Předvánoční vyžití

12.12. 2009

Původně jsem 3.adventní sobotu chtěla zasvětit zútulnění doupěte a pečení cukroví, ale...
Jedna maminka ze školky si chtěla půjčit naši Martinu na odpolední divadelní představení. Jedna její holčička má něštovice, a tak jí přebýval lístek. Maťa souhlasila, a tak jsme se vypravily do Švandova divadla na Smíchově.

Při čekání na autobus se mi naskytl z Jiráskova mostu překrásný výhled:
Zde je Mánes a krásná kavárna na lodi Matylda.



A tady moje oblíbená " Hradčana". Já tenhle pohled opravdu miluju. Jsem jak japonský turista: fotím jej pořád a ze všech stran... takže tady jedno adventní foto ;-)



Martinku jsem předala a vyrazila do nedalekého nákupního centra Anděl na lov dárků. Hned u vchodu jsem poznala, že takový nápad měly tisíce Pražanů :-( Hrůza! Vycouvala jsem velmi rychle.
Martinka byla z představení nadšená, za odměnu jsem holky chtěla vzít někam do cukrárny, ale nezadařilo se nám žádnou najít. Skončily jsme i s dětmi u MacDonalda. Děti si poručily zmrzlinu a byly šťastné.
Kafe se nekonalo. Měli rozbitý kávovar... tak to tu ještě nebylo. ;-)
Cestou domů jsem se stavila v knihkupectví- útrata stála zato! Ale mám hromadu knih, kterou Ježíšek spravedlivě rozdělí mezi ty HODNÉ! ;-)

Majda byla odpoledne s babičkou. Třída se totiž chystá v úterý odpoledne na výlet do vánoční Prahy. Paní asistentka se mnou domlouvala, jak pojede Majda, že už zjišťovala bezbariérové tramvaje ... děti jedou metrem, "aby se nezdržovaly" ... jenže stanice Staroměstská není bezbariérová :-(
Takže Majda si má jet s asistentkou tramvají. Ptala jsem se, jestli má taková "třídní akce" pro Majdu nějaký význam???
Majda sama uznala, že rozhodně ne. Babičku to doma ovšem  rozlítilo velice. Vydala se s Majdou do vánočně vyzdobeného centra Prahy sama (máme to 20minut tramvají, bez přestupu- paráda!) Zašly si taky na zmrzku, takže Majda byla tuze spokojená- viděla, co potřebovala a ještě si smlsla ;-)
.... ale já nepopírám, že mě některé věci nepřestanou mrzet, že je nikdy nepochopím, že je nikdy nebudu umět Majdě popravdě vysvětlit a že je prostě pro nás rodiče někdy  náročné to všechno taknějak "elegantně"  ustát...

4 komentáře:

Miška řekl(a)...

Bré ránko Wlčice.
Koukám,že se škola nepoučila ani za mák :-(.Co se týká vysvětlování to zvládnete s "humorem sobě vlastním" a Majda to přijme a pochopí.
Je pěkný,že se mohla jít Marťa kulturně zabavit a ta zmzka..hmm,mňam.

Marci řekl(a)...

Já to vidím doma, o Majdu se neboj, ona si sama odůvodní i vybere. My mámy tu nespravedlnost asi neseme ještě hůř, než ony.

Andrea řekl(a)...

Ono...starýho psa asi novým kouskům nenaučíš, co?:-( a já byla taky hodná, taky by mi ježíšek měl něco přinést..taková kniuha by nebyla marná:-)

Jitka Neradová řekl(a)...

Japonských tůristů byla dnes plná Praha. Hned jsem si na Tebe vzpomněla:-) Jen mi trochu vadili v rychlém pochodu městem, ale v Praze se, jak známo, jít rychle vůbec nedá, takže to vlastně nevadilo.