Převaz

24.2.2012

V pátek jsem se vydala se svou renovovanou nožkou na převaz. Nešla jsem do ordinace poprvé, a tak jsem si i tentokrát všimla, že sestry mají poněkud ostřejší přístup k pacientům. Především se nemohu zbavit dojmu, že pacient není vítán, ať přichází v kteroukoli denní dobu. První otázka, kterou schytá místo pozdravu je: "Jste objednán?" a nebo: "Kdo vás posílá a proč sem?" Docela žasnu.

Pan dr. je pohodář, k pacientům se chová vlídně - tvoří jakoby samostatnou jednotku.

Přišla jsem na smluvený čas o něco dříve- tedy ve 12:15. Vzbudila jsem u sestry  podezření a šla se podívat do PC, zda jsem skutečně objednána. Ke své hrůze zjistila, že ano. Odvelela mě do vedlejší ambulance a houkla, aŤ si tedy nohu rozvážu. Vzhledem k tomu, kde všude mám sešíváno, mi ty předklony a ohýbání se moc nejdou.

Po odstranění obvazu jsem koukala na to, jak je noha vybarvená- převládají odstíny tmavěfialové. A tak jsem jen při prvním ohledání konstatovala: "No já vypadám..."
"A jak byste asi tak chtěla vypadat po operaci?", hned vystartovala sestra.
Říkám, že nevím, že je to moje první zkušenost a takové modřiny jsem nikdy neměla ani po svých nepovedených sportovních výkonech, tak se prostě podivuju nad novým úkazem.
Vstoupil doktor a soucitně pravil: "Vy vypadáte.." :-)) "Ale nebojte, to zmizí.."

Mezitím sestra řádila v čekárně- a padaly klasické dotazy. Strčila hlavu zpátky do naší ambulance a zhrouceným tónem sdělila světu, že je dneska pátek a ona už toho má dost a že se lidi snad dneska zbláznili!
Doktor na to nic.

Povolal ji zpátky ke mně, ať mi stehy zazelení, zalepí a nohu zase zaváže. Při této činnosti pilně pracovala s mobilem. Ostatní jí bylo jedno. Zacvakla mi obinadla takovými těmi úchyty, co jsou tvořené gumičkou a na každém okraji je kovová přezka se zoubky, v místě spodní strany stehna. Sotva jsem dosedla, svorka mě štípla. Vyskočila jsem a poprosila o předělání :-)) To byl vrchol! "Blbě to vyšlo, no! tak já nevím. Tak vám to jen přelepím, když vám tohle vadí..."
"No, to budete hodná. Vadí mi to celkem dost..." ...chtěla bych vidět toho fakíra, který při každém dosednutí s potěšení zaregistruje píchnutí čtyř zoubků.

Odsunula jsem se do čekárny a čekala na odvoz. Mezitím dostalo několik lidí vyhubováno, že vůbec přišli. Dvě dámy koukaly stejně vyjeveně jaké já- tedy proč by neměly přijít na schůzku, kterou jim doktor nařídil??? Sestra práskala dveřmi na všech stranách a poněkolikáté opakovala, že je pátek!!!

Některé jevy nechápu... Jsou ordinace, kde si pacienta hýčkají- sestra se i omluví, že se objednací čas neshoduje s časem odbavení, a jsou ordinace, kde si už na prahu připadáte jak obtížný hmyz. Jestli je sester tak málo, že doktor nemá z čeho vybírat... nebo je léty ozkoušeno, že se na pacienty musí "takhle"
Vždyť přece žádný pacient nejde do ordinace "zadarmo"- na každého se ZP vyúčtuje nějaký úkon...

... pana doktora budu s klidem doporučovat, ale zároveň případné zájemce upozorním na chování sester. Zejména sestra-seniorka je tedy opravdu ostrý kalibr.

13 komentářů:

Gabro řekl(a)...

A zase... Je to o lidech... Být doktor, tak si hledám novou sestru :-)...

Lucka řekl(a)...

strašné.. jsou dny, kdy si takové chování líbit nenechám, na druhou stranu - občas již nemám sílu..

hlavně, že se dobře hojíš!

wlcice řekl(a)...

No, já si to nejdřív brala osobně- jakože jí asi nejsem sympatická, tak mě tak "kosí", ale zjistila jsem, že ona je spravedlivá- kosí všechny bez rozdílu věku a pohlaví. Řekla bych že staší a nedoslýchaví ji vytáčejí úplně nejvíc- tolik ztraceného času, když musí něco opakovat 2x a nahlas... úšklebky...no fakt děs.

A to nemluvím o tom, že z operačního sálu vypadla dřív než já. Zbyli jsme tam s doktorem... tak já nevím, jestli je v Praze taková nouze o sestry... nebo jestli on je tak nad věcí, že tohle neřeší-nebo nevidí...
kdoví... :-(

Anonymní řekl(a)...

Fakt taky nechapu, ze si ji tam drzi. Kolik usmevavych zdrav. sester a sikovnych je urcite na pracovnim urade. U me by nemela sanci ani nahodou. To aby se clovek pomalu bal jit k doktorovi, kvuli protivne zdrav. sestre. Takova ti dokaze zkazit cely den. Jinak ti preju brzke uzdraveni.-)))

Jitka Neradová řekl(a)...

Tak mám pocit, že jsme dneska byly spolu:-( Je to hrůza, podobné sestry jsou snad klonované. Až narazím na opravdickou sestřičku, a já věřím , že jsou, jen já je nějak nepotkávám, tak napíšu snad novou Ódu na radost. Takovéhle "kosičky" jsou ale zase dobrým námětem na horor.

Anonymní řekl(a)...

Je to v lidech - tam někde dole je lékař, pak dlouho dlouho nic a pak sestra - je to hrůza kam se to všechno dopracovalo

Unknown řekl(a)...

Wlčice,a tys jí nic neřekla?Vždyť to bylo chování neandrtálce a ne zdravotníka :-(. Ach jo! Kolik převazů Tě ještě čeká :-)?

Lucie Konečná řekl(a)...

Problém je v tom, že dokud se pacienti nezačnou bouřit, tak to jiné nebude. Doktor si dělá svoji práci, sestry rovná málokdy. Já už se teď bráním a dost razantně. Zabírá to neuvěřitelně. Příště to piště rovnou i s adresou zařízení! :-)

Emily řekl(a)...

Asi je vyhořelá.

Já se naopak divím sestřičce u mé praktické lékařky. Některé notorické vymrzovače bych asi odkázala do patřičných míst. Ona je místo toho trpělivě vyslechne a vyhoví...

Anonymní řekl(a)...

Nesouhlasím s tím, že se "to dopracovalo". Rozhodně to není až teď. S první opravdu HNUSNOU sestrou jsem měla zkušenost už před 50 lety, to jsem byla hodně malá a různě hnusé sestry a doktory potkávám celý život. Naštěstí znám i milé a velmi milé a šikovné sestry a vlídné a slušné a taky šikovné doktory a doktorky :-)
Přeju úspěšné uzdravení navzdory všem pátkům a spravedlivým sestrám
Jarmila

wlcice řekl(a)...

jasně, nýmandi jsou ve všech oborech, ale v tom zdravotnictví mi to vadí asi nejvíc. Opravdu nemocný člověk je oslabený-a po všech stránkách v nevýhodě, tak si myslím, že to slušné a vlídné chování personálu by mělo být samozřejmostí. Málokdo z nás se chodí do ordinací předvádět z nudy. Já osobně jdu, když už opravdu není zbytí-a psychicky tedy v pohodě nejsem nikdy. asi fóbie.
Za týden jdu na stehy... moc bych si přála, aby měla sestřička třeba zaslouženou dovolenou...

ona je prostě programově nepříjemná a stále bez úsměvu.

a jinak,aby bylo jasno, o kom je řeč: http://www.chirurgie-hladky.cz/mudr-hladky.html

doktor potíže nedělá, v klidu i dojedná termín, který se hodí vám... no a pak to schytáte :-))

Peťka řekl(a)...

Jojo, to mi připomíná sestru u nás u zubaře- šla jsem ráno kdy berou urgentní případy, s otevřeným zubem, celá oteklá s horečkou a dostala jsem sprduňk že se podemnou v čekárně vytvořila loužička a že mám přededveřmi jasně napsáno,že si boty mám očistit-to že v traktorové podrážce zůstane sníh i po orohožkování, už si jaksi vysvětlit nenechala

Andrea řekl(a)...

Mám kamarádku, která právě shání práce, poněvadž jí zase dusí její doktorka...talže milé sestry jsou anemají práci...trochu paradox.