Na Štědrý den...

24.12. 2009

Na Štědrý den se těšily především děti. Jak už všímaví čtenáři pochopili z minulého příspěvku - pro našeho tatínka Vlka časové a datové údaje rozhodně nejsou směrodatné a stresující. Žije si prostě svým tempem...no ale kdo na to má mít nervy!! :-)
Martina ráno v půl osmé zoufale volala, ať tatínek vstává, že nemáme stromeček a aby mu nezavřeli!!
Tatínka jsme tedy vyštvaly. Tvářil se dotčeně- "Kam ten spěch???"
Martinka se nehnula od okna. Takhle ho vyhlížela:


A když hodiny ukazovaly 10:07 a Martinka se několikrát ujistila, jestli se dárky můžou dostat, i když lidi nemají stromeček ;-), zabrzdil před domem tatínek a s náležitými gesty začal vyndavat strom z auta. Maťa šílela blahem a tatínkovi mnohokrát děkovala- chudinka... však ona časem prozře ... (snad ;-) )


Zdobení stromečku necháváme na dětech. Věší si tam i svoje výrobky a svoje nakoupené ozdoby. Náš stromeček tedy nepodléhá módním trendům- není sladěný do žádné konkrétní barvy. Najdete na něm cokoli a jakkoli barevné :-)

U zdobení samozřejmě probíhaly hádky o to, co se kam pověsí... jak jinak ;-)



...a skoro by se mi chtělo vyhlásit soutěž o "nejoriginálnější ozdobu" :-))
Schválně: Komu z vás doma na jedli sedí sova sněžná? :-)) 
Majda sovy miluje, tak si dvě pořídila. Až je objeví Mikeš a půjde se přesvědčit o pravosti sovího peří,  nechci vidět ten obraz zkázy... :-)


Martinka po zavěšení každé ozdoby spráskla ruce a pokaždé zvolala něco ohromujícího ve smyslu, že máme nejkrásnější stromeček, že je to nááádhera, že takové krásné ozdoby nikdo nemá... no byla úplně okouzlená ;-)


Výsledek vypadal takto :-)


Martinka se bála prskavek, takže musel pomáhat taťka. Majda už zkušeně  prskavku držela a máchala s ní ve vzduchu.

Nadšení z dárků bylo všestranné a veliké. Já tam krom včera zakoupeného kabátu ;-) našla ještě spoustu jiných pokladů :-))
Nejvíc mě ale těšilo, že jsme se zase po roce sešli u štědrovečerního stolu všichni, kupodivu nikdo netrpěl žádnou rýmou, kašlem /však už jsme jednou rozbalovali dárky i na JIPce/ .... prostě idyla!

Vždy na Štědrý den odpoledne jezdím na hřbitov. Před 19lety mi právě v tento den zemřela moje milovaná babička Tonička.  Hrob má 15km za Prahou. Z kostela pochodovaly davy lidí. Každý si šel připálit svíčku od betlémského světla. V kostele hrál varhaník koledy a bylo to opravdu příjemné zastavení.
Vyfotila jsem si alespoň jeden z vystavených dřevěných betlémů. Chvíli poslouchala, prohlížela si vánoční výzdobu v kostele a vzpomínala na všechny, kteří nás už opustili....



6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Markét, Vlk mi čím dál více připomíná mého muže, právě jsem mu dočetla i tvůj dnešní příspěvek a taky se divil,proč jsi jako vyšilovala, vše se zvládlo...

Taky mě občas klid mého muže vytáčí neskutečně... Jsem ráda, že to tak není jen u nás... Děkuji ti Markét...

Marci řekl(a)...

závidím klidný štědrý den!!!

Andrea řekl(a)...

Michal byl vždycky rozvážný:-) Já si vzpomínám jen jednou, jak nespěchal..jeli jsme z Porty a měl nás odvážet po Dvoraně do Prahy..bylo vedro..končilo se na Lochotíně o půlnoci a už bouřilo..jen nám řekl..holky. počkáte, já nejdřív odvezu někoho..a pak se pro vás vrátím...odjel a spustilo..neměli jsme se kam schovat...seděli jsme čtyři hodiny nadešti...chtělo se mi párkrát umřít:-)))..v pět elegantně přijel a s úsměvem říká: " Už jsem tady, holky..:-)))"

wlcice řekl(a)...

AndyPan:
ANO! Ty znáš mého muže dokonale! To je přesně on... ;-) Někdy je to k nepřežití-on totiž žije ve zcela jiném časoprostoru než většina lidí... :-)

Andrea řekl(a)...

Upřímně..jen mezi námi..i přes to si myslím, že on je výhra....ty víš o čem mluvím...já své kamarádce tu výměnu nezávidím..jsou mnohem nesympatičtější osoby..a taky víš, o které mluvím..léta mu na sympatiích napřidala, škrob bez kapky šťávy...nemám ho ráda..ani trochu.Něco takového mít doma by mě zabilo....

wlcice řekl(a)...

;-) Nojo, byla to ovšem z její strany výměna dobrovolná... a to, že nebyla asi nejšťastnější jsem bohužel zaznamenala,ačkoli jsem o to vůbec nestála :-(
Ale jsem zas o něco bohatší,možná moudřejší a vzhledem k tomu, že mě to nezabilo, určitě mě to posílilo :-))