Školka


8.10. 2008 - 23.den 365

Tak si za nic na světě nemůžu vzpomenout, co jsem měla ve školce za značku. Pro moje dítě to dnes byla zásadní informace. Ráda vodím dceru do školy, úplně se mi vybavují některé činnosti a rituály, které mám se školkou v podvědomí spojené. Pravidelné svačiny- hrneček + něco k tomu. Šílená vzpomínka na čaj s mlékem, který jsem nebyla schopna vypít, ani když všechny děti už byly v šatně a oblékaly se na vycházku. Já si trvala na svém, že něco takového se pít nedá a paní učitelka zas byla přesvědčena o tom, že právě tento lahodný nápoj prospěje mému zdraví... nevadil mi špenát, který si několik holčiček místo do pusy cpalo do kapes u zástěrky, ochotně jsem jedla i rajskou, pomazánky na chlebíčku i koprovku, ale čaj s mlékem- NE! Dnes už mají paní učitelky u každého dítěte poznámku, co může a co ne a respektují to. Děti už tak nemusejí vysedávat nad hrnkem nepoživatelného nápoje.
Martinka chodí do školky ráda. Cestou mě vždy přemlouvá, že půjde až po "spa", jenže na spa u ní nikdy nedojde. Je to tvor společenský, který mi na otázku: "Spinkala jsi?" odpoví suverénně: "ANO!" Následuje doplňující otázka: "Se zavřenýma očima?" - áá tady už to trochu vázne: "Já na to neměla čas, mami, promiň, dneska to zase nevyšlo" Líčí mi, jak si na lehátku vypravovala s Barunkou, ale ta po chvíli usnula, s Edou, ten ale usnul taky, tak s Kristýnkou ... no a postupně všichni spali jak v šípkovém království, jen ta naše čiperka pozorovala, co chystají kuchařky k odpolední svačině... spaní zkrátka považuje za ztrátu času :-)

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

školka je fain,ale já bych klidně po o spala i dnes M.