Po měsíci

19.4.2012

 ... tak mám za sebou měsíc "nesnesitelné lehkosti žití". Asi se mi porouchal stroj času. Vůbec ho totiž nevnímám. Utíká mi neskutečně rychle- občas se přistihnu, že "chvíle" trvala 3/4hodiny. 

Za ten měsíc se toho mnoho odehrálo. Tolik nových věcí jsme museli rychle zvládnout, vstřebat a zpracovat...  museli jsme si zvyknout na to, že je nás míň, na to, že se lidi denně ptají: "Tak co, jak zvládáte?" - a já moc nevím, co na to mám odpovídat... Mám jim říct, že nezvládáme-  nebo že je to "v pohodě"?  Ono tady není moc na výběr. 
Zkrátka se můžete položit do role a litovat se, nebo smutek postupně odbourávat a zpracovávat pomocí nějakých činností. To je nám asi ta bližší varianta. 

Spousta lidí má ještě po měsíci potřebu nám projevovat upřímnou soustrast, což považuju za velmi nevkusné. Pokud jdu v současné době do společnosti, jdu tam za účelem rozptýlit se  a přijít na jiné myšlenky - ne přijímat soustrasti. A vážně není nutné za každou cenu cokoli říkat...  co taky , žejo?

Jiní zas mají potřebu nám dělat dobře :-) To je hezké- jen někdy se to obtížně přijímá! Já nejsem zvyklá u lidí vzbuzovat takové city a dostávat něco zadarmo ;-) Cítím se pak zavázaná- a to špatně snáším :-)
Ale děkuju všem, kteří si najdou čas a snaží se nás potěšit - vlastivědou, kulturou, setkáním, ... a taky děkuju za to, že nám všichni nechávají tu možnost volby - a nemusím nikomu nic vysvětlovat. Někdy se to prostě sejde, že to nejde a nikam se nejde :-(  

... jsem unavená. Mám pocit, že nic nedělám, domácnost chátrá- a já jsem z toho, že to pozoruju ještě unavená!!! jestli mi tohle zůstane, no nazdar. To tu asi zarosteme mechem a kapradím a přes haldy nevyžehleného prádla se budeme hledat;-) 

Je to zvláštní stav duše, ten smutek. Neutečete před ním. Je to na plný úvazek a moc času na jiné věci nezbývá. I když se samozřejmě  denně s lidmi bavím, směju a třebas i raduju, stejně v podstatě nemyslím celý den na nic jiného...  vzpomínky a představy, co by řekla, kdyby tu byla...


 Co mě naprosto odbourává:

- nahodilá setkání a dotaz: "Jak se máš a co děti?" ...nechce se mi někomu, koho jsem dlouhou dobu neviděla vysvětlovat, co se stalo....

- vracení pomůcek zdravotní pojišťovně- tedy např. vysvětlovat, že mechanický zvedák do vany opravdu žádnou nabíječku neměl... tudíž je zbytečné ji jít hledat...

- návštěva kanceláře školní jídelny a zjištění, že to dítě dělalo celý svůj život potíže s jídlem a ty trvají i po jeho smrti... viz kauza vracení čipu - ta koluje jen v ústním podání, neb nemám sílu to sepsat, ale každopádně mě naprosto ovládla chuť tu věc (čip) chytit a hodit co nejdál do parku

- jít si vyzvednout vítězný obrázek z výtvarrné soutěže "in memoriam" 

- to, že zmizely ze dne na den věci, které mi vlastně děsně lezly na nervy: cvakání vozíku po bytě a to, že mě nikdo o nic nežádá- podat, přinést, podržet, přisunout... nesnesitelné TICHO!!!! ..a to je prostě nová realita. To jiné nebude. Na to si musím zvyknout. Tomu se musím přizpůsobit a najít si něco, co mě od očekávání zaběhlého odreaguje a  nějak jinak zaměstná...

...tak se budu snažit na sobě pracovat.... 

11 komentářů:

Unknown řekl(a)...

Wlčice,tak nějak nevím co říct,napsat...jsem tu,čtu a mlčím.

Aranel na cestě.... řekl(a)...

ten čas...v jistém ohledu ať vám plyne rychleji, přinese nové události, změny ..a malinko tím uleví :o)

Ipsilonka řekl(a)...

Jejda, ony už kvetou kaštany? Parádní obrázek!

Anonymní řekl(a)...

Milá Wlčice, chodím sem už dlouho, ale nijak se nezúčastňuji. Teď musím. Jste všichni úžasní lidé!!Už jenom to, že takhle upřímně píšeš, je neocenitelné. Jakkoli je to tak jak to je, strašně pomáháš. A to je obrovská věc. Moc díky - mám Vás - byť virtuálně - ráda. S úctou Hanka

Markéta řekl(a)...

Wlčice, nabíječka k mechanickému zvedáku mě odbourala (normálně nepíšu, jen čtu, ale poprskala jsem si při tom klávesnici kafem - díky za rozesmátí, byť je to nad úřední hloupostí vlastně trochu smutné).

LenkaS řekl(a)...

Milá Markét, jak si psala, není nutné za každou cenu cokoli říkat. Tak jen myslím na vás a těším se z každé vaší aktivity, která vás rozveselí a povzbudí.

Anonymní řekl(a)...

Markét, tak jsem to přečetla a nějak není co k tomu dodat. Myslím na Vás. Iva

Ivana řekl(a)...

Wlčice, jsi úžasná, jak to všechno zvládáš a máš pěkný přístup k životu. Mohu jedině obdivovat a popřát mnoho dalších sil a radosti.

Marci řekl(a)...

hm,pak že já jsem divná...díky

Andrea řekl(a)...

tak nic neříkám, jen tě mám ráda..

SV řekl(a)...

......tiež ma nič múdreho nenapadá....totiž si viem dosť dobre predstaviť, že človek v taketo životnej situácii nejaké "múdre rady" teda fakt nepotrebuje.
ale som tu, myslím na vás a držím labky.