K zápisu s úsměvem :-)

25.1. 2010

V pondělí odpoledne se Martinka nemohla dočkat, až půjdeme k zápisu do školy.
Probrali jsme to doma s Vlkem pečlivě ze všech stran, já pročetla různé debaty o tom, zda je nezbytné dětem narozeným v létě nabízet odklad s tím, že nebudou stíhat, když se ve třídě setkají s odklaďáky z loňského roku... Martina se ale těší tak moc, že bychom jí asi způsobili odkladem větší újmu, nehledě na to, že žádné závažné nedostatky ve svém vývoji  nevykazuje.

V okolí je několik škol. Po zkušenostech s Majdou (7.třída) jsem rozhodně byla proti vzdělávání ve velké sídlištní škole, která čítá přes 700žáků. S Majdou jsme si vybírat nemohli. Nabízela se jen jedna, která se tvářila "bezbariérově"- čekalo nás pak spoustu nemilých překvapení... ale to je jiná kapitola.
Zkrátka Martinka bude chodit jinam.

Školu dobře znám ;-), mám vyhlídnutou zejména paní učitelku :-) a hlavně jednání s vedením školy je na úrovni. Jste pro ně rodič klienta! A klientovi se v první řadě musí vyhovět...

Martinka hrdě vykračovala- tedy spíš běžela :-) - vstříc školní budově.


Zapisovali se zvlášť chlapci a zvlášť dívky, což způsobilo, že u třídy chlapců nikdo nebyl (??), zatímco my jsme s naší dívkou stáli půlhodinovou frontu. Máťa se smozřejmě nudila, a tak vymýšlela psí kusy.
My s Vlkem jsme se bavili pozorováním okolí- některé maminky to pojaly zvlášť zodpovědně a tato škola byla třeba již 3.štací, kam svoji princeznu táhly k zápisu.
Naše Martinka má svým způsobem štěstí: nikdo ji na poslední chvíli nekomandoval, co má říct, jak nahlas, jak se tvářit ... nechali jsme tomu volný průběh, protože nás samotné zajímalo, jak si povede.- v cizím prostředí, před neznámými lidmi.


Paní učitelky měly zápis pěkně připravený, třída vyzdobená, pro budoucí prvňáčky nachystané dárečky...

A tady je Martinka poprvé u tabule. Mladá p. učitelka ji  vyzkoušela, která písmena a čísla pozná, nechla ji spočítat namalované hrušky, vyslechla si popis sněhuláka, vyzkoušela pojmy- nahoře-dole, vlevo-vpravo ...


Poté Martinka usedla do lavice, aby nakreslila postavu :-) (dušovala se, že Popelka opravdu FAKT měla 5prstů :-) , řekla, jak se jmenuje a kde bydlí a výkres podepsala (velkými tiskacími písmeny) ...



A pak nastala jedna humorná situace: Do 1.B chodí sousedovic holčička, se kterou Martinka chodila do školky a děsně moc závidí, že Lucinka už je školačka. Před zápisem jsem jí na chodbě říkala: "Hele, 1.B- sem chodí Lucinka Linhartová. Tak jí můžeš říct, že jsi byla v její třídě na zápise."
Martina hned zkoušela vyjednávat: "A nemohla bych s Lucinkou chodit do třídy? "
Popravdě jsem vysvětlovala, že to se asi nepodaří, ledaže by Lucinka propadla :-)
A tak jí říkám: "No, do třídy ne, ale můžete si povídat o přestávce na chodbě, nebo si spolu můžete o velké přestávce sníst svačinu..."
A korunu tomu nasadila vzápětí p. učitelka svým dotazem:  "Na co se, Martinko, do školy nejvíc těšíš?"
... a Martinka pohotovně odpověděla: "Na to, až budu s Lucinkou Linhartovou jíst svačinu..." :-))

Zápis byl bezva. Já zas po letech potkala své bývalé kolegyně, s nimiž jsem tenkrát po fakultě začínala učit - poznaly mě i po těch X letech a co víc- hlásily se ke mně :-)) ... docela mě mrzí, že jsem  školu tak opustila, ale když zas pak slyším nářky těch, co ve školství  zůstali... radši to nebudu pokoušet :-)

Tak uvidíme, jestli Martinku vezmou, protože přednost mají děti ze "spádové oblasti", což je přesný výčet ulic stanovený školským odborem- a pak se teprve počet doplňuje z ostatních zájemců.
Jojo, dneska je všechno "věda" a nic nejde jentak ;-)

Martina je důležitá, každému vypráví, že už je školačka, těší se z dárečků, které dostala a já si moc přeju, aby jí to nadšení školní vydrželo co nejdéle... :-))

10 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Tak dneska si dovolím další komentář, rodinko! Gratuluju k zápisu, krásný fotky máte, hned jsme si to tu vyzkoušely, naše kočka se ptala "a kdo to je a co to je", tak zkoušela taky číst :-) Jsem zvědavá na ten náš zápis, tak veselý a barevný asi nebude. Ale třeba budu překvapená.
Taky jsem se rozhodla, že na zápis prostě trénovat nebudeme, co umí, umí, co neumí jí holt nadrtit nechci. Jestli to, co neumí, je to, co rozhodne o tom, že by měla mít odklad, tak dobře, bude ho mít, prostě chci, aby to bylo objektivní a ne nadrcený, takže jako Vy.
Moc držím palce, ať jste za těma spádovýma první pod čarou!
Draky

Gabro řekl(a)...

Gratuluji k zápisu! :-) A Martinka už teď ví, co je na škole nejlepší :-D - přestávky a svačiny...

Ať jí nadšení vydrží!!! :-)

Anonymní řekl(a)...

Taky Martince moc přeju, aby jí vydrželo nadšení pro školu, aby ji vzali a aby se jí tam líbilo. Olga

Daniela řekl(a)...

Martince gratuluji k zápisu, je to šikula. Škola vypadá moc sympaticky, tak ať se tam Martince jenom líbi.
Daniela s taky zapsanou Adélkou ;-)

Jitka Neradová řekl(a)...

Tož gratuluji k zápisu. Předpokládám ještě nějakou oslavu, aby si Martinka ten slavný den dosyta užila. A přestávky a svačiny já mám ve škole nejradši dodnes:-) Hned po prázdninách:-)

Aya řekl(a)...

Hezkýýýý...Martina je jak naše tajtrdlice v první třídě. Nás to jídlo taky pronásleduje všude!
My jdem příští úterý. Tak už mám bolení v břiše. Hodňousek je v pohodě. Těší se, je vzdělanej staršíma sourozencema. Čte už i letopočty a počítá přes desítku, ale my jsme tak profláklá rodina na škole díky Filipovi, že už mi je trapně vézt tam další dítě. :o)
Ale když já je chci mít všecky pokupě, kuřátka moje. :oDDD

Lucka řekl(a)...

Gratuluji k zápisu :)
Držím palce, aby to vyšlo!!!

ivy řekl(a)...

Martinka je chytrá a šikovná holčička,určitě patří po prázninách do školy :-) Budu držet palce,aby se dostala do školy přátelské k dětem,aby nemusela do hyper - super velkovýrobny žáků.

Andrea řekl(a)...

No, tžak fajn, že jste vybrali...a držím palce, aby to vyšlo!

Sandra řekl(a)...

Tak tuhle školu znám, také jsem se tam několik let vzdělávala...a gratuluji k dobré volbě:-)