Už aby to bylo! ;-)

29.7.2013

Moje teta- mamčina sestra- slaví dnes osmdesáté narozeniny. Jmenuje se Marta, takže slaví i svátek. Poslední týden ji trápí nějaká viróza, a tak jsem dnes sbalila kytku a něco pro radost a vypravila se popřát jen naotočku.

Teta mě nečekala, ale byla potěšena a omlouvala se, že nemá nic nachystáno, že se pořád necítí a i po antibiotikách hrozně kašle a že si nemám dělat škodu!
Říkám jí: "Já si škodu nedělám! Já ti závidím, že je ti 80 a pořád jsi taková čiperná a soběstačná... tak ti přeju, aby ti to vydrželo!" :-)
"Jo, neboj, holka, taky ti bude," odmlčela se, aby po chvilce zamyšlení pokračovala v upřímné promluvě: "Vždyť tobě už je taky dost... osmdesát máš za chvíli... máme dlouhověkost v rodině, dočkáš se", pravila se zcela vážnou tváří teta.

Smála jsem se. Tak to na mě přišlo :-) A ona si mě v tom vedru prohlížela a pak prohlásila: "No, konečně jsi taky přibrala a vypadáš jako pořádná ženská. Vždycky si byla taková hubenina..."

No já se picnu! Tenhle životní nadhled bych fakt potřebovala. Z negativ si umět udělat přednost :-)) Já tady řeším, jak jsem za poslední rok ztloustla, protože zajídám smutek... a ona mě za to ještě pochválí.

Budu stará a tlustá- co nevidět! No není to důvod k radosti ? ... už aby to bylo! ;-)

 

10 komentářů:

Ali řekl(a)...

Teta má správný přístup k životu. Na všem se musí najít klady, to se mi líbí. Kéž bych to uměla!

Danka a Jaro řekl(a)...

Teta je super, ja som takto dostala pochvalu od susedy. Že mi už dávno chcela povedať, ako mi to teraz pristane, keď som pribrala :-)

Baruschka řekl(a)...

Tak jsem se tu u vás zase pobavila - ať už u článku o hřbitově anebo o tetičce. Souhlasím - chybí nám nadhled a vidět věci z jiného úhlu. Díky!

Anonymní řekl(a)...

... něco mi říká, že už vím, po kom je Vaše Martinka takové ufo :-) a pozor, to myslím jako vrcholnou pochvalu, je skvělá a Vaše teta jakbysmet :-)

Unknown řekl(a)...

Já po druhém porodu nezhubla na svoji předdětnou váhu a jedna vesnická žena, co se spolu známe již od dětství mne také pochválila s tím, že konečně nevypadám jako dítě, ale dospělá ženská ....:-D

Ilona Ř. řekl(a)...

Jo tetičky a babičky , ty nadhled mívají !
Já když si někdy mimořádně myslela, že by to dneska šlo, tak jsem se vzápětí dozvěděla, jestli jsem náhodou nepřibrala,... ;-)
Dlouhověkost je krásná věc, jen musí člověk být všech 5 P pohromadě, jinak je to na nic!
P.S. Už posloucháme v autě audioknihy :-) Svěráka a Nové povídky .
Moc děkuji za tipy ! Jen ten výběr u nás v knihovně byl omezený.

Marcela řekl(a)...

Taky mám upřímné příbuzenstvo :)

Lucka řekl(a)...

takovou tetičku bych si taky hýčkala :))

Je vidět, že jste jedna rodina :D

ivy řekl(a)...

Mít takovou tetičku je moc fajn.Máš s ní společné geny,tudíž naději na dlouhověkost i na ten úžasný přístup k životu a nadhled.Těš se,čím budeš starší,tím bude život lepší :-)

Tetičce bych ráda popřála ještě hodně krásných let.

Ipsilonka řekl(a)...

Milá Wlcice, určitě Ti to moc sluší. Být spokojená sama se sebou je těžké, většinou to nedokážeme. A máme štěstí, když máme tetičky, co nám to dovedou říct.