Dopravní podnik



28.11. 2008 - 74.den 365




Tak dneska mě zas dostal! Řeč není o sličném gentlemanovi, nýbrž o DPP - Dopravním podniku hl. m. Prahy.
Manžel totiž tento pátek potřeboval auto, a tak jsem si vyhledala dle jízdních řádů linky, které nabízejí "garantované nízkopodlažní spoje" Potřebovala jsem Majdu vyzvednout ze školy, Martinku ze školky a s oběma dojet k naší dr. na očkování. To celé jsem musela stihnout v časovém limitu, než paní dr. zavře ordinaci. Na pěší túru to nebylo, protože je to cca 4km.
Jaké bylo naše překvapení, když očekávaný BUS přijel (přesně!), avšak pan řidič s politováním oznámil, že plošina nefunguje. Je rozbitá. Nastupovaly jsme u metra, zastávky jsou nově udělané, takže pan řidič vozík do BUSu dostal celkem bez problémů. Horší to bylo s výstupem. Z autobusu k chodníku chybělo cca 30cm! Ani si nepřejte vidět, jak jsme ho rvali ven. Řidič byl ochotný, vůbec nenadával, já byla úplně říčná- vozík s Majdou váží cca 150kg.
Asi nějak špatně chápu pojem "garantovaný" spoj. Na www.dpp.cz je to definováno takto:
"Garance spočívá v tom, že označený spoj v jízdním řádu bude vždy proveden nízkopodlažním vozidlem. Garantované spoje jsou vyznačeny v zastávkových jízdních řádech symbolem invalidního vozíku. Jízdní řády autobusových linek naleznete v Portálu jízdních řádů."

U dr. jsme pořídili celkem v pohodě, děti byly tak v šoku z cesty, že po injekci ani nepíply a za odměnu si Martinka poručila v samoobsluze "rohlík" :-) Holka je skromná (zatím). Majda vyloudila nějaký časopis s vtipy, tak bylo vyřízeno. Domů jsme šly radši pěšky. Ty dvě stanice jsme zvládly za půl hodinky.
Já dnes napsala na DPP stížnost, protože u této linky to bylo opakovaně. Záda si tento zážitek budou pamatovat ještě dlouho. Dneska jsem upustila od úmyslu mýt okna, protože pohyblivost v kříži nic moc :-(

Ilustrační foto doplním, nějak jsem nestíhala "fotit za každé situace", jak se praví v pravidlech Projektu 365, ale některé okolnosti to fakt neumožňují...

Takže poučení: garance rozhodně neznamená, že to někdo zaručuje na 100%. Jízdní řády jsou pouze orientační a jak mi drzý pán na infolince sdělil: "... čekat na další spoj hodinu, není přece žádná tragédie, když poletím na Kanáry, budu na letišti trčet třeba 4hodiny a co si na kom vezmu....."

Jojo, hlavně je důležité dát si na www extra rubriku "Doprava bez bariér" .... to dělá dobrý dojem, nosí se to a když to nevyjde.... tak snad někdy příště...

Tak se těším, co mi odpoví na moji stížnost... to určitě bude stát za zveřejnění.

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Teda Markét, to je něco:((

Ale upřímně, víš čím mě ta tvoje historka dostala nejvíc...to neuhodneš...

Váhou vozíku.

150 kg, nespletla ses??? Já počítala, že až Klárka bude mít tak v pěti letech (snad teda, protože nárok bude mít až později) električák, že to bude i s ní vážit tak padesát kilo...

Ježkovi voči, to si vůbec nedovedu představit manipulaci s takovým monstrem...

A na odpověď na stížnost jsem teda fakt hodně zvědavá.

Diny

wlcice řekl(a)...

Nojo, Diny, v papírech má vozík váha: 105kg+ Majda + její sedačka, taška do školy... myslím, že jsme se nespletla... ;-(

wlcice řekl(a)...

jo, ale Majda už od loni má dospělácký- ten dětský byl lehčí- ten měl jen 80kg :-))

Marci řekl(a)...

Máš můj obdiv,já manželovi auto nepůjčím,protože od nás bezb.autobusy nejezdí,,,konec světa.Ale jela jsem v Praze metrem..s Niky,taky zážitek.Mám dobrý orientační smysl,ale byl mi k ničemu.Výtah nejel a nejel...no hrůza.Víckrát jsme s el.nejeli,mech.nějak zvládnu i na eskalátorech...ne???

>>-sipka--> řekl(a)...

Je to šlendrián a poučení. Auto nepustit za žádných okolností. Vlk si musí dát příště krabice do nůše. Přeji sestupnou tendenci podobných zážitků.