Paní Osypaná

7.11.2009

Díky všem, kteří si našli čas a tento týden poslali milý komentář, či poslali "povzbuzující" mail :-)
Právě jsem ve volné chvíli nastudovala na inetu diagnózu neštovice a nijak veselá z toho nejsem... Jsme - jak známo-  problémová rodina, takže pokud se přidá jen polovina z možných komplikací, Vánoce u nás rozhodně šťastné nebudou.... :-(

Pozitivní ovšem je, že Majda přestala chrchlat. Podezírám ji, že není moje!! Není možné, aby přestala už po týdnu!! Obvykle i po léčbě ATB chrchle ještě další 3týdny, takže pokud se delší dobu vyskytujete v její blízkosti, začnete pokašlávat instinktivně taky. Změna ATB na Sumamed jí prospěla.
Včera jsme se daly do učení. Musím ji pochválit, snažila se a němčinu a angličtinu jsme udělaly v pohodě a dobré náladě. O víkendu čeká Wlka matika... tak to asi o pohodě a klidu nebude řeč ;-)

A jak se má paní Osypaná?


Martina - jako vždy- nese svou chorobu statečně. První den ji to rozhodilo a řvala, že neštovice nechce a nepotřebuje!!! ;-)
Pak jsme počítali puntíky a když nám už znalosti nestačily, dokola jsme vysvětlovali, že se nebude škrábat a drbat. Docela se snaží. Bolelo ji ucho, kašle a tu a tam smrká. Z dostupných zdrojů  jsem ještě vyčetla, že k tomu jako bonus může dostat zápal plic... zatracený neštovice virový!

Musím říci, že je to náročné- mít je obě doma a nesmět ven.
Martina ráda hraje deskové hry. Ovšem má to jednu vadu: nesnese pravidla. Hra "Z pohádky do pohádky" jí tak pravidelně vyvolá hysterický záchvat, který sestra "dobračka"  dokáže  svými povzbudivými hláškami vystupňovat až k tomu, že figurky a kostky létají vzduchem.

Další oblíbenou indoorovou aktivitou je výcvik cocoura. Martina mu vyrobila z papírků nějaké třásně a neustále od Mikeše vyžaduje, aby za nimi lítal a skákal. Domlouvala jsem jí, ať ho nechá spinkat, že už je starý a je zvyklý přes den spát.
Samozřejmě měla hned odpověď:  " Mami, on si se mnou hraje rád a na to, že je stařík, nemá ani pomylšení..."
Kam na ty obraty chodí??? :-)

Večer v koupelně jsme měly výchovnou chvilku. Opět skákala ve vaně a já ji hubuju, že uklouzne a rozbije si hlavu. Dělá to stále- bez ohledu na intenzitu domlouvání. Ptala jsme se jí, proč mě pořád zlobí? A ona úplně zdrcená povídala: " Když ono to zlobění si na mě přijde samo. Já jsem pořád hodná, a pak  najednou to začne a já poslechnu to zlobení a ne vás..." :-(

No, tak to máme vědecky vysvětlené a je zcela na nás, jak se s tím vypořádáme... ;-)

...jednou ji přerazííím!

12 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Jako rozená optimistka vidím situaci pozitivně.
Majda nechrchlá - hurá !
Martinka si odbude neštovice teď,v ošklivém počasí,dřív než půjde do školy- to je taky dobrá zpráva.
Kocour omládne :-)
A kdyby to zlobění tu Martinku zase někdy přemohlo,pak je tu důvod vzít si na spravení nervů tabulku čokolády :-))

Dobrou noc...

ivy

Anonymní řekl(a)...

Martinka ti všechno vysvětlila.Prostě když to příjde tak to příjde .Hlavně ,že Majda už nechrchlá.Pavla

Jitka Neradová řekl(a)...

Hlavně, že to umí dokonale vysvětlit. Pak mají všihni kolem jasno. A vysvětlit to umí skvěle, zasmála jsem se. Jinak se plně kloním k prvnímu komentáři Ivy. Optimismus v sobě nemám, a proto úplně žasnu, jak se dá všechno vidět z té lepší stránky. A je to tak. Pěkný revoluční den:-)

Andrea řekl(a)...

Jo, ty pobavíš, fakt:-)))Z pohádky do pohádky je to, jak tě ten obr furt bije amusíš se vracet, že jo? taky jsem u toho jako malí švindlovala:-)

Gabro řekl(a)...

Také to umím u ostatních vidět úžasně pozitivně :-), jen u mě mi to občas nejde...

Martinku zlobivku pozdravuj a vyřiď, že v tom určitě s tím zlobením není sama :-). Chápu, že když to přijde, tak to přijde :-D.

A Majde přeju co možná nejpříjemnější učení matiky :-).

Miška řekl(a)...

Máťa nemá chybu.I od nás jí pozdravuj a vyřiď,že v tom zlobení nejni sama samotinká :-) .
Majdo a Vlku zvládně tu matiku na jedničku s hvězdičkou!

Anonymní řekl(a)...

No neštovky jsme prodělali s nejmladší tradičně začátkem letních prázdnin. :o)
Přejem Martě ať se ji brzy uleví. A Majdě, aby to nechytla. (Pokud už je nemá za sebou)
Joo a holky jsou obě super hlásičky. Se vždycky bavím. :o)

Štěkna

Anonymní řekl(a)...

Z pohádky do pohádky taky vlastníme, vždycky jsem musela do pekla...několikrát za sebou..Majdu chválím,už se určitě těší do školy.Hlášky má skvělý.Marcela

thora řekl(a)...

Good luck for your little ones. As to varicela: better now than later as an adult. I'll keep my fingers crossed.

Daniela řekl(a)...

Moc hezká fotka. A Martinka je prostě osobnost, buďte rádi ;-) .

Pisarka řekl(a)...

Já nevím proč, ale myslím, že nepřerazíš. Vždyť kdo by ti vymýšlel takové "hlášky"?!

Rea řekl(a)...

nky komentare mi silne pripominaji Madison.... :)