25.1.2012
S novým rokem zůstaly staré potíže.
Další věcí, která mě opět dostala, je zapojení Majdy do výuky. Pečliví čtenáři už vědí, že škola organizuje nejrůznější akce a exkurzní dny, ovšem nikdy nikdo neřeší, zda to bude schůdné i pro Majdu. :-(
Tentokrát jdou 9.třídy v rámci výuky dějepisu do kostela sv. Cyrila a Metoděje, který za II. světové války poskytl útočiště českým parašutistům, kteří v roce 1942 provedli atentát na zastupujícího říšského protektora Reinharda Heydricha. Samozřejmě, že do katakomb se s vozíkem Majda nedostane. No, ale naivně jsem očekávala, že p.učitelka třídní (dějepisářka organizující tuto akci) spolu s paní asistentkou dají hlavy dohromady a připraví i nějaký program pro Majdu- něco, kam by mohla, nebo co by mohla- vidět, zkoumat, připravit, načíst, zpracovat- k tomuto tématu.
Omyl.
Majda prý počká ve škole- se šestými třídami, které zpracovávají projekt "Anglosaské země".
???
Majda řekla, že nikam nejde, že neví, co by tam dělala, když na to nemá ani nic připraveného a že nebude na třídu 4hodiny čekat, až přijdou z kostela a budou si promítat film "Atentát".
Já to naprosto chápu. Nutit ji samozřejmě nebudu.
S paní učitelkou jsme si vyměily několik mailů, které s komunikací neměly nic společného. Ona mi vytrvale opakovala, že kostel není bezbariérový a já se dožadovala toho, aby i moje dítě smělo nahlédnout do české historie a ne si hrát s dětmi nad mapou Anglie.
Nic. Nemělo to cenu.
Dala jsem tedy sama sobě úkol, jak bych takovou situaci vyřešila v praxi učitele já, protože nejednoho čtenáře to už jistě napadlo, že se mi to píše, ale co bych dělala já na místě p.učitelky.;-)
Nedalo to ani tolik práce a nabídla se mi výstava "The Silent Village" a Jan Kaplan: 10:35 - obě věnované atentátu a událostem, které následovaly, v galerii DOX, které je plně bezbariérová, od školy vzdálená tři stanice metrem.
Takže to možná nebylo o tom, že se ani v tomto případě pro Majdu nenašla žádná náhradní forma, jak toto téma zajímavě přiblížit i jí - ona se zkrátka nehledala. Zřejmě to není pro vozíčkáře důležité.
Zítra si tedy s Majdou dáme úřední den a půjdeme zažádat o OP a novou parkovací kartu pro vozíčkáře.
Do DOXu na výše zmiňovanou výstavu zajedeme 100%, protože toto téma je nám blízké- koneckonců naše babičky to zažily na vlastní kůži a od osudné atentátnické zatáčky bydlíme coby kamenem dohodil.
Je mi líto, že z každého exkurzního dne, na které se všechny děti logicky těší, že se nebudou učit klasicky v lavicích, si naše dítě odnáší vždycky pachuť toho, že se s ním nepočítá, že je tam navíc a že ho teď zrovna s sebou nepotřebujeme, takže si ho odložíme, kde zrovna bude místo - bez ohledu na souvislosti, na jeho pocity...
Původně jsem tento příspěvek chtěla napsat do uzamčené části blogu, aby se zas do Majdy někdo nenavážel, ale pak jsem si řekla, že si to třeba přečte i někdo, kdo si z toho vezme ponaučení. A byť by to k zamyšlení donutilo jednoho jediného člověka, pak mělo smysl to napsat.
A aby tu nebylo tak smutno, Martina má angínu- jak hrom. Už 3dny leží a běduje. Skoro nejí, má teplotu a nechce se jí polykat penicilin.
Tak s panem Wlkem lehce nestíháme- přebíháme z práce k dětem a naopak.
Udeří tlaková níže. Česko čeká ochlazení a chumelenice
před 2 hodinami
12 komentářů:
Tu třídní bych poslala "šupem"na měsíc.Ach jo! To je přístup :o(((.
Jejda, tak ať penicilin rychle zabere a Majdě je líp :-)
A ke škole ... raději se nevyjadřovat .... u nás to začíná být podobné, konečně zjistili, že je potřeba Lukiho na druhém stupni dostávat i do učeben, které jsou bohužel mimo přízemí. A nastal problém, plošina se na schodiště nevleze a Luki pro změnu do výtahu :-( Takže když je ve škole, sedí s asistentkou hodinu sám ve třídě, zatímco výuka probíhá někde úplně jinde, na písemku a zkoušení jsou samozřejmě otázky, které se řeší jinde a ne v učebnici a sešitě ... postoj kraje k tomutu je jedinečný, přehlaste své dítě na jinou bezbariérovou školu :-( a přitom by stačilo jenom nechat vyměnit výtah, na to však peníze nejsou ... :-((
Nejde je bohužel oblíbená odpověď pohodlných lidí. Mrzí mě to i za Majdu, myslím si to samé, kdyby se chtělo, určitě by se nějaký zajímavý program nebo úkol dal pro ní vymyslet...
Vím, že si na to moc nepotrpíš, ale něco u mně na blogu máš:-).
Chodím k tobě číst ráda:-).
Já jsem tak ráda,že máme dostudováno!!! Můžu říct, že až teprve na vysoké škole to bylo s přístupem k Báře vozíčkáři super. Jinak předešlá léta zakladní a střední stála co se týče přístupu vyučujících i spolužáků víc než za ho...
Tak ten kostel je opravdu bezbarierový, jenže do expozice jsou jen dva schůdky, tudíž by vozík s určitým úsilím do prostoru dostat šel. A gró celé výstavy by mohla vidět, nahoru do kostela jít opravdu nemusí, neb tam děti stojí v hloučku a paní jim vykládá. Tudíž by paní seběhla dolů a vykládala jim dole. Vím, o čem mluvím, neb tam s dětmi pravidelně chodím. Tudíž souhlasím s Monikou,která konstatuje, že nejde to- je oblíbená odpověď pohodlných lidí. S trochou odlehčení je to podobné, jako když kladu ve škole otázku a ještě něž jí dokončím, dítě říká nevím, aniž by kapku zapřemýšlelo. A já běsním:-).
V tomto případě to může být humorné, v případě dospělých je to smutné, a lepší už to nebude. Neříkám to ráda, ale mám pocit, že na téhle škole je to ztracené. Na střední bude lépe. Tedy mělo by být:-)!!! A na závěr pro Majdu, kniha Dva proti říši o atentátu zajímavě vypráví, tak kdyby si třeba chtěla počíst...
je to přinejmenším k pláči.
to mě mrzí...ale takhle si lidé šetří práci. Ale zase platí, že když se chce, všechno jde. Držím palce do dalších bojů. Handicapovaní to nemají vůbec lehké.
Podepisuju slova paní Lenky. Nejúžasnější přístup lidí i spolužáků na VŠ. Na vysoké sice platí "jsi dospělý, takže jestli něco chceš, tak máš pusu a řekni si o to", za ruku mě nikdo nevodí, ale pokud se ozvu, přístup je skvělý. Zařídíme, předěláme, zjednodušíme, nic není problém.
Jitce: P.uč. tam byla již několikrát-věděla, do čeho jde. Bez Majdy je to pohodlnější- s tím samozřejmě souhlasím.
Anonym: Doufám, že i my se takového NORMÁLNÍHO přístupu dožijeme dřív, než nás INTEGRACE umoří. ;-)
Teď koukám, že nemocná je Martinka :-) Fakt už nevím co čtu a co pak píšu, to dělá to věčné sezení doma .-( Už mi to leze na mozek.
Tak ať jsou všichni doma zdraví :-)
No tak vysoká škola je už o něčem jiném. Tady se musí počítat s jistými zmatky a je nutné být flexibilní. Na základkách a středních pančelky fungují ve zkonstnatělém modelu "proč bychom to měnily, když to jakž takž funguje". Změnit kvůli dítěti na vozíku, to je nehne. Na škole chci vydržet studovat už jen kvůli faktu, že se mi tam hrozně líbí a nerada bych odcházela do jiného kolektivu. :-)
Holt každý musí začít u sebe, chceme-li změnit systém českého vzdělávání, který je příšerný.
A. (autorka předchozího anonymního příspěvku)
Okomentovat