CretAquarium

17.6.2013

Nedaleko hlavního města Heraklionu v městečku Gournes se nachází krásné a obrovské akvárium. Taková mořská ZOO ;-)
Megabudova postavená v místě jakési bývalé americké základny z peněz EU je supermoderní a samozřejmě bezbariérová :-)



Reklamní leták láká ke zhlédnutí více jak 2500 organismů více než 250 živočišných druhů. Jsou zde k vidění velcí žraloci i živočichové, k jejichž spatření potřebujete lupu.


Akvária obřích rozměrů - viz cedule- a to největší má obsah ještě o 300tisíc litrů větší.


Za poplatek si lze půjčit audioprůvodce (i v češtině!), což bylo bezva, protože některé živočichy jsem nikdy neviděla, natožpak abych věděla, jak se jmenují a čím jsou zvláštní. Poetické jméno  "nebehled obecný" patřilo živočichovi ne příliš vzhlednému a po většinu času zavrtanému v písku na dně akvária. "Jazyk obecný" neměl s lingvistikou vůbec nic společného- je to mořská ryba, která je silně asymetrická a žije vlastně "na boku"... no byla jsem jak Alenka v říši divů. :-)

Fotky na kartě přibývaly kosmickou rychlostí. Všechno bylo nové a zvláštní... V příjemně klimatizovaných  a potemnělých místnostech  jsme vydrželi přes dvě hodiny.



V poslední místnosti je interaktivní koutek. Některé živočichy je možno si osahat. Takže ta ruka je moje :-)) ...a neupadla ;-)


Propagační video je k vidění  TADY .



1 komentář:

Jitka Neradová řekl(a)...

Tak to je zážitek. Podívala jsem se s chutí,ale jestli bych si sáhla, to nevím...Na to jsem velký zbabělec