Přípravy

21.3.2012

Dny nějak rychle letí... samozřejmě jejich hlavní náplní jsou přípravy posledního rozloučení. je to tisíc drobností, které zaberou nakonec dlouhé hodiny času. Ale to je dobře.. Do postele padáme dlouho po půlnoci znaveni tak, že i spíme třeba 4hodiny v kuse.

Spousta lidí volá a píše, což je ve většině případů taky velice milé.
A protože se na mě lidi obracejí i s dotazy  ohledně ogranizace posledního rozloučení, rozhodla jsem se sepsat pár bodů, které  třeba někomu pomohou při rozhodování...

 
Foto ateliér GABRO 20.1.2012

Všichni, kteří mají potřebu se s Majdou rozloučit, budou mít příležitost učinit tak v kostele
U Jákobova žebříku v Praze 8  v sobotu  24.3.2012 ve 13hodin. ...  pro bludičky a bludišťáky je mapa  zde.

Obřad nebude klasickým pohřbem, ale posledním rozloučením. Vycházeli jsme z toho, že Majdě bylo 15let, tudíž součástí jejího života byly i barvy jiné než černá. Není tedy nutné přijít ve smokingu.

Pokaždé, když v televizi probíhala nějaká reportáž, kde lidé uctívali smrt dítěte záplavou plyšáků, Majda šílela nad nevkusem. Vycházejme proto prosím i z této skutečnosti. 

Pokud budete mít potřebu Majdě něco napsat, či děti namalovat, budeme rádi. Byla  náruživou čtenářkou,  malířkou a zapisovatelkou - tedy myslíme si, že tento způsob vyjádření emocí  by ji určitě potěšil mnohem více. Pro tento případ bude v kostele umístěna schránka na vzkazy.

Květinové dary k takovým přiležitostem jistě patří. My jsme se rozhodli požádat lidi, aby i v tomto projevu soustrasti byli nakloněni spíše jednoduchosti a zamysleli se také nad tím, zda raději nepodpoří případnou finanční částkou   projekt na podporu SMA rodin, v jehož rámci se  pro takto nemocné děti  a jejich rodiče pořádají nejrůznější akce. 
Majda se jich účastnila vždy velice ráda. Byla to jedna z mála možností, jak dětem s nepříznivou diagnózou SMA zpříjemnit život a my jsme za tento projekt moc vděční.

Vaši účast na obřadu budeme brát zároveň jako projev soustrasti. 
Neočekáváme od vás žádné moudrosti, lítosti - je to pro nás pro všechny těžké, víme, že na takovou zprávu je složité něco říkat- a tak si to nebudeme ztěžovat navzájem. Budete-li mít po obřadu pocit, že  s námi ještě chcete pobýt, bude příležitost k neformálnímu posezení a popovídání.

Majda pro nás ani teď není zakázaným slovem a smrt k životu patří, proto není třeba se bát tato slova vyslovovat nahlas. Alespoň v našem případě tomu tak je.

Vězte, že jsme velmi smutní, ale ne nešťastní. 

Všem, kteří na nás myslí a pomáhají nám to všechno překonat, moc děkujeme.

18 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Krásná fotka!
a připravujete milé rozloučení:-)

musíte být smíření a snad připravení dá-li se to tak říci, jinak nevím, jak je možné, že jste tak klidní. Omlouvám se, ale jen mi to tak příjde.

Znova méoc moc myslím na Majdy sestřičku. Ale věřím, že to zvládá díky vám...právě díky vám!

Anonymní řekl(a)...

a vypadl mi podpis:-(

i mně Majda naučila vnímat jinak lidi na vozíčku.
Modlím se za Vás - snad nevadí..

Tereza

Anonymní řekl(a)...

Páni...Majda je úžasně chytrá bytost. Plyšáci by měli jít do dětských domovů či nemocnic. Smekám před jejím rozhledem a rozumem.
A smekám před Vámi. To Vaše pojetí se rozloučit, JE PROSTĚ NÁDHERNÉ:-)
NÁDHERNÉ. Myslím že to byl nějaký film, nevím - tam pouštěli v den pohřbu balónky a zpívali:-)
Pan Sovák prohlásil krásnou větu:"Mě nevadí, že umřu, ale že je to na furt, to mě s**e". Mě mrzí to, když se lidi nestihnou rozloučit, jako my s dědou, co jen odjel na kole do města...
držím palce, ať v sobotu lidi dokážou přes slzy vykouzlit i úsměv a třeba zazpívat nějakou Majdy oblíbenou písničku?
Budeme držet palce. Magda

Janah -Švédské listy řekl(a)...

Moc se mi líbí, jak jste to pojali.

Gabro řekl(a)...

Moc ráda dorazím...

Hana de Prague řekl(a)...

Ach bože, až dnes jsem to zjistila. Neznáme se osobně, ale chodíme si občas vzájemně na blog a já jsem obdivovala, jak zvládáte péči o Majdu. Cítím s Vámi a jsem v duchu s Vámi.
V pondělí dopoledne jsem byla fotit na ďáblickém hřbitově. V sekci dětské části z 50. let jsem myslela na to, jak to musí být strašné, ztratit dítě. Nevěděla jsem ještě, že právě myslím na Vás. Držím palce, ať to všichni všechno zvládnete.
Hana Fialová - Praga Magica

Anonymní řekl(a)...

Markét, jste neuvěřitelní... Byli jste s Majdou pro mě vzorem od chvíle, kdy jsme se poznali. Možná to ani nevíš, ale hodně jsi mě ovlivnla ve vnímání Klárčiny nemoci. Když jsem instinktivně přemýšlela, jakou cestou se dát (léčba/neléčba, různé alternativní směry, rezignace atd. atd.) - tvůj přístup "žít, být, zbytečně netrápit", tvůj způsob humoru a přijetí nezvratného - mě ovlivnil ze všech lidí nejvíc.

Děkuju ti.

Děkuju ti i za tahle slova, Majda na tebe musí být strašně pyšná. Jsem takový zvláštní věřící, v nebe jako takové asi spíš nevěřím, ale v to že je druhý břeh, odkud nás oni vidí a vidí jak se tu potýkáme s jejich přechodem tam na druhou stranu, v to prostě věřím.

Modlím se, já bezvěrec za to, abych až to bude nutné, dokázala aspoň trošku to co ty. To co vy. Prosím, ať to ještě dlouho není třeba ...

Mám tě ráda, chtěla bych tě obejmout...

Na rozloučení bohužel nepřijedu, babička mi odjíždí dnes, nemůže zůstat a Zuzka je v Brně do konce týdne, nemám jak zařídit hlídání. Ale budu tam v duchu s vámi. Jako jsem ostatně často od chvíle, kdy mi přišel ten neskutečně smutný mejl.

Objímám.

Diny

Unknown řekl(a)...

Wlčice,díky za pozvání.Ráda dorazím.Musím stejně jako Diny vyřešit hlídání.

Blanka řekl(a)...

Musím jenom napsat, že vás obdivuju.

Daniela řekl(a)...

Markét, musím Ti napsat, že na vás pořád moc myslím. Dneska si Kája do školky oblékala tričko se sovou, tak jsem hned vzpomněla na Majdu :-).
Také Ti chci napsat, že to vnímám hodně podobně jako Diny, ani nevíš kolikrát jsem si v běžném životě na vás vzpomněla, že v tom jako nejsem sama, že máme podobné starosti.
V sobotu budu v mysli s vámi. Děkuju moc za to, že mi dáváš nahlédnout do svého života, je to pro mě veliká posila. S vděčností a obdivem Daniela

Anonymní řekl(a)...

Myšlenkami budu s Vámi. Moc na Vás myslím. Iva

Aranel řekl(a)...

Děkujeme za šanci projevit vám soustrast a také přispět alespoň malou symbolickou částkou rodinkám.

Mija řekl(a)...

Markéto, dozvěděla jsem se o Majdě až dnes. Je mi to moc líto! Na rozloučení nebudu moci dorazit, ale tam uvnitř jsem s vámi a přeju sílu, hodně síly na změnu, která přišla tak náhle. Jsem ráda za pokoj, který prožíváte.

Liška Ryška řekl(a)...

Jste obdivuhodní.

A ty fotky Majdy z foto-ateliéru jsou krásný.

Anonymní řekl(a)...

Obdivuji Vás ... chodila jsem číst k Vám na web a získat nadhled nad svým "pohodovým" životem, ve kterém mne občas tlačí boty ... a vždy jsem se v duchu klaněla Vaší, nenapadá mne, jak jinak to říct - velikosti. Tomu, že jste nechávala plynout, tomu, že jste dokázala natáhnout ruku a podržet okamžik ... děkuju za všechno, co jste s Majdou ostatním ukázali. Není málo lidí, kterým jste jako mně otevřeli cestu někam dál ...
i tímto rozloučením.
Nezapomenu. A děkuju.
Marta

Katka řekl(a)...

Marta to vystihla presne a krásne. Aj za mňa.

Amelie řekl(a)...

Nádherně pojaté, jste úžasní.

Anonymní řekl(a)...

Děkuji, že jsem Vás alespoň virtuálně mohla poznat,od té doby co jsem Vás objevila (přes B/C a Diny) nebylo mnoho dní, kdy bych k Vám nenakoukla. Opravdu jste mi s Majdou přiblížily svět na kolečkách jako nikdo jiný. Máte můj obdiv. Moc na Vás myslím.
A děkuji. Katka Sychrová