16.3.2010
Nedělním příjezdem pohádka skončila. Pondělí je u nás klasicky hektické. Tentokráte bylo ještě bohatší o návštěvu ortodoncie s Majdou.
V úterý jsem koukla na svůj seznam úkolů a dala jsme se tedy do vyřizování sedačky do vozíku pro Majdu. Na doporučení neuroložky jsem oslovila firmu Medicco, zda by nám nepředvedla své výrobky. Podsedáky vyrábějí jakousi novou technologií označenou jako JAY-J-gel. Vyřešit sezení je s Majdou vždy problém. Netrpí nadváhou, takže kosti tlačí a my neustále někde něco podkládáme a vycpáváme... Sedačka vyrobená na míru se časem stejně "prosedí" a dojde zase na polštářky a vycpávky domácí výroby. Tak jsme zajásali, že je na trhu zas něco nového- občas se zadaří a vynálezci vymyslí hotový poklad.
Firmu jsem kontaktovala už v prosinci. Nejdříve byl trochu problém domluvit termín- technik to jednou nestihl, dal nám náhradní a na ten zapomněl... Když ale napotřetí konečně dorazil, byl ochotný, Majdu i vozík oměřil a domluvili jsme se na tom, že to "nějak dá do kupy" a ozve se.
Jenže se nic nedělo. Jednou do roka jezdím s Majdou na ortopedii, kde nechávám pokaždé předepsat vše potřebné- sedačku, korzet... všechno vždycky dlouho trvá, protože to musí pan dr. vypsat, poslat reviznímu ke schválení... - tak jsem už někdy v únoru volala do firmy, jak to bude s tou sedačkou- referentka řekla, že "to vyřídí"- a nedělo se zase nic.
Začátkem března jsem si tedy vyhledala mail na onoho technika a napsala mu, že za 3týdny mám termín na ortopedii a že bych ráda měla do té doby sedačku vyzkoušenou, abych věděla, jestli si ji mám pro Majdu nechat předepsat. Nikdo neodpověděl. Nikdo se neozval.
Jen mailem přišel cenový rozpis. Zaujala mne jednak cena, jednak spoluúčast pacienta a hlavně ta první věta:
Tak jsem zavolala znovu té slečně do firmy. Stručně jsem shrnula, oč mi jde a co se mi nelíbí. Nebyla právě příjemná a odbyla mne, že takhle to tedy určitě nebylo a že mi dá mobil na technika, ať se domluvím přímo s ním.
Ptala jsem se jí ještě, zda je normální, že po třech měsících já jako zákazník musím firmu uhánět a doprošovat se něčeho, co mu slíbili a jak tak koukám na cenový rozpis ne zrovna levně hodlají prodat??
Řekla, že do toho nebude vnášet emoce a ona že k tomu nemá co říct.
Fajn. Zkusila jsem se dovolat technikovi. Uvítala mne hlasová schránka. A to bylo to poslední....
Vytočila jsem znovu tu slečnu, "co mi k tomu nemá co říct a nebude se se mnou bavit", a suše jsem jí sdělila: "Tak technik mi mobil nebere. Třeba ho potkáte dřív než já. Chci vám jen říct, že 22.3. jdu s dcerou na ortopedii. Pokud do této doby nebude splněna podmínka, kterou jste si uvedli na vašem cenovém rozpisu, že "zákazník si pomůcku vyzkoušel a plně mu vyhovuje", nechám si -stejně jako v letech předchozích- předepsat sedačku od té firmy z Teplic a vůbec mě nezajímá vaše nová technologie. Emoce do toho taky vnášet nehodlám a investovat do něčeho, co jsem viděla leda na obrázku, to už teprv ne. "
Slečna znatelně změnila tón svého hlasu a řekla, že se nemám ukvapovat :-) a že to "zkusí nějak zařídit" - vzala si číslo na můj mobil a technik volal do půl hodiny. A -světe, div se- byl také dotčen!! Mail samozřejmě četl, ale nestíhá... nestíhá tak, že mu zákazník nestojí ani za to, aby mu nějakou kultivovanou formou sdělil, že ho navštíví letos-za rok...??? No a hned navrhl, že se "zítra staví" - nám se to ale hodilo až večer, takže k návštěvě došlo "až" ve čtvrtek.
No je to normální? To člověk musí udělat takové dusno, otrávit sebe a další 2lidi, aby to nějak fungovalo? Já to prostě nechápu. Už jsem tady popisovala svoji anabázi s firmou, od níž máme vozík (Meyra)- úplně stejný postup. Všechny tyto pomůcky se pohybují v dost vysokých cenových relacích, pojišťovny a nadace i klienti platí horentní sumy a firmy (zdá se) mají vyděláno, takže zákazník- ten je může ledatak prosit a čekat a čekat a čekat... Nehledě na to, že tyhle věci člověk těžko něčím "vysupluje". Pohodlné sezení je pro vozíčkáře životně důležité- a to nepřeháním.
Pokud je nutná úprava vozíku- doma si to kutil neudělá (ani nesmí-vozík je majetkem ZP) a mně trvalo měsíc- celý měsíc!! než jsem z nich vyrazila papíry potřebné pro dr., aby mohl napsat další papíry pro revizáka. Všechno mají v počítači- satčí jen vytisknout, orazítkovat a poslat- , ale opět tomu muselo předcházet několikanásobné upomínání a doprošování se.
Tak já nevím...někde je něco špatně nastavené...
--------------------------------------------
Jak to dopadlo:
Ve čtvrtek pán se sedačkou opravdu dorazil :-) Tvářil se odměřeně a brblal, že zkouší něco úplně zbytečně, když ten vozík budeme upravovat. Já trvala na svém, že v tom žádnou zbytečnost nevidím, že přece nejprve musíme vidět, jestli ten typ sedačky bude Majdě vůbec vyhovovat! No... a došlo na moje slova (pro mne naštěstí ;-) ) ?
Majdě sedačka totiž nevyhovuje :-( Použijeme z ní jen podsedák, který Majda označila za "úžasný" ;-) Takže cenový rozpis se nám rázem o 25 700Kč sníží... Neodpustila jsem si ještě poznámku o 3měsíční čekací lhůtě a o tom, že tyto věci nepořizujeme z rozmaru, ale z NUTNOSTI... pán je sice hodný, ale práci by si měl nějak líp zorganizovat a vůbec- nemohu se zbavit dojmu, že ta péče o zákazníka by ze strany firmy měla probíhat trochu jinak....
Velké zklamání pro fanoušky Leoše Mareše. Novou hudbu neplánuje
před 14 minutami
16 komentářů:
Měla bych jedno řešení..bohužel asi nesplnitelné...nějak bych zařídila, aby všichni zůčastnění se ráno probdili abyli na vozíku jako majda...aještě bych nebyla sadista..nechala bych je tam tak měsíc....a ono by to jistě šlo...není nad vlastně prožitou zkušenost:-((
No, někdy si říkám, že určité středověké postupy měly svůj význam. Tady těžko dospět k nějakému jinému konstatování, než to známé Werichovo rčení o srážce s blbcem. Jenže v poslední době je jejich koncentrace na metr čtvereční tak silná, že to přestává být marginální, ale stává se to pravidlem. Je to smutná realita a obávám se, že lepší už to nebude. Leda, že by trest byl takový, jak navrhuje Andy. I když jen měsíc- to je hodně málo. Pohádkových konců se v našich podmínkách těžko dovolat:-)
Návrat z pohádky do reality byl teda přímo drastický :-(
Pozitivní na tom je fakt,že jste se nenechali dotlačit k nákupu bez vyzkoušení a Majda si vybere to,co jí bude opravdu vyhovovat :-))
My byly tento týden na protetice nechat si napsat a oměřit ortop. obuv.Nová budova s nájezdem bohužel technici v patře bez výtahu. Neobjednávají na čas, ale po příchodu dostanete pořadové číslo.Mají od 9 hod. V 8:15 jsme měly číslo 11. Doktor otrávený jako šváb nám do dg. místo SMA napsal DMO. Je to prý totožné, kdyby jste náhodou nevěděli!!! Pak se mě sestra optala jestli má zavolat techničku dolů, aby mohla zaměřit boty. Tak jsem ji řekla, že nemusí, že s tím električákem ji vynesu do patra. Vyvalila oči.No co? Na blbou otázku blbá odpověď. Technička byla vyvrcholením.Otrávená byla víc než ten doktor. Nohy oměřila halabala a prý doplať 1500 Kč. Tak až budou hotové.Doma jsem zjistila, že ty původní boty máme číslo 34. Ona nám objednala ten samý typ, ale číslo 31. Tak vám pak napíšu, na co je oblékneme, ale nohy to nebudou.
Wlčice, vidíš, a to by si jeden řekl, že v době "krize" si bude každý zákazníky hýčkat. Mám shodou okolností kamarádku zaměstnanou v Meiře a když poslouchám, jak omezují výrobu, jdou mílovými kroky k zavření firmy, její stesky na nedostatek zakázek... Dávala jsem jí číst kousek z tvého blogu, týkající se Tvých zkušeností s touto firmou a jen ji tím rozplakala. Ono to tou krizí nebude... Je cosi shnilého... Každopádně přeji pevné nervy a krááásnéé jaro!!!
přemýšlím, jaká motivace by byla třeba, aby se jejich jednání změnilo...
Je mi líto, že máte takové starosti. Já to taky nechápu, mně osobně se zdá, že jsou všechny zdravotnické pomůcky příšerně předražené. Takže se divím, že se alespoň nesnaží vyjít vstříc zákazníkům,takové chování je opravdu ostuda celé firmy!
pro MIRKU:
kauza MEYRA je popsána zde- kdyby si kamarádka chtěla ověřit, jak vypadá krize v praxi:
(odstavec pod 3.fotkou)
http://wlcice.blogspot.com/2010/01/muj-vztah-ke-snehu.html
Článek vyšel i v časop. Vozíčkář- někdo jiný popisoval úplně stejnou zkušenost. Tak chyba asi bude někde jinde než v zákazníkovi... :-(
Pomůcky mají tyto firmy většinou funkční a vymakané, ale ty ceny jsou fakt astronomické.
Ach jo, ty návraty do reality všedních dní jsou fakt hrozné, ale tohle je opravdu děs.
Máme elektrický vozík z Medicco. Tady v Ostravě máme asi lepšího technika. Je docela rychlý a je ochotný i sám zavolat a po telefonu poradit, jaká pomůcka i "konkurenční firmy" by mohla vyhovovat. Ať vyzkoušíme. Taky zrovna uvažujeme o gelové podložce Jay pro sezení na obyčejné židli. V električáku máme originální sedačku, je fakt dobrá antidekubitní. A v mechaničáku kokinu. S protetikem jsme si taky zažili své, napíšu víc do svého blogu, ať tu neblokuji diskusi. Nechci tady někoho obhajovat, je to fakt jen o lidech. Jako vždy.
Držíme palce, ať dobře vyberete a hlavně, ať revizák schválí!
Souhlasím s Lenkou S., asi máme v Ostravě opravdu štěstí na technika z firmy Medicco a co se mě týče, na Meyru v Ostravě si taky stěžovat nemůžu, špatné zkušenosti máme s Intermetou, to je kámen úrazu :-(((
Jak říká Andy, posadit je na vozíky a hybaj do světa, ať si to vyzkouší.
Wlcice, tak to je teda hukot, ... jednani jak za krale klacka, ... a Andy to napsala presne ...
Jo, souhlas-všechno je jen o lidech- když tu byl zástupce fy OTTOBock-tak taky "cvrkal". Na termínu jsme se dohodli ihned, pán se blížil k domu a volal, že jede trochu dříve, jestli to nevadí. S sebou měl hned ty pomůcky, o které jsem měla zájem-předvedl, doporučil co jo a co ne- a obratem přišla domů obálka s nadepsanými poukazy pro dr.- takže jen je nechat orazítkovat. Prostě jsem nemusela nikam volat, uhánět, doprošovat se. Třeba se mýlím, ale tenhle postup mi připadá jako správný. ;-)
Všetko je o ľuďoch, súhlasím. A tiež rozmýšľam o tom, čo napísala Lucka... Kiežby Vás takéto "zrážky" s "ochotnými" a "empatickými" ľuďmi v budúcnosti obchádzali.
Markéta, môžem dať link na Tvoj blog na toto fórum?
http://www.handicap.sk/viewtopic.php?f=26&t=94&st=0&sk=t&sd=a&hilit=o+firm%C3%A1ch+pred%C3%A1vaj%C3%BAcich+voz%C3%ADky
Pro Katku:
na forum jsem koukala/i jsme si početla! ;-)/ -vzhledem k tomu, že můj blog je veřejný- můžete si na něj odkaz dát :-)
Moje kamarádka řeší problémy s elektr. vozíkem v Hr.Králové s firmou SIVAK a nemůže si techniky vynachválit- ochotní, rychlí- inu: jiný kraj-jiný mrav :-(
No co k tomu říct - začínám to jako začátečník zažívat taky. Zkoušíme polohovací sedačku - Otto Bock dojel hned, vyzkoušeli jsme, za dva dny přišly poukazy. Neuroložka řekla, že jsou drazí ať zkusíme levnější od R82. Po kontaktu a zaměření malé už 14 dní čekám na další postup, na maily nikdo nereaguje...Já dovedu pochopit, že třeba toho mají hodně, ale aspoň ozvat by se mohli...
Okomentovat