Už máte CHYTROU kuchařku?

19.11.2011

Vaření nepatří mezi mé hobby. Čas strávený v kuchyni mě netěší, čímž tedy neříkám, že tuto činnost neprovzuji ;-), ale jsou zkrátka věci, které dělám s větším nadšením. Zelenou u mě mají recepty, jejichž realizace netrvá déle než půl hodiny.

Majda domů přinesla bezva věc. Dostala darem autorský výtisk kuchařky, kterou stvořila její paní asistentka Karla Šponarová. A tak dávám k nahlédnutí, protože v tomto čase může posloužit i jako tip na vánoční dárek.

První dojem: jedním slovem skvělý!
- neotřelé grafické zpracování
- praktická kroužková vazba- kniha s e nezavírá, pěkně drží otevřená na vybrané straně
- formát velikosti klasického CD- to je pro můj mini pracovní pult ideální!
- stránky jsou z  tužšího papíru - dobře se otáčejí a nenasakují tolik případné kuchyňské nečistoty ;-)


- zde je náhled do  obsahu:
(celkem má kniha 78stran)

Pokyny jsou psány jasně a stručně - v "tykací formě" - přilej, nakrájej, osol, nastav troubu na 200 ° ...atd.

U každého receptu je uvedena i další možná varianta úpravy a já jsem si moc oblíbila sekci: BAZAR MYŠLENEK :-) To kuchařku činí čtivou- jsou tu na několika řádcích popsány různé příhody vztahující se k receptu, nebo "know-how" -jak si přípravu usnadnit - nebo něco úplně jiného :-)

V období skoroadventním jako ukázku dávám stránky s recepty na úpravu ryb:

A ještě pro ilustraci detaily ilustrací...

------------------------------------

K mání je i kuchařka pro úplné začátečníky, která má sice stejnou grafickou úpravu, ale je dílem zcela samostaným.


Potěší zejména začínající hospodyňky, protože v ní jsou recepty na "klasické pokrmy":



Knihy si lze objednat přímo u autorky na adrese kajina@gmail.com  ( cena za kus je 150Kč + poštovné dle tarifu ČP) -  lze si vyžádat i podpis či věnování (alespoŇ si to myslím :-))  ... hehe, chce se mi zlomyslně napsat, že při uvedení správného hesla vám autorka přijde pokrm sama připravit, ale bohužel takové heslo ani v jedné z uvedených knih není :-(  Asi chyba tisku. Inu každá věc má své klady a zápory ;-)


Jinak je k dostání a k nahlédnutí na několika místech v Praze:

Občanské sdružení ONŽ
Voršilská 139/5, Praha 1 - Výtisky tomuto  OS autorka věnovala, a tak koupí přispějete  na dobrou věc.


ORIGINÁL MÓDA
Jungmanova 4, Praha 1

DOBRÁ TRAFIKA
Korunní 42, Praha 2

MLSNÁ ŽIRAFA
Ke Strašnické 5a/3304, Praha 10

ALCHYMISTA
Jana Zajíce 7/975, Praha 7

TRAILPOINT
Jirečkova 7, Praha 7

KNIHKUPECTVÍ JANA ŠIMSOVÁ
Třeboradická 1067/31, Praha 8

ATELIÉR A GALERIE
Přemyslovská 29, Praha 3



- ceny v těchto prodejnách se mohou lišit od té výše uvedené!!



Tak DOBROU CHUŤ! :-)

8 komentářů:

Klarkas řekl(a)...

Tedy takhle činorodý člověk ve školství, to je přírodní úkaz.....Kuchařka vypadá dost dobře....

LenkaS řekl(a)...

V poslední době holduji spíš internetovým receptům, ale tato kuchařka mne zaujala. Dík za tip na dárek!
Já vařím a peču ráda, ale je to, bohužel, na mně vidět. ;-)

Andrea řekl(a)...

krása, krása..jen kdyby taky uměla vařit...to yb bylo...

pisarka řekl(a)...

Jasně že máme doma chytrou kuchařku - MĚ ;-)
Vzhledem k tomu, že manžel pracuje doma, vařím ob den, knih s recepty máme "hafo", ale bohužel, ani jedna sama neuvaří.

wlcice řekl(a)...

pro Kláru:
:-)) ano, Karla je v této funkci (tedy ve škole)pouze dočasně :-)) (pro nás bohužel!!!)

Lence:
Budeš mít originální dárek- u vás v kraji se kuchařky v obchodech nenabízejí :-( (je to daleko!)

AndyPan:
Ano, to považuju za velký nedostatek této publikace. ty skvělé nápady si člověk zase musí realizovat svépomocí :-))

thora řekl(a)...

Lovely cook books, thanks for presenting them. Will ask my family to have a look.

VendyW řekl(a)...

Toho Larssena vřele doporučuju, četla jsem a moc se mi líbilo...jen se nenech ze začátku odradit trošku pomalejším spádem....

Signora řekl(a)...

Přiznávám se, že já vařím ráda, ale ... Za tím ale se skrývá to, že mě nebaví vymýšlet co vařit. Když ještě s námi bydlely naše děti, nebyla o nápady nouze. Ted', co jsme s mužem doma osiřeli, jsem v koncích. "Co mám uvařit?" "Mě je to jedno, přeci víš, že jím všechno". Takhle podobně vypadají naše kuchyňské dialogy.
Kuchařka vypadá velice zajímavě, mohla by být dobrou inspirací.