Scénka z cukrárny ;-)

 Stalo se na výletě do Jablonce n/N - minulý čtvrtek.

Nutně jsem potřebovala navštívit alespoň jeden z četných korálkových obchodů. Jet do Jablonce a nekoupit si korále- neexistuje ;-) Wlk šílí, konstatoval, že "to nemůžeme rozhodně unosit!!"... jenže tady jde spíš o ten akt nakupování, kdy  se určitou dobu můžu přehrabovat v navlečených i nenavlečených korálkách, pro což ostatní členové nemají vůbec žádné pochopení.
Poučena minulostí, rozhodla jsem se Martinu s Wlkem odložit do osvědčené cukrárny, čímž jsem získala půl hodiny pro svobodný výběr zboží :-)

Spokojená a taštičkou plnou kulatých i šišatých nesmyslů obtěžkána jsem vyrazila za zbytkem výpravy do cukrárny. Jen letmo jsem je pozdravila, paní prodavačka poklízela na pultě a vypadala dost energicky. Ani jsem si neodložila a šla hned k pultu. Bylo už půl šesté, a tak jsem tušila, že se bude zavírat, ale odejít bez doplnění hladiny kofeinu se mi nechtělo ;-)

Paní z druhé strany pultu odměřeně zjišťovala, co si dám... Tak jsem poprosila o preso.
"Malý-velký?", ptala se bez úsměvu.
Nejistě jsem ukázala na jeden konkrétní hrnek.
"Tenhle, jo?? A něco k tomu?", zas tak nepřátelsky ona.



 Neměla jsem chuť vyvolávat nějaký incident, tak jsem radši řekla, že už nebudu zdržovat.
A ona jakoby roztála: "Ale mne se nemusíte bát! No, uznejte, že to bylo děsný! Vždyť ty děti mi tu lezly po pultě a maminky NIC! Pily kávu... Musela jsem na ně zahartusit. Až rozbijou tu skleněnou výlohu, oni odejdou- a já to budu uklízet a ještě platit!!"

Nechápala jsem. Předchozí scénku jsem neviděla, jen jsem paní ujistila, že mám pro strach uděláno :-) , že se jí nebojím, jen jsem si nebyla jista, jestli už nezavírá.
"Ale kdepak. kafíčko si tu v klidu vypijte a dortíček si jistě vyberete..." , už  mě pobízela mile a s úsměvem.
Ano, k tomu mě netřeba pobízet... začala jsem zkoumat vystavované kousky- tedy jen ty "menší" :-)
A paní se rozhovořila, jak maminky s dětmi přišly posedět, jen maminky už při pití kávy nezajímalo, co vyvádějí ratolesti v interiéru. Dětičky byly zvídavé a vlezly paní do vitríny s marcipánovými figurkami a přelézaly pult... a tak maminkám uštědřila výchovnou lekci. Lamentovala, že to nepochopí, že dneska všichni rodiče praktikují volnou výchovu a s dětmi není k vydržení... "No, podívejte, třeba támhleta holčička s tím pánem. Sedí tady jakou dobu a člověk o ní neví! Ta to má doma jistě jinak zorganizované!!", zakončila svůj proslov.
Odpověděla jsem: " Ta holčička je MOJE a ten pán TAKY! O nich jen v dobrém!" :-)) ... paní prodavačce zrůžověly tváře a obě jsme se začaly hlasitě smát...

Wlk konstatoval, že měla paní  velké štěstí, že nezačala holčičku kritizovat :-)
Slupla jsem svůj košíček a pochutnala si na kávičce, zatímco Wlk mi líčil, že "ti haranti" byli fakt nesnesitelní, ale že by v dnešní době v cukrárně očekával nějaký dětský koutek, kde by se alespoň chvíli zabavili, než se vrhnou na devastaci interiéru....

Každopádně s volnou výchovou u nás doma dost zaostáváme ;-)


12 komentářů:

Emily řekl(a)...

No to jsi měla štěstí, ha ha.
Prosím, á chci taky hodnou holčičku, co sedí způsobně v cukrárně!!! Volnou výchovu nepraktikuji, ohýbám proutek, dokud je mladý. Mé rodičovské snažení zatím nenese kýžené plody. Vojta je jaksi temperamentnější (moderně řečeno). Po pultě by snad nelezl, zatím nic nikde nezničil.
Možná se jednou dočkám, Majdulka je moje tajná naděje.
Krásný den.

Janah -Švédské listy řekl(a)...

A hlásila by ses k nim taky, kdyby paní začala kritizovat? :-D :-D

A nebo vás prodavačka prohlídla, a čekala navýšení tržby, ne? :-D

Dělám si legraci, určitě jsi musela být hrdá. :-)

wlcice řekl(a)...

:-)) hrdá, to nevím... ale pobavila jsem se skvěle!

...ona naše Martinka je u jídla vždycky moc hodná a tichá. Cpe se a dbá,aby ani drobek nepřišel nazmar :-) Wlk jí dovolil manipulovat s cukrem, takže z čaje vyrobila značně koncentrovaný roztok :-)- a na zlobení nebyl čas! jak prosté ;-)

Lucka řekl(a)...

jednou bych to chtěla zažít taky :)))), zatím to nevypadá.

Iva řekl(a)...

Jo Jablonec , mé rodné město :) , a korálky, ty jsme měli někdy doma i v jídle :)))

Aranel řekl(a)...

A já myslím, že je nutné dětem dát hranice doma. Když je nedostanou doma, dostanou je někde venku od cizích lidí...nešetrně.
Nejen Martinka ale i Wlk dostali jistě řádnou výchovu již doma :o)
Jo a víš, že se korálky prodávají i na Florenci, v malém kutilství naproti hl.vchodu ?

ivy řekl(a)...

Musí to být krásný pocit,být majitelkou tak vzorného dítěte a manžela :-))Určitě sis tu pochvalu vychutnala.
K Jablonci mám hluboký citový vztah -je to rodné město naší mladší dcery.Bydleli jsme tam 4 roky a později ještě 7 let pracovala.

Andrea řekl(a)...

Holky, taky se bojím,že ařč nepraktikuji volnou výchovu ani náhodou...tentokrát jsem do třetive narazila na tvrdý oříšek, spíš OŘECH:-)

Bragnae řekl(a)...

Situaci paní cukrárnové znám velice dobře :-) Kdysi jsem pracovala u prodeje občerstvení. Vždycky jsem nablýskala všechny skleněné součásti pultu, pak se přihrnulo stádo maminek s malými ratolestmi, keré čekaly na první pohádkové představení v kině, dětičky mi lezly po pultu, šmatlaly a olizovaly čerstvě vyleštěné sklo a maminky je s klidem pozorovaly a povzbuzovaly. Jsou věci, které nepochopím.
Ale jinak, milá Wlčice, Tvoje korálkové nadšení sdílím a taky nemůžu vejít do jakéhokoli korálkového obchodu a odejít bez nějakých "nezbytně nutných " úžasností. :-D

wlcice řekl(a)...

Jablonec se mi líbí a co se týče množství korálů, které vlastním,...asi bych musela být sedmihlavá saň, abych je všechny unosila :-) Mám prostě mánii je kupovat-záminkou je, že "pro někoho", jenže mu je pak stejně nedám ;-)

A k volné výchově: my s Wlkem (naštěstí oba) zastáváme názor, že děti hranice potřebují. To, co je v jistém věku u dětí považováno za roztomilé, se pak najednou stává obtížným a už se jim to těžko vysvětluje, že "už ne"... radši hned odmala-i za cenu scény- řekneme, že tohle se nedělá a kdo to dělá, ten tam chodit nemůže... a bez debat!
Volnost ponecháváme v jejich uměleckém vyžití- Martina je toho myslím živým důkazem :-)

Gabro řekl(a)...

Není nad to vychovat si muže i děti :-D. Opět jsem se pobavila... Díky

LenkaS řekl(a)...

Nevím, zda by naše Emička byla paní prodavačkou chválena či kritizována. Snažíme se držet ji na uzdě, jen Emičce není uzda pořád dostatečně těsná. :-)
Taky nemám ráda děti neuznávající hranice, proto se u Emči snažím, jen to jde s ní těžce. Zlatá Anežka!