Ani den bez doktorů

4.3. 2009 - 170.den z 365

19.jednoruký den

Fotky i příběh jsou včerejší. Musela jsem to trochu nechat uležet, protože včera jsem měla dojem, že už opravdu zavolám RZ a pojedu přímo do Bohnic.

Martinka pořád kašle. Když jí vyskočila teplota na 39°, hned druhý den jsem ji odtáhla k doktorce, jestli nemá zápal plic. Dr. ji poslechla, naordinovala nějaké sirupy a řekla, že to nic není. Mě tedy kašel, který trvá přes týden a nelepší se docela znervozňuje.
Včera ráno mě popadl amok, Martinu jsem narvala do auta a že jedu paní doktorce ukázat, jestli je normální hodinový záchvat kašle po 14denní léčbě, která nevede k ničemu jinému, než k pravidelným výdajům stovek v lékárně.
Aha- na dveřích cedule: DOVOLENÁ. Tak to mě vyběsnilo ještě víc. Tento týden má totiž náš rajon prázdniny, takže byla jistě plánovaná, ale proč to dávat na vědomost týden předem, že....
No a jak jsem byla tak pěkně rozjetá, zavelela jsem, že jedeme na Bulovku, že už toho všeho mám dost! .. a ještě lilo jako z konve :-(

Bulovka je naše spádová (asi 4km vdálená) nemocnice,takže udělám kratičkou exkurzi:
Tohle je hlavní vstup do areálu



Pohled na pavilon ORL a oční kliniky = ta okrová budova; a vlevo Budínův pavilon, kde sídlí chirurgie, volá po generální rekonstrukci.



Vpravo od vstupu stojí trochu modernější pavilon ortopedie, kam se chodí operovat i pan prezident ;-)



My jsme zamířili do pavilonu, který se krčí vpravo vzadu- tam je dětská interna a bývaly doby, kdy jsme tam s Majdou klidně mohly mít přechodné bydliště. Když se "dařilo", stihly jsme do měsíce i 3hospitalizace, dokonce i Štědrý den na Bulovce jsme si už zkusili.... Většina personálu nás přijala za "rodinné příslušníky", a tak pokaždé, když se objevíme, prohodí pár slov, přeptají se na ostatní členy rodiny, na Mikeše ... Nejinak tomu bylo i tentokrát.

S Martinkou jsem tam šla poprvé. Z ambulance vylezla sestra, hned mě poznala, zeptala, zda máme doporučení- ale ani nečekala na odpověď, mávla rukou - krátce o nás poreferovala nějaké mladé -pro mě nové- paní doktorce - a šlo se ordinovat.
Paní dr. se na vše vyptala, na léky, které Martinka dostala do naší dětské doktorky řekla: "No, to vysaďte, to vůbec nedávejte. To je úplně zbytečné na takový kašel" Martinku poslechla a řekla, že by radši RTG, že poslech není nijak dramatický, ale s ohledem na délku "léčby" , že chce vidět víc. Domluvily jsme se, že výsledky budou odpoledne a že asi bude třeba ATB.
Byla milá, zdůvodňovala mi všechny svoje postupy- tak mi to vyhovuje. Doktor by přece měl brát pacineta jako partnera a ne se ihned rozčílit, když se ten drzoun ptá, co se bude dít s jeho tělem, že?

Odpoledne mi málem vypadl telefon z ruky, když paní dr. oznámila, že na snímku je patrný rozsáhlý zápal plic. Mám totiž úplně šílené asociace- Majda a zápal plic v jednom baráku...
Ani nevím, co jsem blekotala, ale paní dr. mi okamžitě nabízela, že mi snímek může ukázat, že to tak opravdu je... Takže jsme s Wlkem jeli pro léky- antibiotika na 14dní + nějaký driják na vstřebání tekutiny z plic, má inhalovat (no, to jsme vybaveni dokonale)...

Já to prostě nechápu. Jsem tak vycvičená za ty roky, co jde, léčím sama, nastuduju odborné příručky... a když už si myslím, že je čas, jdu k odborníkovi a on, než by mě poslal na vyšetření, předepíše mi léky, které nakonec mohly ještě spíš uškodit (šlo o spiropent), než pomoci- no to mi nějak docházejí slova... Takže tento týden jsem měla 2x BINGO - 2x jsem měla pravdu (dutiny i zápal plic jsem nastudovala a poznala správně ;-) ), ale obě paní doktorky měly důchodový věk a léta zkušeností, takže co já jim budu vyprávět o nějakých pocitech a o tom, že jsem četla... na to je tak někdo zvědavý! Ony mi moje argumenty nevyvracely, ony je prostě smetly ze stolu!

Takže máme o další zábavu postaráno. Martinka je zelená jak sedma, oči podkroužené... v pátek jdeme na kontrolu, jestli léčba zabrala a nebude třeba hospitalizace.

Pokud máte doktora, který o vás má zájem, rozumí vám a bere vás jako rovnocenného partnera a nemává nad vašimi pocity a názory rukou, važte si jej, není to samozřejmost. My do této kategorie můžeme zařadit rehabku, zubaře, internistku Míšu ...a doufáme, že se nám podaří tuto množinu ještě rozšířit. :-)

5 komentářů:

Gabro řekl(a)...

Martince přeji, ať jí brzy zabere léčba a je jí líp!!! Má normální zápal plic nebo virový? U nás v okolí teď řádí virový. Kamarádka šla s holčičkou na roční prohlídku a prohodila, že má malá jen rýmu a "trochu" kašle. A on to zápal plic (virový)...

Když tak čtu tvé story, tak je těžké pak věřit doktorům... Já naštěstí své dětské MUDře věřím. Jen trpím, když je tam místo ní nějaký záskok...

wlcice řekl(a)...

Martinka má virový.Měla totiž v lednu ve výtěrech pneumokoka,proto jsem šla s kašlem k dr.A ona ,než by nás poslala na odbor.vyš.,tak řekne:"Já tam nic neslyším". Jenže ono nemusí být slyšet... Mě prostě štve, že to riskne, nechce ani sama vědět, jak to je doopravdy, hlavně kdyby zápal plic dostala druhá dcera, tak to nemusí vůbec dopadnout dobře. Ale tohle všechno dr. ví. Jen ji to nezajímá...
V nemocnici mi řekli, že to teď hrozně řádí a pozná se to 100% jen z RTG.

Anonymní řekl(a)...

To je teda des a plne te chapu, ale bohuzel se to deje v kazde zemi, takze to neni ve zdravotnictvi ale v lidech. Taky tu mame uzasne doktory a ty, co jen zdimaj penize. Drzte se holkk a at to brzo zazenete!!

Anonymní řekl(a)...

To je na reportáž do televize.úplně jsem cítila tvou bezmoc,člověk fakt neví,snad to Majda nechytne a Martí si s tím rychle poradí,je to fakt na bednu...17.3.jedem na kontrolu do Motola,tak jsem taky napjatá...Holky -jsem s vámi ,a držím palečky.Marcela

Anonymní řekl(a)...

To je neuveritelne,...to aby se porad clovek k necemu dopracovaval,... aby byl porad na pozoru!...Martince preji, at je to rychle za ni a brzy zase hrave poskakuje...zustavejte pri sile, vydrzajte!!!Myslim na Vas...Kacaba