Můj vztah ke sněhu

18.1.2010

...tak ten budu muset ještě přehodnotit. :-)

Se sněhem se v našich zeměpisných šířkách musí během zimních měsíců počítat, ale já kněmu mám kladný vztah pouze ve vyšších nadmořských výškách.
V Praze je tomu jinak. Díky chemickým útokům se brzy po dopadnutí na zemský povrch mění v šedočernou chemicky nasycenou břečku. A ráno mám dost pestré i bez toho, že se musí odmetat auto, chodník... atd. Nehledě na to, že v zimě jsou všechny kovové věci zmražené, takže ruce máme od obsluhování plošiny  v autě totálně zrasované :-(
No ale je mi jasné, že kvůli mým výhradám sníh padat nepřestane, a tak si jen říkám, ať ho není moc.
V neděli sněžilo celý den. Pohled z okna mě deprimoval. Představa pondělního rána... sněžné rallye mě po zkušenostech z minulého týdne přiváděla k šílenství.


Ráno nás čekala cesta do školy. Poučeni zážitky z minulého pondělka jsme jeli vyzbrojeni  a připraveni na úklid sněhu. A jaké bylo naše překvapení?
Školník má novou frézu na odklízení sněhu!! No vida- stačí říct- /nahlas/  ;-) ...  je to!

Martina je ze sněhu nadšená.  A náš děda taky.
Našel si nové hobby: staví iglú. Už má na zahrádce tři. :-)
Martina v něm hodlala přenocovat, řvala a nechtěla jít domů.


Děda pamatuje i na handicapované- zde je bezbariérová varianta:


To samozřejmě obydlela Majda ;-)


Děda má tedy celou iglú-village. :-))

(Večer si babičce stěžoval, jak je "sedřenej z toho sněhu") ... no ale zas má 3+1 (tři iglú a jeden cihlový dům).

Jízda autem nakonec nebyla tak příšerná. Nemrzne, takže sníh taje a hlavní tahy jsou vysolené a čisté.

Další nepříjemností, která mě dnes čekala, bylo uhánění technika z firmy, od níž má Majda vozík. Čekáme 3týdny, až se ozvou (jak slíbili) Potřebujeme zásah technika na vozíku, k čemuž je nezbytné vyplnit X papírů- ty musí potvrdit dr. a schválit revizák, takže proces docela zdlouhavý... no a Meyra je od 17.12. nedobytná- mají inventuru, dovolenou  a kdeco dalšího. Slíbili, že se po 11.lednu ozvou. Tak jsem tam dneska volala zase já. Pan technik má pro změnu dovolenou... Jiný pán mi vyprávěl, jak toho mají moc (to mě samozřejmě děsně zajímá)  a začal se vyptávat na věci, které jsem tam už jednou "někomu" diktovala, posléze posílala mailem a dneska se tvářil,  že tam volám poprvé.
Náš vozík je naštěstí v pojízdném stavu, ale nedovedu si představit, co asi dělá vozíčkář, který má závadu vážnou a jezdit nemůže. To asi měsíc, dva, možná i tři čeká, čeká a čeká...

Úplnou náhodou jsem dnes zabrousila na www Ligy vozíčkářů a tam se redaktorka /časopisu Vozíčkář/ zabývala úplně stejným problémem (jen jmenovala ještě další firmy) .
Pro představu: elektrický vozík v našem provedení stojí cca 300tisíc, takže si troufám říct, že jistý zisk z toho prodávající firma jistě má... Možná ten zisk je to poslední, čím je zákazník (vozíčkář) pro firmu zajímavý...ale třeba se mýlím...ráda bych se mýlila.

 No a něco romantického závěrem;-)

Kuchyňské okno lemují záclony z rampouchů.... úplné ledové království. Pod okny naštěstí nikdo nechodí, jinak bych řekla, že jsou spíš vražedné...než romantické.


10 komentářů:

Marci řekl(a)...

Taky musím jezdit a dokonce parkovat jako "normální" lidi. A to je teda problém..,neumím,neznám.Iglů je úžasný, chci je zítra tvořit se školkoláčky.Musím si vzít s sebou foťák,abych zdokumentovala.

ivy řekl(a)...

Dědeček si umí sníh užít :-)A až roztaje,tak aby se nenudil,může začít vyrábět budku,ve které by mohla Martnka přenocovat.Stačí použít plánek na ptačí budku :-)

Miška řekl(a)...

Dědu máte šikulu :-).Iglů se mi moc líbí.Ale sněhu už je moc,viď :-)?!

Anonymní řekl(a)...

Tak blahopřeju k vítězné bitvě se školníkem, je vidět, že se vyplatí vysvětlovat a někdy i prudit. Dědeček je skvělý !! Olga

Lucka řekl(a)...

Děda je super :)
Nepřestává mě udivovat, kolik nadšení v těch chlapech zůstává, i přes pokročilejší věk. Vidím to i u nás doma.
Závidím jim to :))

Markéta a Luki řekl(a)...

Děda je šikovný, nechceš nám ho na chvíli půjčit ? :-)
Jinak blahopřeju k vítězné bitvě se školníkem, jen by mě zajímalo, jestli fréza byla jen někde schovaná, nebo ji ředitel pro něho aby mu zajistil odpovídající pracovní vyžití zakoupil ;-) Každopádně je fajn, že pochopili, že na vozíku přes ledové Himaláje nikdo neprojede :-))

Aya řekl(a)...

Ano! Taky nesnáším tu hnusnou chemickou, špinavou břečku a nesnáším ty chaotické rána, kdy se vybalujem jak na "Severní točnu" kvůli sto metrům cesty. Eště to muset sjíždět vozíkem, tak mě klepne!
A nesnáším, když náš děda (je stejně vynalézavý a šikovný jako ten váš a jinak ho mám fakt ráda) vymyslí nějakou extra super věc a já musím dom tahat uřvané děcko nebo děti a jsem za tu megeru, co kazí legraci! Sníh a dědečky by měli zakázat.
Taky by měli zakázat dovolenou lidem, kteří si ji nezaslouží! Tak, kdo jde sepsat petici? :oP

Andrea řekl(a)...

Vše řečeno..ten problém se školníkem by mě taky zajímal..jak to tedy vlastně bylo. iglú máte fakz senzační:-)

Daniela řekl(a)...

Děda je borec, to musíme taky zrealizovat, to bezbarierové iglů ;-) .

Jinak s tou Meyrou si mě nepotěšila. Já je mám za takovou seriozní firmu :-( . My to řešili zatím jen posíláním dílů na dobírku. Takovýho volna a žádný kompetentní zástup, to je teda fakt hloupý. Tak ať to máte co nejdříve vyřízené. D.

Zmrzlinka řekl(a)...

Iglu je uzasne.
Vcera sme boli v Chabroch na vystave a prislo mi, ze chodniky mate lepsie ocistene ako v Cimiciach. Tam je uplna brecka, na asfalt sa nikto neunuval to vycistit.I ked na chodenie s vozikom to urcite nie je nikde dobre :-(