Lodí "Proti strachu"

11.9.2011

Neuvěřitelných 10 let uplynulo letos od doby, kdy se zřítila new-yorská dvojčata. Šílená zpráva, která obletěla svět snad každému utkvěla v paměti. Dodnes si přesně pamatuju, co bylo za den a co jsem v tu chvíli dělala. Televize mi to odpoledne běžela jako kulisa- respektive zůstala patrně zapnutá po nějakých odpoledních pohádkách, které Majda tehdy sledovala, a já ji znechcuceně šla vypnout, neb jsem se domnívala, že se jedná o nějaký příšerný akční film. Láteřila jsem, že blázniví Američani už fakt nevědí, co by vymysleli ... šok nastakl až v okamžiku, kdy se ukázalo, že ta hrůza je skutečností. Desítky jmen v tu chvíli ztratili své nositele a začaly se používat pouze ve spojení s minulým časem.

Na Střeleckém ostrově se ten den konala vzpomínková akce a koncert "Proti strachu".

Díky Maríně za upozornění na bezbariérovou loď, která pendlovala mezi Rašínovým nábřežím s Střeleckým ostrovem.
Lodní posádka sestávala ze stařičkého kapitána a dvou námořníků- tedy spíš nářečníků ;-) O šikovnosti jednoho nebylo pochyb- měl ovázanou levou ruku a kapitán ho neustále za něco plísnil. On se bránil, že dělá všechno dobře a na důkaz toho utopil dřevěný klín, kterým se podkládal nájezd pro vozíčkáře. :-)) Smáli jsme se velice a doufali, že se během plavby nebude přibližovat ke kormidlu.

Lovení utopeného kusu :-)


Děti konečně vyzkoušely zdymadla v praxi. Užitečný vynález, jen nám trochu zkomplikoval cestu... trvalo to tak dlouho, že jsme na koncert dorazili přesně v okamžiku, kdy se hudebníci ukláněli a technici začali smotávat kabely :-))
A pak už se to za lodí jen vlnilo...

 
Vltavu hustě brázdila  plavidla rozmanitých podob ...

 



Úchvatný pohled na karlův most a jiné skvosty se mému foŤáku neomrzí nikdy ;-)
Střelecký ostrov je pro vozíčkáře běžně nedostupný- organizátoři akce však zajistili zdviž,
takže kočárky a vozíčky se pohodlně mohly vylodit přímo na mostě Legií


My jsme pak ještě pokračovali ve vlastivědné vycházce Prahou... tedy kolem Národního divadla a Nové scény, přes Františkánskou zahradu, kde mají přepychově vybavené dětské hřiště, až na zmrzku do Vodičkovy ulice.

Krásný den, kdy padaly i teplotní rekordy, protože sluníčko vytáhlo teploměry až k hodnotě 30stupňů.

4 komentáře:

Andrea řekl(a)...

tak to jste užili fajnovej deN:-)

Amelie řekl(a)...

Nádherné fotky. Taky si chci někdy vyfotit Krlův most.

Lucka řekl(a)...

taky se mi líbí fotky :)

Lucka řekl(a)...

včera mě na FB do očí praštily tyto stránky
http://www.facebook.com/home.php#!/pages/Vl%C4%8Dice/219500084745816

říkala jsem, že by byl blog i tam :))
a ono je to zcela jinak..