Jak se prosí mouka?

3.5.2010

Hlavním hrdinou dnešního příběhu je Martina a její objevování záludností jazyka českého.


Přišla ke mně a položila mi otázku: "Mami, jak se prosí mouka?"
Bylo mi to divné-dotaz mi nepřipadal moc logický- a tak se ujišťuju: "Kdes to vzala?"
"No, říkali to v pohádce.... ještě jsem mouku NEPROSILA - říká selka."
Já: :-)) : Aha ... a vysvětluju, že není PROSIT jako PROSíT ...
Martina zklamaně kouká a nechápe, proč by se mouka nemohla prosit. Tak vyzvídám: "A o co by mouku chtěla asitak prosit?"
"No o co asi??  O moučník, ne?!" - setřelo mě to dítě.

Každý hold máme svého "Hrdého Budžese" :-))
Já si třeba vzpomínám na "už měk(k)oně vyvádějí"-  ve skutečnosti se v té lidové písni zpívá" už mně koně vyvádějí, už mně koně sedlají" - zatímco mně vrtalo hlavou, kdo to je ten měkkoň :-))

A tumáš kytku "ty dobytku" - jak ta kytka "tydobytka" vypadá?? ... bylo jich jistě mnohem více :-))


7 komentářů:

Blanka řekl(a)...

Jo jako třeba jak se jmenuje mládě od laně ? A co je to odlaň ?

Jitka Neradová řekl(a)...

Nebo třeba naše hymna- skvělý horolezec: "Boriš umí po skalinách:-)

Danka a Jaro řekl(a)...

No tak k tomuto ma hneď napadla diskusia, ktorá pred časom prebehlan na baby-Café:
http://www.baby-cafe.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=25903

ivy řekl(a)...

Je to malá jazykozpytkyně :-D
A co teprve až bude velká???
Miluji dětské mudrování nad jazykovými záhadami :-))

Andrea řekl(a)...

Já chtěla vždycky vidět půrko....tedy to půrko za tolar

pisarka řekl(a)...

Já měla v dětství zase záhadu "holázem" - co že to tomu pánovi stačí ke spaní ? (z trampské písně "holá zem stačí mi k mýmu spaní, do sedla sedám...")

Margit řekl(a)...

Ach ano, tohle asi známe všichni - já si pamatuji na "...a políbil lem roucha..."
Co je to ten lemrouch, jakého lemroucha? :-)