Bez smrti nelze žít

15.2. 2010

Občas mám takové "blbé" úvahy. Třeba dneska ráno. Jela jsem autem a přemýšlela nad tím, že mi včera do telefonu sousedka řekla, že jí zemřel tatínek. Byl vážně nemocen. A mně dnes přišlo na mysl, že někdy je smrt opravdu milosrdná a člověk v jistých případech ochotně připustí, že k životu patří.

Ale jindy, když přijde náhle, nečekaně a ještě ve věku, kdy se s tím "nepočítá", zraní strašně moc lidí.

Dnes večer volala kamarádka. Zemřel jí manžel. Náhle. Nic mu nebylo, s ničím se neléčil, v sobotu lyžoval a v pondělí ráno už mu lékař nedokázal pomoci. V létě by mu bylo 52let. Nemůžu to vůbec zpracovat. Už jen proto, že poslední dobou  se téma smrti a umírání stalo nedílnou součástí rozhovorů s mými blízkými. Vadí mi na tom jen jedno, člověk proti tomu nemůže vůbec nic dělat, nezbývá než skutečnost přijmout, smířit se s ní a žít dál. Zdá se mi to vždy neuvěřitelné, neskutečné, ale díky okolí vím, že to jde - najít v sobě sílu všechnu tu bolest překonat, nevzdát to a jít dál...

Iveto, držím palce, abys všechno zvládla, vím, že to vůbec nebudeš mít jednoduché,  myslím na tebe a vůbec netuším, jak bych mohla  pomoci.:-(


9 komentářů:

Aranel řekl(a)...

Když člověk dostane šanci prožít svůj život "celý" smiřujeme se s jeho odchodem mnohem snáz. Ale když je v jeho životě něco nedořečeno, nebo dokonce stojí na jeho prahu, bolest je obrovská. Já přeji všem aby se ze strátou vyrovnali. A ty Wlčice určitě najdeš spůsob jak pomoci

Marci řekl(a)...

Markét,máš pravdu,smrt je naší součástí. Neumíme to tak bohužel vnímat,řekla bych že vlivem špatné výchovy smrt vytěsňujeme. Nemůžeš nikomu pomoci to zvládnout.Je to na každém.Můžeš vyslechnout,to pomůže...Sama si s tím nevím rady,smrt nejde uchopit,ani pochopit, mohu jí přijmout jako nezvratný fakt...a přežít.

Andrea řekl(a)...

No to je pěkné..nějak tomu konce není:-((

Aya řekl(a)...

No nevím co říct. Je mi to líto. Musí to být pro tu kamarádku hrozné.
Vybrala jsi krásnou skladbu.

LenkaS řekl(a)...

Je vždy těžké vyrovnat se s něčím nečekaným.. Hlavně když si ani rozumem nemůžem pomoci. Záleží vždy na jedinci, jak se s tím dokáže poprat. Nevím, nevím, jak bych se zachovala já. Blízká rodina se domnívá, že jsem silný jedinec, ale já mám pochybnosti. Přeji si, aby všichni potřební měli dostatek sil...

Anonymní řekl(a)...

Markét, je pravda , že je jí poslení dobou nějak hodně... Jo a ocenění blogu je zcela na místě, moc ráda sem chodím. I.

Rea řekl(a)...

..jojo, tohle znam, ted zrovna, 7. unora tragicky zahynula pritelkyne meho bratrance v Mexiku ... citim to uplne stejne ... a tech umrti je nejak pomerne dost, posledni dobou.. :(

Anonymní řekl(a)...

Hele Markét, co se děje, jste ok ? Denně nakukuju a nic. Doufám, že jen nestíháš.

wlcice řekl(a)...

Ale nějak mě semlely události posledních dní- časově, psychicky i fyzicky... napravím to a pojednám o tom .... snad ještě dnes ;-)