Reklamace jako hobby?

4.10.2011

Už to vypadá, že mám nové hobby. Ne že bych měla času nazbyt, nebo že by mne omrzelo to, čemu se věnuji ve volných chvílích ráda, ale zkrátka se to nějak semlelo a já během měsíce září shledala v naší domácnosti 4páry bot zralé na reklamaci, přičemž dva z případů považuji za poučné.


Loni jsem si v rámci péče o své stále unavené dolní končeniny zakoupila zdravotní pantofle Santé- český výrobek. Stály 600Kč, což je na domácí obuv celkem slušná částka, a tak jsem od nich drze očekávala, že se mnou stráví déle než 17měsíců. Praskly jim podrážky. Nejprve jedné, a týž den i té druhé. Celá tlustá podrážka z jakési hmoty praskla napříč. Vyštrachala jsem paragon a vydala se je reklamovat.

Zdravé boty se prodávají u nás v lékárně. Když mi je paní lékárnice prodávala, mohla se přetrhnout, zatímco když spatřila, s čím přicházím tentokrát, značně se zakabonila a sjela mě pohledem. "No, to jsem ještě neviděla! prodáváme je 11let a nikdo tady s takovou závadou nikdy nebyl. To jste musela způsobit vy nevhodným nošením..."

Užasle jsem zírala a chtěla jsem si ten román vyslechnout do konce, tak jsem ji jen pobídla: "A to jakým?"
"No lezla jste v nich po žebříku! To je vidět. Prostě jste třeba čistila okna a lezla jsem v nich po těch šprušlích, a tak se to zlomilo! Jinak to NENÍ MOŽNÝ!!!", měla ve věci jasno paní prodavačka.

A to už mě můj úžas přešel. Přešla jsem k výchově :-): "Co si to dovolujete? Vy jste mě viděla? Asi neviděla, že? To je stejné, jakobych já o vás tvrdila, že kradete- nemyslíte? Neviděla jsem vás, ale jak tak na vás koukám..."

Úžas se přestěhoval do její tváře a povolala kolegyni- aby jako holky byly v přesile a daly hlavy dohromady ;-)

Jak jsem byla rozhodnutá věc nehortit, poslat pantofle k posouzení a popř. je zahodit do koše a na Santé se pro příště vykašlat, tak tohle mě tedy nakoplo k max. výkonu.
Ze zákulisí se ozývalo: "Vidělas to, vona (to jako JÁ) sem přinese na první pohled úmyslně zničený boty a myslí si, že jí to uznají na reklamaci, aby si nemusela kupovat nový!"

Pobídla jsem paní lékárníkovou, že bych tu reklamaci ráda vyřídila ještě dnes a že boty pošleme na posouzení někomu povolanějšímu- nejlépe výrobci bez ohledu na její pocity. Ačkoli se jí nikdo na nic neptal, mlela stále o tom, že "to ještě neviděla a že se jim výrobce leda vysměje" - Tak fajn, alespoŇ někdo se při tom bude bavit.

Při odchodu z lékárny už jsem byla rozhodnutá, že tam nakupovat nikdy nejdu. A to jim může být líto, protože Majda mívá i velmi "tučné" položky na receptech.

Po měsíci jsem se šla optat, jakže se mají moje -po všech stránkách- drahé pantofle?
Byl tam pan lékárník a byl milý a úslužný jako obvykle. Hlásil, že oprava je vyřízená a popřál mi, aŤ se mi botičky pěkně nosí.
Výrobce měl asi jiný názor na moje nevhodné nošení a aniž by mne obviňoval z akrobacie na žebříku, poslal nové.:-)

Tak jsem ráda, že jsme nepodlehla znechucení a nenechala se odradit tím vstupním pohovorem na téma: vhodné nošení domácí obuvi.

Druhé boty byly BAMAboty. Praskl jim podpatek tak, že jsem jej čtvrtinu ztratila. Nesla jsem je k ševci a ten řekl, že oprava bude stát min. 300Kč. Tak jsem jen protočila oči, že zas nejsou tak staré... mi doporučil, aŤ je pošlu na reklamaci k posouzení. Podle jeho názoru je to špatně vyrobené.

Dodala jsem si odvahy a připravena na to, že si vyslechnu zase story o tom, že boty vlastně nebyly určené k nošení, vydala jsem se do RENA. No a, světe, div se! Pan prodavač vše sepsal, nic nekomentoval. Po týdnu mi bylo sděleno, že mám nárok na vrácení peněz- nebo na novou obuv. Vzhledem k tomu, že poptávám tu nejokrajovější velikost ze všech :-), je ta druhá varianta pasé... :-(

Takže závěrem: reklamovat se v případě nutnosti musí. AŤ má výrobce taky nějakou zpětnou vazbu, ne? :-)

Odebíráme časopis "TEST", kde vyšla mimořádná příloha  věnované reklamacím výrobků, vrácení zboží, internetovým nákupům, obtěžující reklamě... velmi užitečné počtení!

Nahlédnout lze i na internetu.

Samozřejmě je lepší to v praxi vůbec nepotřebovat, ale pro případ nouze je lepší jít do obchodu poučen :-)

16 komentářů:

Jitka Neradová řekl(a)...

Mám podobné hobby:-) a setkání s podobnou paní lékárnicí mě rovněž dovede dostat do pěkných obrátek. I řešení máme stejné, do podobně infikovaných obchodů už ani nepáchnu. Smutné je, že tento můj index se poměrně rychle rozšiřuje:-)Něco shnilého je ve státě českém. Ale zvládla jsi to bravurně:-)

JitkaI řekl(a)...

Připomnělo mi to story kamarádky s botami její dcerky.Ne zrovna levné boty byly po ani ne měsíci nošení zvláštně prohýbané.Šla reklamovat a dalo by se říct,že se dialog s prodavačkou odehrával velmi podobně,jen s tím,že paní neměla posilu v kolegyni.Ale kamarádku nařkla z toho,že dcerka v botech bůhvíco vyvádí,že se s ničím takovým ještě nesetkala a že je musela určitě mokré sušit na kamnech nebo v troubě!Že nikdo zatím nereklamoval,nestěžoval si a těžko bude reklamace uznána. Přesto uznána byla! Boty přišly opravené.Takže fakt nevzdávat se.

Anonymní řekl(a)...

Není to Santé v Proseči u Skutče?
Já je také nosím. Je dobré, že jsi bojovnice. J

wlcice řekl(a)...

Mně už jde pak jen o princip.Ale nesnesu tyhle drzosti rádoby odborníků, co mají ve věci jasno.

J.:
jasně, je to Santé, ale ani nevím, odkud přesně! :-)
Tak ne že v nich polezeš po žebříku česat hrušky! :-)) (jako já ;-))

Iva řekl(a)...

Letos v lednu mi praskl zip u zimní bundy, jediné nositelné mezi lidi. I koupila jsem si 28.ledna bundu novou, krásně červenou, značkovou, ne zrovna lacinou. No pouští barvu jak o život. Nejsem reklamační typ, nemám právě tyhle situace ráda. Minulý týden jsem se odhodlala a bundu šla reklamovat. Prodavačky ochotné, tak při mém štěstí mi určitě odpovědí, že jsem zimní bundu nosila v zimě a to je špatně. Jednou jsem totiž reklamovala tašku a prý jsem v ní nosila věci, tak proto se poškodila.

Janah -Švédské listy řekl(a)...

Mám jednu skvělou zkušenost z reklamací u Bati, a jednu poučnou z Humanicu - když jsem boty šla reklamovat potřetí, začala jsem s tím, že už bych snad měla nárok na vrácení peněz - okamžitě mě odtáhli z doslechu zákazníků a šeptem mi sdělili, že ano, že vrátí, ale jen půl ceny, ale boty ještě jednou opraví a dostanu je k tomu. Nebylo to ideální, ale v danou dobu nejlepší řešení, obzvlášť, když boty pak kupodivu vydržely. A tak radím shodně s tebou vydržet!

Jinak - Tady ve Švédsku jsou reklamace nuda, až na jedno jednání s tupější dívčinou, proběhlo vše s úsměvem a k absolutní spokojenosti.

Jitty řekl(a)...

Mám kamarádku a ta to má opravdu jako hobby. Reklamuje vždy, když se službou není spokojená. Nemávne rukou jako většina z nás, ale chce prostě kvalitní služby, kvalitní výrobek, když si to zaplatí. Je na to speciálně už trénovaná:-) a já většinou koukám, co všechno se dá vyzískat, když si jde člověk za svým, a to jsem asertivní docela dost:-).. Je fakt, že žila určitou dobu v zahraničí a je prostě zvyklá na jiné služby:-) a tady má práce pořád dost...Bohužel...

Blanka řekl(a)...

My jsme takhle kdysi reklamovali kopačky. Manželovi bylo řešeno, že v nich asi hrál v mokru, prot se rozlepily. A loni dcery zimní bundu, jenomže bohužel uprostřed zimy, takže než byla vyřízena reklamace, museli jsme stejně koupit novou. Jinak to s paní lékarnicí zlodějkou nemá chybu, to si budu pamatovat, může se to hodit.

Aranel řekl(a)...

Příští reklamace jedině s tebou!!! Jinak ze zmíněných důvodů obcházím léta Humanic

zmrzlinka řekl(a)...

Si dobra. Ale este by som reklamovala pani lekarnici, staznost u pana lekarnika. Nech sa pekne ospravedlni za jednanie so zakaznikom.
Ja posielam reklamovat muza, sama sa rozculujem, ale hanbim :-)

Unknown řekl(a)...

Já reklamovala boty nedávno,u obchodníka co se tvářil,že neprodává laciný boty.Reklamaci mi nechtěl uznat,potom vzal boty do opravy a já je neobuju.Koupila jsem si jiný,v jiném obchodě,v jiném městě,v kamenném krámu jako ty první a přesto,že mi bylo řečeno,že se nepropadnou a neprošlápnou tak přesně to se mi stalo.Až pojedu do Brodu tak se v krámě stavím a budu reklamovat.Doufám,že uspěju.
Ale na tebe a tvou story tedy fakt nemám.

wife & husband řekl(a)...

Super článek a báječná reakce vůči lékárnici....člověka někdy to buranské chování tak vykolejí, že se nezmůže ani na slovo.
Já moc nereklamuji, ale už několikrát (tedy asi dvakrát, třikát) se mi stalo, že mi přinesli v restauraci takový blaf, že jsem po několika soustech jídlo vrátila a odmítla zaplatit.
Člověk si prostě nemůže nechat všechno líbit.

Anonymní řekl(a)...

Reklamovat je třeba a co se týče obsluhovaček- na hrubý pytel ještě hrubší záplata.... Obdivovatel ze severu

Kopretina řekl(a)...

Wlčice, díky, zrovna mi přišel ten tvůj článek vhod. Já se o teď jak začalo pršet a děti vytáhli gumáčky rozčílila, když jsem viděla stav Kubových, na jaře koupených. Prasknutý materiál, i podrážky a to nebyly za stovku. Některé věci nereklamuju protože už by mne to nakonec stálo víc než původně (jako třeba zkažené chlazené maso ve vakuov.(které vlastně vůbec nekupuju a jednou za život jsem koupila a bylo špatné- za 1. bychom projeli další benzín a za 2.nevím, kdo by v tom smradu v tom autě vydržel, no, jinak bych jim to tam s chutí předložila, kdybychom bydleli přímo ve městě, donesla bych jim to tam) Reklamovat gumáčky se chystám! po víkendu.

Andrea řekl(a)...

no já se tady směju...tvoji pohotovost bych chtěla mít, fakt...:-)))

http://rozvedena.bloguje.cz řekl(a)...

Santé je pár km od nás a v areálu Botas šije tyto skvělé boty. Nosím je stále, i (když nyní jsem se stala spíše fanouškem bot zn. KEEN) a mám dokonce pocit, že mi vyléčily pozvolna ostruhu, jednu dobu jsem je nosívala v práci a venku celé léto, dokud to šlo, tak mi v nich je dobře. Boty mi nikdy nepraskly a vždy vydržely několik let. Donášela jsem je na zahradě. Je to opravdu zvláštní případ, ale to lékárnici neopravňuje samozřejmě k takovému emotivnímu výstupu. Výrobce nemohl udělat nic jiného než udělal. Prostě někdo musdí tvořit tu výjimku potvrzující pravidlo. A že jsi to byla zrovna ty se nedivím, máš na takové nestandardní příhody "štěstí" :). zuzi