Neobvyklá procházka Prahou

13.9.2011

Občas se dostanu bez vlastního přičinění k úkolu, který mi způsobí lehkou neurózu. Takovým byla i akce "Provedeš paní profesorku po Praze, bydlíš tam, tak to znáš..."

Paní profesorka je z Kanady a hodlá přednášet na Konferenci o nervosvalových onemocněních, která se bude konat o víkendu v Českých Budějovicích.

Paní profesorku jsem vůbec neznala. Netušila jsem,co ji zajímá, po čem touží.... jen mi bylo jasné, že půjde o vzdělanou - asi starší - ženu a na internetu koukla, jak asi vypadá. Dostala jsem jen adresu hotelu, v němž bydlí. Čas příchodu jsem si - pravda- mohla zvolit sama. Vymluvit se z tohoto úkolu asi bylo možné, nicméně mně to lhaní moc nejde a následné výčitky svědomí mi stejně nedovolí radovat se z výdobytku, a tak to už dlouhá léta neprovozuju. Zkusila jsem u babičky poptat hlídání- a klaplo to!

Přemýšlela jsem, jaký "univerzální" program paní profesorce nabídnu. Uvítání a představení proběhlo- první kámen ze srdce spadl dolů- uf! Paní profesorka řekla, že je Louisa :-)
Dáma velmi milá, srozumitelně anglicky hovořící :-)
Nastínila jsem jí, co se dá v praze vidět- byla na pražské památky nažhavená, a tak vzhůru na "Staromák". Hemžilo se to tam lidmi, jedna svatba střídala druhou, jen apoštolové měli zrovna pauzu, neb bylo pár minut po 12.

Padl mi zrak na nápis a šipku: TOWER. Tož nabídla jsem vyhlídku. Paní po chvíli váhání kývla- a šlo se.

Z věže se naskytlo několik úchvatných pohledů. Týnský chrám...

Lidičky na náměstí...


Hradčana...

Červené střechy domů -tolik obdivované turisty ze světových  velkoměst plných mrakodrapů, kde střechy vidět běžně není... a krásné fasády starých domů...


Obešly jsme ochoz, chtěla jsem Louise udělat pár fotek, ale nechtěla moc pózovat...až když jsme sjely dolů, ptala jsem se, jak se jí líbila Praha z výšky... a Louisa skromně odvětila, že Praha je tak krásná, že překonala i svůj strach z výšek... No, bezva. Tak po půlhodině společného poznávání Prahy jsem Louise způsobila léčbu šokem... :-) Pěkně nám to začíná...

Prošly jsme Karlovu ulici, zastavily v Klementinu, dovedla jsem ji na Novotného lávku, odkud je údajně nejkrásnější pohled na Hrad -jistě si jej pamatujete ze staré stokoruny ;-), přes Karlův most jsme došly na druhý břeh Vltavy, abychom zakotvily na oběd v Malostranské besedě.

Louisa mě pěkně pocvičila v konverzaci- ptala se úplně na všechno. Probraly jsme parlament- poměr poslanců a senátorů, v momentě, kdy kolem prosvištěla záchranka, došlo na téma záchranný systém v ČR, dále jsme rozebíraly jednotlivé stavební slohy, českou kuchyni.... a procházkou došly až do mojí oblíbené Valdštejnské zahrady.

Lousia je profesí genetik, takže byla úplně paf z bílého páva. Takovou mutaci naživo ještě neviděla, a tak jsem ho vyfotila, aby se i ostatní mohli pokochat tím unikátem. :-)

Vracely jsme se pěšky zpět, Týnský chrám byl osvícen zapadajícím sluncem, které prostupovalo skrz šedá mračna.


Louisa byla spokojená. V 5odpoledne jsem ji vrátila do hotelu a popřála jí hezký večer. Chystala se na BLACK LIGHT THEATRE... ale to už měl na starost někdo jiný ;-)
Já pádila domů, abych trochu okoukla děti, které hlídala babička- a vyrazila na další štaci: do Salmovké literární kavárny. ...někdy s e to zkrátka sejde...

7 komentářů:

Iva řekl(a)...

Procházku s takovou skvělou průvodkyní bych si taky nechala líbit. A na věž bych běžela jako první, ty já můžu...

Aranel řekl(a)...

Ještěže nám jezdí do Prahy turisté ze zahraničí...jinak bychom starou matičku ani neviděli :o)...třeba já na věži ještě nebyla ...a půjdu ráda. Máš krásné fotky !!!!

Andrea řekl(a)...

Fotky parádní..nahoře jsem ještě nebyla...

LenkaS řekl(a)...

Paní profesorka měla štěstí na skvělou průvodkyni! Pohled z věže je úchvatný!

thora řekl(a)...

How wonderful, would love to take the same tour again some time soon.

Ipsilonka řekl(a)...

Ahoj Wlcice, to jsou nádherné fotky!

wlcice řekl(a)...

Děkuji za pochvalu fotek, ale ona je Praha opravdu tak krásná, že snad ani nehezky vyfotit nejde :-)) Pohled z věží doporučuju! je jich v centru mnoho a je to vážně úchvatné!