(Před)vánoční vyšilování

23.12. 2009

Od rána drobně prší, takže se rozplyne i ta chabá vrstva sněhu, která nám dávala naději, že Vánoce budou bílé- tak jak to vymysleli naši předkové. Děti jsou doma a hudrají za okny, že "to nemá cenu..."
Celý den jsme věnovala mnoha rozličným činnostem. nevytvářela jsem sice žádné materiální hodnoty, ale zmohlo mne to ;-)

Odpoledne kolem 4.hodiny zvonil mobil. Volal manžel mojí kamarádky. Co jí má koupit k Vánocům :-)) Dobrý. Pobavil mě. Tak jsem s ním žertovala, jestli se neukvapil a není ještě brzy... ale nakonec jsme dali dohromady pár slušných nápadů.
O hodinu později dorazil domů Vlk. Připomněla jsem mu, že babička má dneska dovolenou a na hlídání dětí od rána nedošlo- takže bychom mohli jít do města- v divadle (v Celetné ulici) hráli "Vánoční vzpomínku". Neodporoval, a tak jsem hned šla zavolat do divadla. Dva lístky paní pokladní ještě našla, sice jeden na přístavek, ale délka představení bylo jen 40minut, takže jsem na to kývla a lístky zamluvila.
Cestou v tramvaji jsem Vlkovi vypravovala o mém odpoledním telefonátu, souhlasně pokyvoval nad mými "vtipnými" glosami.

Divadlo bylo fajn. takové roztomilé zamyšlení nad Vánocemi v dávných dobách, kdy bylo ještě vzácností obdarovat někoho pytlíkem mandarinek. Roztomilá konverzační hra v podání Tatiany Vilhelmové a Bořivoje Navrátila (toho ale stejně miluju jen díky jeho ztvárnění Dětí z Bullerbynu ;-) )
V divadle to krásně vánočně vonělo. Uvaděči divákům nabízeli koláčky a čaj... zkrátka příjemná atmosféra- mohlo to být delší :-))


Po představení jsme šli na tramvaj na náměstí Republiky- tedy kolem nákupního centra Palladium. Bylo po 19.hodině. Vlk ochotně  (podezřelé!) vstoupil do zóny obchodů a dokonce šel i se mnou do prvního krámečku (velmi podezřelé) , kde mi začal nabízet kabát!!! ??? Snažila jsem se rychle zpracovat tu informaci, že potřebuju nový kabát :-)
(jsem Váha a nakupování a rozhodování se... nevím, zda to má na svědomí to zanamení-ale každopádně jsem nemožná!!! se k čemukoli rozhodnout) 
Opět jsem  váhala a Vlk už nevydržel a pravil, že by mi rád něco koupil pod stromeček.-  23.12. večer!!  Tak já mu vyprávěla, jak mě pobavil kamarád, že už 23. odpoledne sháněl dárek pro manželku... a vůbec jsem netušila, že moje situace je ještě o něco dramatičtější ;-) Takže kabát jsem zakoupila- kostkovaný šedo-černý- a to, zda ho potřebuju, nebo ne-to jsem vůbec neřešila :-))

Před Vánocemi je všeobecný chaos a stres. I když se snažíte si to nepřipouštět, okolí vás nakazí.
Večer se ozvala moje přítelkyně  XY :-)), že jim nefungujou repráky u PC, ale fungovaly bez problémů. Ať Vlk řekne, co s tím. Vlk (s klidem sobě vlastním) začal na dálku vyšetřovat příčinu. Vyvrcholení bylo poetické- paní XY přebýval jeden volný kabel, tak ho uklidila do šuplíku. No a byl to zrovna ten, co měl spojit repráky s PC- takže závada byla celkem rychle odstraněna.
Pobavilo mě to. Ji zas až tolik ne. Sypala si popel na hlavu a zpochybňovala svoji inteligenci.
Uklidnila jsem ji vlastní příhodou, která bezpečně může být na předních místech hiparády dementních počinů.
V pondělí jsem byla /na popud babičky!!/ v Tescu. Už jsem psala, že to bylo davové šílenství. Nechodím hlavním vchodem, ale tím, co vede přes obchod C&A. Pokoukala jsem tam, nakoupila pár posledních věcí- a nemohla jsem se rozhodnout, jestli si koupím takový svetřík petrolejové barvy. Nakonec jsem shledala, že dnes ještě NE.  Zaplatila a šla na velký nákup do samoobsluhy. Zabrousila jsem tam  i do oddělení oděvů- a tam ho měli- petrolejový svetřík... i v požadované velikosti- šup s ním do košíku.
Jedu cestou zpátky na parkoviště. Procházím C&A a automaticky beru ten před dvěma hodinami vyhlídnutý  svetřík- jdu rychle zaplatit k pokladně.
No a doma při vybalování tašek jsem zjistila, že jsem sobě (při všem tom v-á-h-á-n-í) zakoupila v rozmezí cca 2hodin dva téměř identické svetříky. Nechápu.??? :-))
Patrně výpadek mysli. Tož budu asi potřebovat nějakého asistenta, který mi bude průvodcem a tu a tam i připomene, kdo jsem, co chci a co už mám :-)
Ještěže dneska všechny  velké obchody nabízejí možnost dané zboží beztrestně do 30dnů vrátit... ;-)

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Markét, se tady teda doslova řehtám a VLK, to je teda veselá kopa.....
Snad i Štedrý den byl u Vás pohodový, ale máš recht, jak jde chlap dobrovolně do obchodu, nevěstí to nic mormálního. Užívej zbytek svátků se svou skvělou rodinkou. Iva

Anonymní řekl(a)...

:-))))) tak to je fakt dobry:-)))Pendula

Jitka Neradová řekl(a)...

Nu, Markéto, skvěle napsaný, krásně se to čte, výborně se bavím:-)Jako vždy:-)

Anonymní řekl(a)...

Ha, ha, paní XY. Vidíš, jaký mám doma pořádek? - _Neumím tam strčit smajlíka A/ že ta paní se také ptala, zda chudáci děti nebudou muset pro dárečky místo ke svému stromečku někde ke "státnímu"? Nic?
Ne, je to paráda, člověk zjistí, že všechno se dá vyřešit byť i na poslední chvíli a že zmatek vládne všude i v době, když to je nejméně potřeba. Zjištění, že to není jenom doma, mě vždy uklidní. Přeji vám, ať si klidu můžete užívat svátky. XY

Andrea řekl(a)...

No, tak co jeden na všední den a jeden na svátek..nebo zkusit testík...praný v perwolu adruhý v obyčejném pracím prostředku:-)))
Jsi číslo...krásně napsaný:-)