Překvapení

9.9.2010

Překvapení dělím na milá a nemilá. Ta první mám samozřejmě radši a s těmi druhými se učím celý život nějak vyrovnávat. Jde to ztuha :-(

Milé překvapení jsme Majdě přichystali my doma. Po příjezdu ji čekal (staro) nový interiérový vozík- tedy vozík "na doma". Loni jsme začali vybírat, protože židle, která nám dlouhé roky sloužila a byla naprosto dokonalá (sponzorský dar ze Švédska! :-) ), už dosloužila. Majda má příliš dlouhé nohy, a tak jsme zkoušeli nějakou náhradní variantu, jenže Majda svou židli nechtěla opustit!
Vozík firmy OttoBock byl sice krásný, "lehký", ale měl kolem sebe takovou rampu proti nárazu, což se do našeho bytu nehodilo, neb díky rampě obtížně vybíral otočky mezi nábytkem a futry dveří.  V neposlední řadě byla na závadu i jeho cena: 80tisíc. Musela bych je sehnat zase někde po nadacích, zdravotní pojišťovny a lékaři se zrovna nehrnou do předepisování drahých pomůcek a vycházejí z toho, že jeden električák už máme, takže to stačí.

Dohodli jsme se tedy, že jej pořídíme "ze sekáče". Existují i firmy, které se zabývají repasí vozíků a potom se takový vozík dá pořídit cca za 20tisíc- to už by se shánělo snáze ;-)
Jenže pak zapracovala náhoda a hlavně Marcela- a věnovala Majdě vozík po Nikče. Provedly jsme výměnný obchod- naši mužové se nestačili divit :-) A kdybychom to chtěli líp načasovat, tak už to prostě líp nešlo!! V sobotu v noci jsme jej přivezli domů. Majda koukala! jediným drobným technickým problémem bylo ovládání vozíku- bylo na levou ruku. Majda si zvykla řídit vozík pravou a psala taky pravou rukou. Jenže postupem času zjistila, že ji to zdržuje, takže se přeučila na psaní levou. Přísahám,že ji nikdo nenutil!! Vím, že obráceně se to nesmí... no ale když...
No a teď byl problém. Tatínek slíbil, že to předělá. je pečlivý, ale má trošku delší dodací lhůty :-)) Majda 2dny nadávala, že tam sedí jak "na traktoru", vztekala se, že musí couvat na 2x (jinak bravurně zvládá zajet všude napoprvé (nechápu??)) ...no a pravila, že si to tak asi nechá, že už si zvykla ;-) Pochopila, že to tak bude rychlejší :-))
(Zázvorky, díky moc!! Máte to u nás- vyměníme kola za kola :-))

Takže kocourkovi přibyla do ochočovacícho procesu další disciplína: jízda na vozíku ! :-)
Zvládají to oba a ještě se tomu dost nasmějou :-)




Mně ovšem úsměv zmizel z tváře poté, co jsem v pátek  viděla Majdin rozvrh hodin.
Podotýkám, že jsem nic neponechala náhodě a do školy psala v půlce srpna, že prosím, aby pamatovali na to, že Majda má v IVP napsáno "zvýšená únavnost" a tudíž aby hodiny výchov- zejména pak tělesné- dali laskavě na okrajové či odpolední hodiny. Ona tam stejně nechodí, tak si může jít domů dřív odpočívat, a když bude výtvarka a nestihne obrázek domalovat, nic se neděje- dodělá si to doma- maluje ráda.
A výsledkem je toto:

Zírala jsem na to dost nevěřícně.
Takže celých 10měsíců se bude Majda otravovat a asistentky budou zbytečně dělat to, co by normálně nemusely... Já to prostě nechápu?? Vždyť ten rozvrh přece udělá příslušný program v PC, kam se dají zadat nejrůznější požadavky- ta škola integruje dvě tělesně postižené děti na 2.stupni-tedy dvě třídy mohou mít nějaké závažné důvody, proč to či ono do rozvrhu umístit tak a ne jinak?!!? .. jo, jenže to by asi mezi PC a klávesnicí musel sedět někdo, kdo má mozek.

Sepsala jsem mail. Paní zástupkyni, která je vystudovaná speciální pedagožka, zda ona s tím souhlasí a nemá připomínky, neb celou situaci hodlám řešit dále spříslušným odborem na MŠMT a dalšími orgány zabývajícími se integrací (a to myslím vážně: třeba mi konečně už někdo vysvětlí, co to vlastně ta INTEGRACE je??) , neboť jsem vůbec nepochopila, proč se sepisují a podepisují IVP (individuální vzdělávací plány), když je pak stejně nikdo nerespektuje.
Podotkla jsem, že se domnívám, že sestavení rozvrhu je plně v kompetenci školy a že snad ani žádné peníze navíc nestojí...  a opětovně požádala o zařazení "výchov" na okrajové hodiny.  
(Pro mě je fakt přijatelnější, když půjde domů dřív z "výchovy", než když nebude na fyzice a my pak strávíme celé sobotní odpoledne tím, že to nejdříve budeme studovat, a pak vykládat... Já chci se školou spolupracovat, ne ji SUPLOVAT!! )


Tak jsem zvědavá, co mi odpoví. Moc si od toho neslibuju, ale otrávilo mě to dokonale.
Marnost, ignorance, nulová empatie, nezájem, lhostejnost... fakt mě nic jiného v této souvislosti nenapadá.

Jsem asi natvrdlá, ale pořád se snažím pochopit, proč se zrovna tato škola hlásí k tomu, že je bezbariérová a integruje všechny děti- bez rozdílu postižení- když to ve skutečnosti vypadá takhle...

27 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Markéto, to je teda opravdu něco, snad se to ještě nějak podaří vyřešit, ale vzhledem k tomu, že už je rozvrh v běhu, tak to asi nebude tak lehké.Je to k vzteku. Hlavně, že se Majdě vydařil pobyt se školou. Hodně síly a pevné nervy do dalších dnů. Iva

wlcice řekl(a)...

No, Ivo, oni začínají až zítra- tedy 13.9. - dřív rozvrh nikdy nebývá??? Ale já jim to troubila už v červnu- a psala v srpnu- tak tenhle výsledek se zkrátka zcela vymyká mému chápání. Já jen že to bude opravdu 3/4 roku otravovat minimálně 5lidí: Majdu, 2asistentky a nás dva doma. Jinak o nic nejde...

LenkaS řekl(a)...

Já se v poledne radovala, že vaše škola konečně zmoudřila. A ono je to jinak. Asi to pojali, když Majda zvládne zážitkový kurz, tak zvládne i osm hodin výuky. Mne trefí. Držím palce, snad se s tím dá něco dělat. Ach jo, to je věčný boj.. :-(

Markéta a Luki řekl(a)...

Teda,na tu vaši školu poslat inspekci ! To totiž není přístup, to je zprotivení školy jak dítěti tak rodičům :-(((
Luki má tělocviky buď první nebo poslední hodinu a zbytek je pak to na rozhodnutí učitele, holt na prvním stupni je to jednodušší. A je pravda, že stačilo říct jednou, že čím déle je ve škole, tím více je unaven, oni to i poznali a tudíž základní předměty jako čeština, matika, kde musí psát i on jsou hned ráno a pak ten zbytek, co už za něho může psát asistentka. Opravdu co škola to jiný přístup ...

Aya řekl(a)...

AHoj,
gratuluju k novému pojezdu pro Majdu.
A k té integraci. Tě ujišťuju, že je to všude stejné...a proč? Protože těch integrovaných je strašně málo. Školy berou dotace, ale mají učitele, kteří jsou proti integraci a prostě se to neuhlídá...a taky se upřednostní většina.
Asistentka taky loni řekla zástupci ředitele, že až bude dělat rozvrhy hodin at použje hlavu! Fakt se snažil a přijde mi ten rozvrh asi i lepší, ale prostě nevyhoví ve všem a já taky občas nespolupracuju, ale supluju.
Ale držím hu...a krok protože jsem ráda, že nás ještě nevylili...ale my jsme jinčí kategorie a kalibr...
A taky se setkávám u maminek se zdravými dětmi s nelibostí k inetgrování dětí...holt sytý hladovému nevěří.
Držím palce at to vyřešíte k vaší spokojenosti. Fakt.

Anonymní řekl(a)...

No samozřejmě, každá škola vychází jinak vstříc, ale je to v lidech a v používání mozku. Hlavně také, zdali vůbec chtějí postiženému a rodičům vyjít vstříc. SPC je poradní, čili doporučí co je anwbo co by bylo dobré a vyhovující a pak záleží na vedení školy. My máme TV odpol - mám pocit,že úplně automaticky, pracko také na konci vyučování - v případě únavy lze domluva as VV taktéž odpoledne. Jde to,jen se musí chtít. Jdi za tím. Jana

pafcasim řekl(a)...

Milá Wlčice, nejdříve "gratulace" k Majdinu zážitkovému kursu. je fajn, že to všichni zvládli.

Super, že má Majda doma nový vozík.

A k tomu rozvrhu... bohužel rozvrh se nedělá v prvé řadě podle dětí (ani integrovaných), ale podle učeben a požadavků učitelů (ať už požadavků pro svoji třídu, svůj předmět, svoje hodiny). Já sama jsem učila a nesmírně mě štvalo, když mi dali dvouhodinovku matematiky na osmou a devátou hodinu!! Na zabití... ale prý to jinak nešlo :-( Nevěřím, ale byla jsem na škole nová a mladá.

Přeju ti, ať se rozvrh ještě podaří upravit. Držím palce.

Anonymní řekl(a)...

Tak já Ti tedy napíšu, proč to tak je. Protože ba učitelé podle jistého výnosu MŠ měli být ve škole celou dobu výuky, tak se tělocvikářům dá učit 2. hodina, aby pak mohl 3h suplovat. No a jak by k tomu přišel ten tělocvikář, kdyby musel být ve škole tak dlouho, proto se dá fyzikáři učit 8. hodina, aby tam musel být také. Spravedlnost pro všechny!!U nás v Kocourkově
Klára

wlcice řekl(a)...

Já jen nechápu, proč to tak je zrovna v této třídě. Pokud vím, tak paralelka jede bez odpoledky - mně šlo jen o ty koncové hodiny- bylo mi jedno, kdy budou končit. To se prostě dalo zadat do programu jako podmínka- to mi nikdo nevymluví. Jsem vytočená i v souvislosti s tím, že neupravili stěhování tříd, takže k tomu všemu ještě Majdě přibydou přestávky strávené na plošině při přesunech z přízemí do 3.patra, pak zas do 1.patra... prostě mě štve, že se nikdo ani nepokusí vyhovět. Já bych ten rozvrh skousla, kdyby tam byl alespoň náznak- snaha trošku vyhovět. Tady není NIC. Vůbec nic. Tak ať mi nedávají podepsat ty papíry o integraci a plány čehovšeho, když to nikdo nečte a nikdo se tím neřídí. ... sorry, fakt jsem za ty 3dny vůbec nevychladla.

Anonymní řekl(a)...

Držím palce, náznak tam opravdu není...Klára

Anonymní řekl(a)...

Integrace neintegrace, ale fyzika jako odpolední hodina snad ani nesmí být, ne? Odpoledne mají být výchovy (tělesná, hudební, výtavarná).

Jitka Neradová řekl(a)...

Ha, ha, ha: promiň, že se směju, ale je to spíš smích zoufalý, neb to je snad školní nákaza.Nemám ani vzdáleně něco společného s integrací, ale kdykoli- a to tak že vždycky- jsem něco požadovala do rozvrhu- ať už pro sebe nebo pro děti- vždycky to bylo tak, jak jsem nechtěla. Jako by to dělali schválně. Co nechceš, máš. Jako by se domluvili, integrace neintegrace. (Ale protože je to o lidech,a žádných programech na rozvrh, jak se nám snaží namluvit:-( )chce to do toho zarýt. Výchovy v podstatě nemají- neřku-li nesmí být tak brzy ráno, je nějaká hygiena školní práce nebo jak se to jmenuje, a výchovy odpoledne, zásadně. Snad ten tělák, ale první hodinu, jako rozcičku a pak běžná výuka. A ne matika- tělák- a pak čeština- neexistuje. Jen je otravné pořád se dožadovat něčeho, co by mělo být samozřejmé, to tedy chápu. Ale držím palce.
Aby bylo víc těch milých překvapení:-)

Anonymní řekl(a)...

Markéto, aha, tak o to je to horší, já myslela, že už se podle rozvrhu jelo. No opravdu je to děs, vůbec se ti nedivím, že jsi zdravě nas... Je to opravdu projev arogance, nezájmu. Iva

pafcasim řekl(a)...

Wlčice... co dodat, je mi to tak líto :-(

Přiznám se, že já bych asi bezmocně brečela a nebyla schopna se školou nic řešit. Prostě bych to asi po těch letech už vzdala. Ale to kvůli Majdě udělat nemůžeš, jasně a obdivuju tě za to.

A jinak to je mmch přesná ukázka, jak u nás se bvšechno hezky napíše na papír, na web, všichni mají plnou hu.u pomoci, ale ve skutečnosti, když se za svá práva začneš brát, tak jsi otravný hmyz :-(

Snad bude jednou lépe.

Pafča

Marci řekl(a)...

Dobře,že jsi nevychladla,jen ať si tě užijí.Já být tím zodpovědným,tak už sedím u PC a předělávám.Věřím Ti,že to vykomunikuješ....

Daniela řekl(a)...

Jsem moc ráda, že se Majdě vydařil pobyt se školou.

Jinak rozvrh, ach jo. Adéla má tělocvik ve čtvrtek první dvě hodiny, tak to je dobrý, že můžeme místo toho domluvit nějaké doktory, rehabku nebo se může déle vyspat. Držím palce, ať se ještě podaří nějaké změny. D.

Andrea řekl(a)...

No co říct,,doufám, že na ně budeš platit!!

Pisarka řekl(a)...

A zase se musíš rozčilovat... já tě často obdivuju, že na to ještě máš sílu. Vím, že to děláš pro Majdu, ale stejně to musí být vyčerpávající. Jsem zvědavá, jestli s tím ještě něco udělají :-(

Anonymní řekl(a)...

Wlčice,
ja vím, že Tě to naštvalo. Jenže dětí, které mají různé problémy je více. I učitelé mají svůj život a věci, které potřebují korigovat. A hlavně kvůli nim se upravuje rozvrh - tak, aby bylo možno sehnat suplování, aby se vykryli, byl plný počet atd. Možná Ti to přijde smutné, ale Tvému dítěti se nebude podřizovat celá planeta. Zvykni si, že čím bude Tvé dítě starší, tím to bude horší (vím sakra dobře o čem mluvím). Příliš nadějí na změnu rozvrhu nedávám neb u sestavování rozvrhů právě sedí opravdu ta hlavní chytrá hlava, která musí skloubit řadu požadavků. A tím prvním je, aby měl kdo učit!
Život je prostě boj. Bojujte.Did

wlcice řekl(a)...

Did, mohla bych se někde dočíst více, abych porozuměla tomu "vím sakra dobře, o čem mluvím"? Ráda bych smysl tohoto komentáře pochopila v plné míře ( třeba zmiňované "...tím to bude horší" - to mě tedy docela děsí!!??)... tak abych na ten boj byla připravena alespoň teoreticky. díky.

Jitka Neradová řekl(a)...

Tak že by se rozvrh dělal kvůli učitelům to tedy slyším poprvé. A že učím už pěknou řádku let. Rozvrh nedělá žádná chytrá hlava, většinou je na to program, kterému já sdělím své požadavky. A když mám integrované dítě (na které škola, která integruje hledět prostě musí) tak zadám ty požadavky, které potřebuje to dítě integrované a ostatní se tomu podřídí, ať se to někomu líbí nebo ne. A nejde o celou planetu, ale o jednu třídu, která se k něčemu zavázala. Tak ať to plní:-)

Anonymní řekl(a)...

Co k tomu napsat? Snad tohle: štěstí,že nemá Majda tak uvědomělou matku jako je pisatelka Did. Možná než začne poučovat,by mohla nastudovat příslušný paragraf školského zákona- co to obnáší,když si škola takového žáka integruje. Taky mám se školou a učením co do činění a vím,žetohle je fakt prkotina a vyhovět měli a určitě i mohli.Poučovat takovým způsobem Wlcici snad není potřeba.Leda se od ní učit! Hezký den a více pochopení pro ty znevýhodněné! JanaR

Andrea řekl(a)...

Mě k tomu jen napadá..je obecně zajímavé, že pokud nejde o kontroverzní téma, komenty jsou tu od pár lidí...co čtou pravidlně anení jim zatěžko vždycky přidat pár slůvek ..když jde o jakoukoli kritiku, sejde se vždycky někdo povolaný, kdo to ví všechno líp a lépe...fakt zajímavý:-)

wlcice řekl(a)...

..tak když už tady došlo na paragrafy- šla jsem si to taky nastudovat přesně :-) skutečně §16 školského zákona školám jisté povinnosti ukládá, ovšem nikde jsem nedohledala, co následuje, když je škola neplní... z praxe vím, že se neděje nic. Stačí napsat závěrečnou zpávu, že integrace probíhá úspěšně (tam napsat, s jakým průměrem Majda studuje- a nikdo ani chvíli nepochybuje o tom, že je vše OK)- jenže známky nejsou všechno :-(

paragraf k nahlédnutí zde: http://zakony-online.cz/?s122&q122=16

Anonymní řekl(a)...

"Děti, žáci a studenti se speciálními vzdělávacími potřebami mají právo na vzdělávání, jehož obsah, formy a metody odpovídají jejich vzdělávacím potřebám a možnostem, na vytvoření nezbytných podmínek, které toto vzdělávání umožní"-takže podle tohohle podle mne není Majdě umožněné studium fyziky. Budeme-li předpokládat, že při 8. vyučovací hodinu nebude moci být přítomna z důvodu únavy , která vyplývá z jejího postižení, čili se bude moci účastnit pouze 50% výuky-podle mne toto není integrace a tímto bych se "oháněla".

A něco pro Did: Není malých lidí, pouze malých činů. Uvažovat takto všichni, daleko bychom tu demokracii nepřivedli...

Anonymní řekl(a)...

Wlčice,
napsala jsem,že vím o čem mluvím, protože i já jsem hledala podporu resp. úlevu pro jiný problém než máš s Tvou dcerou pro své dítě - oproti Vám to je však prkotina. Ale také jsme potřebovali doporučení, zvláštní režim atd. Třídní uč. slíbila, ředitelka také - no a nic. Pokud neběháš, nebiješ na dveře, netelefonuješ a neotravuješ - tak je to stále odsouváno a úměrně věku dítěte klesá zájem lidí něco změnit či nějak pomoci. Nemocné či postižené malé děti dojímají, větší už méně a od dospělých se lidé již téměř odvrací.Toť má zkušenost. Odsuďte mne všichni, kdo jste tak kriticky reagovali, za tu tvrdou pravdu. Možná jsem to napsala příliš otevřeně a nedošlo to pochopení. Tak jako v dalším příspěvku je vysvětleno, co lze i chápat pod slovem integrace. Proto jsem psala bojuj. Bojuj, co to jde. Tvojí holčičky mi je nesmírně líto a přála bych jí, aby konečně někdo našel způsob, jak tuto nemoc pokořit.
A proč Tvůj blog? Protože fotečka SMA nemocného dvouletého klučíka na mne kouká každý den v kanceláři z kolegova stolu. Více se nechci rozepisovat, protože mám pocit, že někteří vlci na Tvém blogu přehnaně reagují, aniž pochopili smysl.Did

wlcice řekl(a)...

Did, abych pravdu řekla, po přečtení tvého 1.příspěvku jsem si nebyla moc jistá, že tomu rozumím správně. Na jednu stranu jsme dostala ,že z dítěte dělám středobod vesmíru, ale na starně druhé se mi dostalo povzbuzení "v boji". Já nechci s nikým bojovat, to, co po škole požaduji, je v jiných integrujících školách naprostou samozřejmostí...

Pokud se tu objevily nesouhlasné reakce na tvůj názor, pak je to možná i proto, že jejich autoři znají průběh naší integrace déle-třeba i velmi podrobně. je to opravdu zoufalý stav, pouze díky lidem, kteří v té škole pracují, ale nechtějí nic dělat. To se netýká jen mého integrovaného dítěte, to se týká celé školy všeoběcně. Proto jsem své druhé zdravé dítě zapsala do úplně jiné školy. Unavuje mě neustále někoho prosit o to, co je vlastně jeho povinností- v té škole funguje spec. pedagožka, která má hájit zájmy integrovaných dětí- a výsledek? Majda nejezdí na akce pořádané školou- Majda přestávky tráví na plošině a přejíždí z patra do patra, protože stěhování tříd taky "nešlo udělat jinak"- a rozvrh -to už je jen poslední tečka, co mě definitivně ujistila o tom, že takhle dál ne! I s ohledem na to, že přijdou další děti, které budou mít spec. potřeby. Já nesnáším ty bezbřehé fráze, za které se všechno schová,popíše se metr papíru, a přitom se nic prakticky nevyřeší. viz odpověď druhé zástupkyně, která rozvrh sama sestavovala... nešlo to líp, ani jinak, takže se nic měnit nebude + přidala několik podbětných návrhů, co by Majda mohla v prozevlovaných a zbytečných hodinách dělat!!??
Mám sice smysl pro humor, ale ne zas tak velký. Posílám případ k posouzení ČŠI. Nemám co ztratit, horší už to nebude. samozřejmě dám vědět veřejně, jak to dopadlo-samotnou mě to dost zajímá...