Generálka na oslavu

1.8.2010

První srpnový den připadl na neděli. Babička s dědou nám odlétají na dlouhou  dovolenou  až za oceán, tudíž s námi nestihnou oslavit Martinčiny šesté narozeniny, takže neděle byla rozlučková a oslavná zároveň.

Rozhodly jsme se s babičkou, že vyrobíme dort na přání :-) - tedy moderní "heloukitový", jak říká naše Máťa. Mně osobně už kočička Hello Kitty leze tak trochu na nervy, protože trika a všechny ostatní věci s jejím obrázkem jsou znatelně dražší (ne však kvalitnější) a naše malá slečna netouží po ničem jiném :-(

Já dorty nepeču. Ráda je jím, ale obávám se, že by výsledek mého pachtění se nebyl tak exkluzivní- neznám všelijaké cukrářské vychytávky- radši dort objednám u nás v cukrárně... ale babička je názoru, že dobrá hospodyňka má všechno zvládat, a tak mě přinutila ke spolupráci.
Koupily jsme marcipán. Vyšel dost draho, neb se do košíku vešly i nové boty a asi 150 jiných "maličkostí" ;-)

Nastudovala jsem videonávod, jak potahovat dort marcipánem...
Babička upekla korpus, vystřihly jsme šablohu té komerční potvory  a takhle to dopadlo :-))


Pravda, fotogenický byl dort pouze z jedné strany. ;-)
Majda ještě dotvořila mašli, bez které prý by to nebyla "pravá Kitty" . Martinka měla radost velikou a hned se do něj pustila. My jsme si udělali radost frankovkou - byla stylově taky růžová a chutnala výtečně  :-))

Cukrářskému kouzlu jsem nepropadla. Zjistila jsem jen, že "když je to třeba, udělám to", ale nadále hodlám zůstat pravidelným konzumentem- nikoli výrobcem cukrovinek. :-)

11 komentářů:

Marci řekl(a)...

teda,zamlouvám si tě na únor...chci upéc marcipánový dort...,jsi šikovná

Lucka řekl(a)...

Martince všechno nejlepší k narozeninám!

dort je výborný.
Před jakýmkoliv domácím výrobkem smekám. Příroda mi nenadělila moc zručnosti, tak se do podobných experimentů raději nepouštím :))

Markéta a Luki řekl(a)...

Dort je nádherný :-))
A já si tě zamlouvám na duben, Luki by rád marcipánový, ale s trochu složitějším motivem - znakem Ferrari :-)))
Nebo mi alespoň pošli babičku, prosííím ;-)

wlcice řekl(a)...

žádný zamlouvání, milé dámy ! :-) jsem jasně řekla, že mě to NEBA!! :-) Zjistila jsem, že to umím...a to mi stačí ;-)

Unknown řekl(a)...

Martince přeji také všechno nejlepší! Dort se povedl, je moc pěkný. K dortům mám stejný vztah, jím je, ale taky nepeču. Max. udělám ovocný nepečený:-)

Aranel řekl(a)...

Martince všechno nejlepší a prarodičům pohodovou dovolenou. Dorty peču a pokaždé si říkám, že už příště ne ale když vidím ty oči, tak si uvážu zástěru a už řádím. Ten váš je krásný.Jo a bohužel je jím

thora řekl(a)...

Happy birthday to your daughter and congratulations on the beautiful cake, what a great idea. (Although I do admit I'd prefer the wine ...)

LenkaS řekl(a)...

Markét, jestli dovolíš, cituji Tě: "já už se lekla, že jsi tak oslnivě šikovná jako ty maminy, co si to nafotí na blog i s pracovním postupem ;-) Já bych ho asi vzteky snědla před dokončením, jak by se mi to krutě nedařilo :-))".
Člověk míní, babičky mění! :-)
Ale dort se vám fakt povedl! Moc chválím!

wlcice řekl(a)...

:-) hehe, Lenko, kdybys slyšela, co dostal jmen! ;-) a nebyl zdaleka výstavní- hned jsem poučila všechny účastníky, že prosím fotit jen z jedné strany :-)) babička si usmyslela, a pak mě prostě zapojila do procesu... já byla jen oběť-nikoli organizátor akce ;-)

Andrea řekl(a)...

Dobrej je..fakt..u nás taky ta blbá kočka letí:-)

pisarka řekl(a)...

Z té fotogenické strany je opravdu pěkný.
Tu kočku neznám, ale máme doma taky asi troje darované oblečky s jejím ksichtíkem a nezbytným nápisem - zdá se mi, že už frčí docela dlouho.