Ze školních lavic 2.A

Občas mě při psaní domácích úkolů podpane záchvat sebelítosti a běduju si tady tajně:  "Proč já nemůžu mít alespoŇ jednoho potomka (co se požadavků vzdělávání týče)  standardního!???" ;-)

Martina na začátku druhého roku své povinné školní docházky dospěla k názoru, že některé známkované disciplíny nemůže akceptovat. Například OPIS. Zhruba sedmiletý jedinec dostane předlohu- jakýsi text- pár veršů, nebo několik vět- a jeho úkolem je přepsat tento text bez chyby- tedy se všemi náležitostmi- tečky, čárky, velká písmena... naše dítě ovšem netvoří opis, nýbrž vlastní originál- tedy cosi na motivy zadaného textu. Dospěla jsem k závěru, že tento druh úkolu jest pro "cvičenou opici" a že potomka svého nepoddajného v této disciplíně vycvičím.

I vybrala jsem  básně Pavla Šruta- jsou veselé, nabízejí zajímavé rýmy a člověk se u nich i zasměje. Denně OPIS osmi veršů. Dítě se snaží a tu a tam vytvoří i bezchybné dílo. Domlouvám jí a ptám se, proč se školní sešit jen hemží červeně opravenými chybami.
"Když mě to nebaví psát stejný, co už někdo napsal stejně...", laxně odpoví Martina.

Udala jsem několik případů, proč je třeba umět opisovat přesně zadaný text... tak naivně doufám, že ve volných chvílích bude to astrální stvoření přemýšlet o mých argumentech a pokusí se pak nevkládat do opisu slova vlastní- rádoby "lepší". :-)

Dalším úkolem byla abeceda. Děti se učily abecedu. Žádný problém (naštěstí). I dostala dítka tvůrčí úkol: vymyslet na každé písmeno abecedy slovo.

A co se neobjevilo v našem vypracování?

H - jako HYPOTÉKA. (na můj dotaz, zda ví, co to je- odpověděla, že "asi nějaký zvíře") :-))
no a V jako VINOTÉKA ...prostě běžný slovník žáka druhé třídy.... už se na nic neptám....

...já vážně na třídní schůzky nikdy nepůjdu ...  leda řádně maskována...  :-)

Úplně živě si představuju ty poetické večery, kdy paní učitelka (zcela vyšťavená) doma zasedne ke kávě a říká manželovi: "Představ si, člověče, já ti mám ve třídě dítě ... " :-)))

14 komentářů:

Janah -Švédské listy řekl(a)...

Já tu nudu při opisování naprosto chápu, kreativní dítě tím musí trpět jak hypotéka(zvíře)! :-D

ivy řekl(a)...

Krásně jsem se pobavila :-))

Moc by mě zajímalo,jak vylepšila ty nudné texty určené k opisování.Určitě by to stálo za zveřejnění :-))

thora řekl(a)...

People always told me to be happy that my child is "creative" :-)))) - I will not spoil your day and tell you how much more creative my child has become in its school career. She decided (very early) that she will never ever do anything without questioning it - how "cool" is that?
I feel with you.

Blanka řekl(a)...

Tak Martinka zase nezklamala.

JitkaI řekl(a)...

Vidím,že s Martinkou je stále veselo.A vinotéka s hypotékou teda nemají chybu :-))

Anonymní řekl(a)...

Martinka nás teda fakt baví:-))).Pendula

Lucka řekl(a)...

Paní učitelka může být hrdá, že má ve třídě takový originál. Martinka je skvělá, jsem zvědavá, co jednou bude dělat :), jak s tou svou kreativitou naloží.

newlife řekl(a)...

super! To je něco jako u nás, Viki (taky 2. třída) měl vymýšlet různá zvířátka na písmenka abecedy a když jsme došli k písmenu "f", a nemohli jsme na nic přijít, tak mu starší sestra (14) napověděla - filcky. Ještě že jsem u toho byla a zabránila mu to napsat do sešitu! To by se asi paní učitelka hodně divila ;-)

Baruschka řekl(a)...

To jsem se ale pěkně pobavila! Jak při čtení článku, tak komentářů. :-)

Unknown řekl(a)...

:o) .Díky...

Lucka řekl(a)...

tak filcky jsou výborné!! :D

Šárka řekl(a)...

Hypotéka-vinotéka, vždyť se to i rýmuje :). Se tady "mlátím" smíchy, jen tak dál holky, Šárka

Andrea řekl(a)...

Nemají na dům a přesto chlastaj!!To je rodina:-))))

Katka řekl(a)...

:-)