25.1.2013
Venku chladno a mrazivo. Ve velkých městech- jako u nás v Praze- i náležitě smogovo :-( Děti však touží po zimních radovánkách a ani ten vlezlý mráz je neodradí. Občas se uvolí paní učitelka v družině a vezme děti na hodinku ne školní zahradu, takže hurá! Když je vyvenčeno, nemusíme se angažovat my doma ;-)
Takže proběhlo klasické vyzvednutí ze školy a následné zjišťování podrobností o tom, co bylo ve škole, jaké jsou úkoly... Tak jsme si pěkně s Martinkou povídaly- mám i přehled o tom, co kdo svačí :-), ale občas mám dost problém vyrazit z ní zadání úkolu - poznámka paní učitelky "jiný úkol" se v sešitě vyskytla již opakovaně. Co nadělám. Notýsek na úkoly má, tak co si tam zapíše je jen a jen na ní. Nerozčiluju se (už ne! :-)) - to bych si do té školy musela jít sednout s ní. A nedělám si iluze, že bych to ohlídala :-)
Standardní konverzace začala být zajímavá v okamžiku, kdy se moje dítě zcela váženě zeptalo: "Mamí, a jak je mokrej DUR?"
"Cože? Co to jako má být?", snažila jsem se dobrat nějaké nápovědy. V hlavě mi šrotovalo, jakou spojitost to má se stupnicemi, které tu vrže na flétnu...
"No paní učitelka v družině nám dneska říkala: 'Pojďte už do třídy nebo budete mokrý jako DUR'!"
"Ahá!", svitlo mi,"Ty myslíš mokrý DURCH- to je německy SKRZ. Jakože úplně promočení. To paní učitelka říkala DURCH. To se říká docela běžně, ale když někdo neumí německy, tak tomu pochopitelně moc nerozumí..."
"No, tak to nám to tedy nemusela říkat vůbec, protože je jasný, že německy neumí nikdo. Ale ona je ještě mladá, tak není moc vzdělaná, takže v pohodě...", zakončila debatu Máťa.
:-) Být mladý nemusí být vždycky výhoda! ;-)
Venku chladno a mrazivo. Ve velkých městech- jako u nás v Praze- i náležitě smogovo :-( Děti však touží po zimních radovánkách a ani ten vlezlý mráz je neodradí. Občas se uvolí paní učitelka v družině a vezme děti na hodinku ne školní zahradu, takže hurá! Když je vyvenčeno, nemusíme se angažovat my doma ;-)
Takže proběhlo klasické vyzvednutí ze školy a následné zjišťování podrobností o tom, co bylo ve škole, jaké jsou úkoly... Tak jsme si pěkně s Martinkou povídaly- mám i přehled o tom, co kdo svačí :-), ale občas mám dost problém vyrazit z ní zadání úkolu - poznámka paní učitelky "jiný úkol" se v sešitě vyskytla již opakovaně. Co nadělám. Notýsek na úkoly má, tak co si tam zapíše je jen a jen na ní. Nerozčiluju se (už ne! :-)) - to bych si do té školy musela jít sednout s ní. A nedělám si iluze, že bych to ohlídala :-)
Standardní konverzace začala být zajímavá v okamžiku, kdy se moje dítě zcela váženě zeptalo: "Mamí, a jak je mokrej DUR?"
"Cože? Co to jako má být?", snažila jsem se dobrat nějaké nápovědy. V hlavě mi šrotovalo, jakou spojitost to má se stupnicemi, které tu vrže na flétnu...
"No paní učitelka v družině nám dneska říkala: 'Pojďte už do třídy nebo budete mokrý jako DUR'!"
"Ahá!", svitlo mi,"Ty myslíš mokrý DURCH- to je německy SKRZ. Jakože úplně promočení. To paní učitelka říkala DURCH. To se říká docela běžně, ale když někdo neumí německy, tak tomu pochopitelně moc nerozumí..."
"No, tak to nám to tedy nemusela říkat vůbec, protože je jasný, že německy neumí nikdo. Ale ona je ještě mladá, tak není moc vzdělaná, takže v pohodě...", zakončila debatu Máťa.
:-) Být mladý nemusí být vždycky výhoda! ;-)
9 komentářů:
:-) tak to já budu v mol:-) Možná i namol:-)
Výborná hláška Martinky:-)
Vybavilo se mi, jak jsem onehdá diktovala pojem Božský Čech, což je Josef Mysliveček, a někteří si vesele zapsali božský čert a ještě mi to reprodukovali. Veselo je s dítky školou povinnými. Pěkný víkend
:-)))))))
Martinka zase perlí!
Dokonalé :D. U nás nedávno proběhla tato diskuze:
Starší dcera: Nemůžu si vzpomenout, co je to měkkýš.
Mladší dcera: Jak nemůžeš. Pžece když čůráš.
SD: Cože? Já tě nechápu.
MD: No přece močovej měkkýš.
A bylo jasno :D
Jindra
(z-kultury-i-nekultury.blogspot.com
měkkýš a čert nemají chybu! :-), díky za úsměvy, milé dámy!
ať žije Hrdý Budžes! :-))
No to jsem se zas nasmála! Včetně komentářů :-). Zhodnocení kvalit paní učitelky rovněž nemá chybu. :-D
Já jsem třeba až strašně pozdě (podotýkám někdy kolem 18 ne-li později) pochopila hlášku: Stojíš tu jak svatá dala, nevěděla komu.
Pořád jsem si myslela, že je nějaká svatá Dala a vůbec jsem tedy nechápala co jako "nevěděla komu"..
původně jsem chtěla komentovat Durch..ale svatá Dala mě dostala :o))) Jo a nemyslela pani učitelka tur, že ne?
Hi Hi,nemám slov :-).Martinka má smysl pro humor a jasno ve všem :-) .
Naše mladá kdysi přišla ze školky s koledou: Narodil se KRISTUSPÁČ ..... trvalo nám rok, než pochopila, že Kristus nebyl Spáč :-)
A my zase nohama sbírali rozum na kolejích, jedli maringotky (tenkrát zcela výjimečně a jen o vánocích), vařili na spodáku, nebo třeba kreslili čehného piráta.
Okomentovat