PET Tropicana a orchideje

21.3.2010

V neděli jsme se hromadně vypravili do Botanické zahrady v Troji.
V tropickém skleníku Fata Morgana totiž probíhá výstava  plastových zvířat a rostlin autorky Veroniky Richterové "PET Tropicana".

Mediálně nejznámějším exponátem je asi tento krokodýl známý z plakátů a upoutávek. Dala jsme mu pracovní název "Mattoni krokodýl".  Na jeho výrobu bylo potřeba 170 plastových lahví.

Velmi zajímavě je zpracován i dikobraz:

Ruměnice ploštice jsou sice v nadživotní velikosti, ale "jako živé" ;-)


Po vysokých bambusech šplhají plastové modré opičky:

A tady je lemčík hedvábný. Velmi pozoruhodný zpěvný pták žijící v Austrálii. Sameček totiž shromažďuje předměty modré barvy a láká na ně samičku. Nezřídka se prý stává, že si samci tuto vzácnou výzdobu vzájemně kradou! :-)
No, to je výzva... pro všechny sběrače, sběratele... a vetešníky! Na co lákáte samičku VY? :-))


Všechny ty PET ART výtvory jsou zakomponované do živého prostředí, takže u některých jsem občas váhala, zda jsou pravé- nebo vyrobené ;-) Tato rostlina je toho důkazem:


Současně zde tento týden probíhala výstava orchidejí. Mám je moc ráda. Několik jich úspěšně pěstuju na kuchyňském okně. Za minimální péči se mi odměňují nádhernými latami květů.
Zdejší květy byly ovšem velmi rozmanité- jak barevně, tak tvarově. Nádhera!!

Tady je malý náhled, jak vypadá  rozmanitost orchidejí v praxi:


A tady máme plastové kytičky:

Tahle magnolie mě nachytala. Myslela jsem si, že je živá... ale kancelářská svorka  /na obrázku vpravo/  prozradila její PET původ :-)

Další amatérské fotky jsou k vidění ZDE

Výstava stojí za vidění. Spojení PET ARTu  s živou přírodou pro mne bylo něčím novým, zajímavým, neotřelým ...


Výlet jsme zakončili obědem v naší oblíbené čínské restauraci. Bylo tam nevídaně rušno. Nakonec se ukázalo PROČ!
Na oběd tam totiž zašel pan prezident s chotí! Na mé fotce je to ten rozmazaný stojící muž. Oficiálně jsem si fotit netroufla, aby mi někdo z početné ochranky nerozšlapal můj foťák :-)


Zážitků na jednu neděli bylo až dost ;-)

10 komentářů:

thora řekl(a)...

Beautiful art work. And LOL at you being scared of the bodyguards trampling on your camera. I would be too!

Pan WLK řekl(a)...

Ta méně rozmazaná polovina sedícího muže jsem prosím já.

Andrea řekl(a)...

Poznala jsem pana prezidenta:-) výstava vypadá náádherně...jen já s tou diplomkou asi nestíhám..no na modré věci by mě ten pták asi taky nalákal:-)

Lucka řekl(a)...

to je super výstava. Nadchnul mě ten nápad :)
Pan prezident nemá chybu.

Unknown řekl(a)...

Pěkné fotky, ten nápad využít recyklovaný materiál je bezvadný! Já o výstavě četla, ale nějak mě nenapadlo, že bychom tam mohli taky zajít. Díky za tip:-)Musím se podívat, jak dlouho ještě bude výstava probíhat.
Tak pan prezident má taky rád čínu?:-)

wlcice řekl(a)...

Monice:
:-) hihi, hned jsem se paní majitelky číny ptala- a ona říkala, že tam chodí často- ale v neděli měli nějakou rodinnou oslavu :-) Takže se dá říct, že pan prezident čínu rád :-))

wlcice řekl(a)...

výstava je do 2.května!!

Unknown řekl(a)...

Děkuju, to bychom snad mohli stihnout:-)

Lucka řekl(a)...

tak to bychom mohli stihnout i my :)

zmrzlinka řekl(a)...

Super fotky. Vystavu planujeme v aprili spolu s motylmi, este viac sa na nu teraz tesim !