Ledové víno a teplý banán

16.2. 2009 - 154.den z 365

3.jednoruký den

Už dneska je mi jasné, že měsíc strávený bez ruky bude další záludnou zkouškou osudu ;-) a nebude jednoduché jej přežít. Otravuje mě to a já otravuju okolí! Obojí strašně!! Ačkoli se pan Wlk děsně snaží- veškeré své činnosti značně zrychlil ;-) - je to pro mě zkrátka náhlá a razantní změna životního stylu. Jsem zvyklá denně fungovat, nejlépe si všechno sama obstarat... a teď tohle. Sama si sotva dám zubní pastu na kartáček, večer jsem se myla tak, že jsem si obvaz namočila z vnitřní části ruky, takže když jsem se za pomoci "asistenta" nasoukala do noční košile a připažila, rázem byla košile celá mokrá a asistent se zlobil, že si "zase dělám, co chci a že snad nejsem ani ženská, ale mýval a co se furt meju" ;-) ...nojo, ale převlíkat se muselo, jenže nebylo skoro do čeho, protože se s tím pařátem nikam nevejdu- tak mi ten dobrák ještě musel půjčit svoje pyžamo :-) ...fakt jsem asi na zabití...


Babička mi donesla bolestné- láhev ledového vína. Je to zvláštní typ přívlastkového vína, které se vyrábí ze zmrzlých hroznů. Norma v ČR říká, že min. teplota pro sběr je - 6°C, bobule se musízpracovávat tak, aby před vylisováním nedošlo k rozmrznutí a voda zůstala v krystalkách v lisu.
Jednou jsem v TV sledovala jakýsi dokument o výrobě tohoto skvostu a musím říct, že je lepší jej pít než vidět. Něktré hrozny mohou být napadeny hnilobou... vůbec to nevypadá vábně. Výroba je riskantí proces také proto, že než nastoupí požadovaná teplota, může hrozny sezobat ptactvo:-(

Každá láhev je opatřena etiketou s podrobnými údaji o jeho vzniku. Lahve jsou číslovány.



Lahve, v nichž se ledové víno prodává, jsou malé a hubené, takže z nich nalijete sotva 2 sklenky.

A Wlk nelenil, nastudoval, co se sluší a patří- a vyrobil k vínu dezert v podobě horkého banánu se skořicí a krásně to nazdobil.


Pěkně to vypadalo a výborně to chutnalo. Zdá se, že tu roste Diny nový konkurent v sekci "kuchtění" ;-)

4 komentáře:

Lenka řekl(a)...

Už se těším na horký banán až k vám příjdu na návštěvu. Nebudu se hlásit aby sis nemusela leknutím nic lámat. Lenka

Daniela řekl(a)...

Vypadá to moc dobře.

Anonymní řekl(a)...

teda-opět obdiv pro Wlka..Marcela

Anonymní řekl(a)...

Wlk boduje!!!!:)


Diny