete a žije

18.6.2011

Pro milovníky kvetoucích rostlin je nejlepší řecké ostrovy navštěvovat před sezónou.
Již léta sem jezdíme v červnu a je to úchvatná podívaná.
Miluju ibišky a doma jich mám celou sbírku, ale samozřejmě, že u venkovních nikdy nedocílím květů velikosti dlaně dospělé osoby.

Pichlavá krása opuncie.

Bodláky v prachu u cesty.

Překrásné převislé bougainvillie, přes jejichž květy vůbec není vidět listy keře.

Nádherné červeno-oranžové trumpetky trubače

V Řecku se dá ve stínu pod fíky....

... poslouchat krákání ptáků, které jsme pracovně nazvala "vrány", ale kdoví, co to vůbec je? ;-)

No a samozřejmě vynikající olivy, které budou až do zimních měsíců čekat na svou sklizeň.


Je toho samozřejmě mnohem více. Letos jsme nefotila toulavé kočky v přístavu, kterých je tam požehnaně. byly ale chudinky tak olezlé, že se mi nějak nechtělo je zvěčnit...

Teplé počasí dělá divy. Všechno živé dorůstá maxirozměrů. Týká se to ještěrek, brouků, švábů a třeba i sršňů. Výjimkou nejsou ani hadi, takže na pěší túry do hor a do přírody rozhodně nechodit v žabkách!

Mně přeběhl přes cestu tenhle ještěr- nebo gekon nebo co to je :-)  Byl z mého úleku tak vyjevený, že postál- a já ho mohla alespoŇ ilustračně vyfotit :-)

 

7 komentářů:

Marianna řekl(a)...

Moje dítě říká AGAMA... Ty dlouhé prsty ještěří by pro to svědčily ;)

wlcice řekl(a)...

no díky! :-) mladému zoologovi- a co ten tajemný pták? to je kdo-co? :-)

Andrea řekl(a)...

ty ibišky, mně markét nekvertou ani ty vevnitř...

Kopretina řekl(a)...

Ibišek mi doma kvete, ale je třeba ho hodně zalévat.
A ten pták, myslím, že je to vrána, jak píšeš. Vrána šedá, viz.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Vr%C3%A1na_%C5%A1ed%C3%A1

Danka a Jaro řekl(a)...

Kvetiny sú nádherné.
A mmch, doteraz som si myslela, e ostrov sa volá Kos s krátkym "o". Je to v gréčtine inak?

wlcice řekl(a)...

Psaní názvu ostrova ... no, abych pravdu řekla, vždycky jsme psala s krátkým "o", ale wikipedie uvádí Kós, http://cs.wikipedia.org/wiki/K%C3%B3s
... tak nevím. úplně krátce to tedy Řekové nevyslovují. Tak jestli obojí je možné?? ;-) Kdo to ví, aŤ odpoví :-)

wlcice řekl(a)...

ad, pták-vrána- díky!
Já to tipovala na vránu šedou, ale průvodce mi to nepotvrdil. řekl, že je to nějaký "krkavcovitý", vrány že tady asi nejsou...tak jsem znejistěla. :-)