Irský den

15.10.2010

Díky blogu jsem se seznámila s celou řadou zajímavých lidí, kteří měli potřebu nějak reagovat na to, co se dočetli, co je oslovilo, rozzuřilo, potěšilo ;-) Takže po dvou letech aktivní účasti ve virtuálním světě jsem se přehoupla do další fáze: zhmotňování virtuálních přátel :-) Je to moc fajn. Fáze seznamování je totiž přeskočena, lidé si obvykle už při prvním setkání tykají a "jde se rovnou k věci" :-))

Někdy koncem září mi přišel mail, jehož pisatelku jsem neznala. Obsahově byl tak netradiční, že mě to úplně lákalo se nabízené akce zúčastnit. Psala mi paní učitelka Martina z Hradce Králové. Chystala pro své žáky v rámci projektového vyučování  "Irský týden" a nějak se progooglila i na můj blog, kde je pár fotek z naší cesty do Dublinu. Popsala mi svůj úmysl, co všechno hodlá s dětmi provádět a jestli bychom s Majdou nechtěli přijet "na besedu".  Okolnosti tomu chtěly - na ten víkend jsem měla už dlouho předem naplánovaný seminář pro asistenty v Bělči, což je pár km od HK, a navíc:  Majda přišla s tím, že v pátek půjdou do kina, protože ve škole budou probíhat přípravy na volby. Dohodli jsme se doma, že akce hradecké školy je tak lákavá, že se jí rádi aktivně zúčastníme. Napsala jsem p. učitelce, že pozvání přijímáme.
Majda vytvořila zábavný kviz o Irsku,  Wlk nachystal výběr fotek, mně se podařilo na inetu najít skvělé povídání, které v angličtině načetly děti ...a pak už jsme se jen těšili.

Martina se vyptala na všechno, co Majda bude potřebovat, aby se ve škole cítila dobře a pohodlně. Poslala fotky "krizových míst" v budově jejich školy, shodli jsme se na tom, že těch pár schodů překonáme pomocí nájezdových ližin a jinak že snad nebude problém.

Krátce po 9.hodině jsme přijeli ke škole. Už na nás číhal pan školník, aby nás dovedl do třídy a pomohl s nájezdy (vzpomněla jsem si hned na toho "našeho" pana školníka a jsem světu vděčná za jeho pestrost :-))
S Martinou jsme se tedy viděly poprvé cca 20minut před zahájením akce. Rychle jsme projely scénář. Naši Martinku jsme předali paní učitelce do 1.třídy, aby okoukla, jak se učí děti v Hradci.

Na chodbách i ve třídě byla výzdoba v irském stylu. Děti celý týden v hodinách "výchov" tvořily.



 Někteří se oblékli do irských barev ( my s Wlkem jsme tedy také volili irskou zelenou- a paní učitelka Martina měla stejný nápad - to ale domluvené nebylo ;-) )



Měla jsem tedy zvláštní pocity- nechat se předhodit před plnou třídu cizích dětí ze 7.-9.tříd... Ale musím říct, že děti byly bezva. Perfektně připravené, reagovaly skvěle. Majda byla blažená, že její kviz sklidil úspěch i smích.
Prezentaci fotek z Dublinu  a povídání o Book of Kells jsme zakončili ukázkou z filmu "The secret of Kells".

Následovala výtvarná dílna, kdy se děti pokusily na připravené podloží vyškrábat ozdobné iniciály. K tomu všemu samozřejmě hrála pravá irská hudba (dodala kolegyně Martiny) :-)


No a nápady překypující Martina ještě objevila internetu návody na vytváření uzlů, což se taky bezvadně hodilo  k tématu :-), takže dětem rozdala provázky a na interaktivní tabuli pustila návod, jak vytvořit uzel "srdce" - a všichni začali motat....  Můžete si to zkusit taky! ;-)

.... a povedlo se!! :-))


Ve 12hodin se nám navrátila naše Martinka. Zářila, protože paní učitelka ji vzala i na tělocvik a taky na oběd do jídelny, měla tedy zážitků mnoho a ještě nacpané bříško, takže ideální stav.

Majda byla moc spokojená, my s Martinou jsme si libovaly, jak vše klaplo a doufám, že podobně to vnímaly i děti, pro něž to vše bylo nachystané. Takové projektové dny určitě mají smysl... ale asi ne každý učitel je schopen je pro své žáky tak dokonale připravit...
Martině dodatečně děkuju za ten mail, který mi při prvním čtení přišel opravdu velmi zvláštní a jsme moc ráda, že jsem podlehla zvědavosti a  neodsunula ho bez odpovědi do koše :-))

Po dobrém obědě jsme se rozloučili a pokračovali v cestě dál ...

12 komentářů:

Gabro řekl(a)...

Tak to se mi líbí, tomu dávám palec nahoru :-))).

Miška řekl(a)...

Tedy Wlčí smečko,já smekám.I před pančelkou z Hradce.Přidávám se ke Gabro i za mě palec nahoru:o).

ivy řekl(a)...

Na všech stranách spokojenost,tak to má být :-)

pafcasim řekl(a)...

Poklonu paní učitelce a samozřejmě i vám všem.

Já na takovýchto projektových dnech obdivuji, jak učitelé dokážou najít i třeba ne moc náročné aktivity, spojí je "legendou" a ono to funguje!! Taky bych to chtěla umět :-)

A ještě paní učitelka zaintegrovala do projektu integraci :-D

Andrea řekl(a)...

parááádní:-))))

Marci řekl(a)...

Nádhera....,závidím Vám krásné chvíle...Pí učitelku moc chválím,je šikovná.

Jitka Neradová řekl(a)...

Skvělé, to je pozitivní zpráva ze školství ( a těch je málo) a i od Vás. Jen tak dál. A samozřejmě, skvěle napsaný:-)

Lucka řekl(a)...

vy jste tedy akční!
Chápu, že se to "dětem" líbilo.

Anonymní řekl(a)...

hustý

zuzi řekl(a)...

Jsem nadšená! Tak se má žít!

pisarka řekl(a)...

Bezva, že jsou i takové učitelky (a školníci) - a že jste je mohli alespoň potkat.

LenkaS řekl(a)...

Velmi povedený projektový den, jsem nadšená. Věřím, že vy jste byli taky dokonale připraveni, nejen paní Martina.