Pražská muzejní noc

12.6.2010

Letos proběhla v rámci Festivalu muzejních nocí v Praze již sedmá. Nikdy se nám nepodařilo vydat se na noční obhlídku muzeí a galerií. Letos jsme si tedy poprvé dopřáli doprovodných programů, které se návštěvníkům v tuto noc nabízejí. Jediné, z čeho jsem měla obavy, byly davy lidí, které podlehnou vidině toho, že je vstupné i doprava speciálně označenými autoBUSY zdarma (Dopravní podnik je partnerem této akce!- chválihodné ;-)). (na to mě ovšem nechytí, obojí mám díky Majdě zdarma celoročně ;-) ).

Majda měla s dramaťáklem program ve Veletržním paláci. Nacvičli scénky k několika obrazům. Viděla jsem generální zkoušku zhruba před měsícem a přišlo mi to jako geniální nápad. A je vidět, že o diváky nebyla nouze ani dnes. Tísnili se mezi panely s obrazy a uvaděčky byly velmi nervózní a dost nevybíravě návštěvníky okřikovaly, aby se nepřibližovali k vystaveným exponátům...

Tato scénka se odehrála před obrazem J. Štýrského: "Z mého deníku".

Majda hrála J. Zrzavého v etudě před slavným obrazem "Kleopatra". Moc se jim to povedlo :-)

 Kolem půlnoci došlo na dramatizaci obrazu slavného Vincenta van Gogha: "Zelené obilí", která rovněž neměla chybu.


Letošní ročník byl zaměřen na doprovodné programy pro děti. Zde si mohly vyrobit odznak (placku) a taky vyplňovat takovou skládačku, kde hledaly odpovědi na jednotlivých obrazech vystavených v galerii.

A zatímco se budovou rozléhal úchvatný zpěv směsice dívčích hlasů skupiny Brécy ve skladbě Bellvoices Petra Wajsara, pokoušela jsem se vyfotit kamarádku a taky sebe v pokřiveném zrcadle :-)


Byl to krásný a dlouhý večer, Majda měla radost, že se přišly na její výkon podívat i osoby, které tvoří pečující tým ;-) (rehabka, asistentka, naše kamarádka s velkým foťákem :-) - slíbila fotky a já vím, že budou profi) 
Domů jsme dorazili až hodinu po půlnoci a bylo nám líto jít si lehnout, abychom všechny ty zážitky hned nezaspali :-)) Tak jsme tu ještě soukromě pařili další hodinu... a ráno bylo kruté, protože sousedovic hyeny začaly krátce po 6.hodině ranní vyštěkávat imaginárního nepřítele přímo pod otevřeným oknem naší ložnice... to by jeden i vraždil.

Pro soutěživé typy přidávám ještě jeden odkaz: Muzejní soutěž

Výhru slíbit nemohu, ale obohacení znalostí 100% ANO ;-)

7 komentářů:

thora řekl(a)...

I love the photo of you and your friend in the mirror, well done. Dortmund has a museum night some time in September and I hope we'll make it this time.

Jitka Neradová řekl(a)...

Oživlé obrazy jsou fakt dobrý nápad, také už jsme se toho zúčastnili. Nikoli ovšem o muzejní noci, neb Veletržní palác jsem vynechala z obavy z narvanosti. A také jsem si spletla autobusy a jela jinou trasou na opačnou stranu.:-) Ale Majda jako Zrzavý nemá chybu.Též jsem si zasoutěžila, díky za odkaz.

Lucka řekl(a)...

Majda a spol. vypadají autenticky :)

Mám ráda takové akce.
Žel na Hané je jich málo, jen v Čecháh pod Kosířem probíhá každoročně obdobná akce
http://www.pametihodnosti.cz/pamatka/33/cechy_pod_kosirem_zamek.html

Gabro řekl(a)...

Koukám, že to byla velice vydařená akce! Krásné fotky a nejvíc ta poslední :-).

LenkaS řekl(a)...

Majda nás na muzejní noc zvala, ale bohužel nám to nevyšlo. V pátek jsem na vás moc a moc vzpomínala. Hlavně že se ponocování vydařilo! :-)

Andrea řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Andrea řekl(a)...

já mám nejraději zeštíhující zrcadla...:-)