V.H.

18:12.2011

 Poslední adventní neděle byla nejen zlatá, ale taky smutná.
Všechna média zaplavila zpráva o smrti Václava Havla. Člověka, jehož jméno je spjato se změnou politického systému v této zemi- se sametovou revolucí a pro mne i se specifickým smyslem pro humor a taky s absurdním dramatem, kterému jsem se tehdy  před 20lety -coby studentka - musela učit rozumět.

Je zvláštní, že u některých lidí si nechci jejich smrtelnost vůbec připustit.  Zůstávají mi v mysli zafixovaní tak, jako by se zastavil čas. Podobu Václava Havla si asi už navždy budu pamatovat právě díky tomuto plakátu, který  na přelomu roku 89 visel na všech nárožích a na všech nástěnkách.

                                                                             foto: zdroj internet

Miloval lidi a byl jimi milován. Možná pro to, že jej ani vysoké fukce nezbavily lidských vlastností.

 Ráda jsem poslouchala Hovory z Lán- nebo jak se přesně ten rozhlasový pořad jmenoval. A byl to taky první politik, jehož projevy jsem si se zájmem poslechla až do konce- už pro jazyk a styl, jakým byly psány.

Havlovo jméno je dnes skloňováno ve všech pádech. Bohužel už jen v minulém čase.
Mnoho nesmrtelného však po něm zůstane...


"Člověk by se měl chovat tak, jak si myslí, že by se měli chovat všichni."
                                                                                                     Václav Havel

6 komentářů:

Lucka řekl(a)...

lidé mají krátkou paměť, doufám, že v tomto případě udělají výjimku.

Jitka Neradová řekl(a)...

Cítím to úplně stejně

Mija řekl(a)...

Moc hezky jsi to popsala, úplně to vystihuje moje pocity.

Anonymní řekl(a)...

I já mám hezké vzpomínky na Václava Havla.Byl to opravdu velký Člověk ,je mi líto jeho odchodu.

ivy

Marci řekl(a)...

Smrt je vždycky smutná a nikdy neumře člověk v tu správnou chvíli,ta totiž neexistuje.Tak nějak mám spojené vánoce se smrtí :(
V.H. jsem měla moc ráda,je to osobnost a vždy bude.Škoda dobrých lidí..

Liška řekl(a)...

Určitě nastane spousta situací - politických a společenských událostí - kdy si řekneme:
"Jak by se k tomu asi vyjádřil Václav Havel..."