Stomatologická klinika

31.3. 2009 - 196.den z 365

Návštěva Stomatologické kliniky v Kateřinské ulici byla neatraktivnějším bodem dnešního denního programu. Když jsem Majdu objednávala, hledala jsem si na www nějaké podrobnosti o tomto zažízení a jediné, čeho jsem se dopátrala bylo to, že se klinika přestěhovala do zrekonstruovaných prostor. Tak jsem se hned raději přeptala sestry, jak jsou na tom s bezbariérovým přístupem. Byla zaskočena. Řekla, že to musí zjistit, ať zavolám za 10minut.

Poté jsem dostala podrobný návod, co všechno musím podniknout, abych se dostala na jejich oddělení do 1.patra: Vstup pro vozíčkáře není z Kateřinské ul., ale z ul. Ke Karlovu. Budete ho možná trochu hledat. Musíte dlouhým průjezdem do dvora, a tam uvidíte dveře. Na nich je zvonek, který není moc vidět, ale když teď víte, že tam je, určitě ho najdete. Zazvoníte na vrátného, a ten vám přijde odemknout výtah- a pak už je to v pohodě. :-)

Všechno jsem si pečlivě zapsala, protože tolik důležitých informací bych prostě 14dní nebyla schopna udržet v mozkových závitech.
Dnes byl tedy den D! Vyzvedla jsem Majdu ze školy v 10h, abychom stihli do centra dojet. Byla jsem moc ráda, že Wlkovi odpadlo původně plánované celodenní školení a mohl jet s námi. Mám zatím obavy zůstat s Majdou déle sama, když si vzpomene, že chce na WC nebo něco-tak s jednou rukou nemůžu a ta levá je pořád levá víc, než bych si přála ;-)

Vjeli jsme do ulice Ke Karlovu a pátrali, kde je asi ten vjezd. Pak jsme jeden objevili. Byl oblepen různými cedulemi o zákazu vjezdu a vjezdu povoleném jen pro stavbu... ale riskli jsme to. Průjezd byl dlouhý, vydlážděný takovými malými šedými dlaždičkami a taktak se tam auto vešlo. Zastavili jsme ve dvoře a já se jala obíhat dveře, kde najdu ten zvonek. Dveře tam byly hned dvoje. Zamčené a bez zvonku. Důkladně jsem několikrát ohledala zárubně, ale nic.

Oběhla jsem dvůr a našla ještě jeden průjezd!

Ten vedl do dalšího dvora, opět několikery dveře- bez jakýchkoli cedulí. Tedy cedule tam i byly, ale byly čitelné pouze z vnitřní strany budovy- a tam jsme zrovna nestáli... :-(
Až na jedněch jsem našla telefonní číslo na vrátného. Panečku, to je vychytávka.

Tak jsem vrátnému zavolala. Stručně jsem mu sdělila, že se potřebuju s vozíčkářem dostat do 1.patra na ortodoncii a že on jediný mi -dle sdělení sestry- může odemknout výtah.
Začal výslech /a tím i nejhumornější část návštěvy tohoto zařízení/:
"Kde stojíte?", vyzvídal.
No a popište někomu, kde stojíte, když nikde žádná cedule není a všude kolem jen budovy a stovky oken.
Tak mu říkám: "Na dvoře. Zajeli jsme autem na dvůr"
A on zděšeně:"Vy už jste na dvoře? Vy jste projeli průjezdem? "
Tak já popsala cestu, zdůraznila, že stojím u dveří, které jsou zamčené, ale za nimi je výtah. A on zase: "A kam jdete?"
Zopakovala jsem, že do 1.patra, a proto bych ráda ten výtah.
"Ahá, tak vy s ním chcete jet??" pravil ten dobrák, "Jdu dolů"

...no to mě zase dostalo.
Wlk se mohl smíchy zbláznit, když jsem mu to líčila (seděl v autě, neslyšel dialog). A konstatoval: "Nojó, v neděli shání WC pro vozíčkáře, ale NEŘEKNE, že na něj chce a neuplynou 2dny a zcela nepoučeně shání výtah do 1.patra, ale NEŘEKNE, že s ním chce jet.." :-))
Tak já nevím... něco je se mnou špatně ;-)


Na ortodoncii Majdu poslala naše paní dr. s rovnátky, aby zkonzultovala problém s odborníky na klinice.
V 1.patře nás čekalo exkluzivní pracoviště. Zubní ordinace, ve které najednou pracuje asi 20 lékařů, jednotlivá křesla jsem od sebe oddělena pouze přepážkami, pořád tam pobíhají sestry, lékaři spolu vzájemně komunikují a radí se o problémech... Zírala jsem. Nedovedu si představit, jak ošetřují bolestivé případy- jakože vedle mě někdo řve a úpí a já dělám, že se nic neděje ... no nevím...

Pořídila jsem v nestřeženém okamžiku jednu paparazzifotku pro lepší představu a pro ty, kteří podobné zařízení vidí taky poprvé.



Ošetřující paní dr.byla mladičká Slovenka a viditelně byla z Majdy na větvi. Po chvíli odběhla na konzultaci ke kolegovi do sousedního boxu. Pak dotáhla z opačné strany té dlouhé ordinace ještě jednu kolegyni... opět estráda.
A výsledek? Všechny zubní vady jsou slučitelné se životem (jupí!- alespoň něco přežijeme ;-)) a rozhodnutí, co s Majdinými tesáky dál v podstatě zůstává na nás- na rodičích. No, oba jsme v této oblasti zcela nevzděláni, takže se (jako v mnoha jiných věcech týkajících se zdraví našich dětí) budeme řídit selským rozumem.

Na závěr návštěvy jsem ještě dala zvonkem smluvené znamení vrátnému, že akce je skončena a může si svůj výtah zase zamknout. Pro jistotu jsem dodala, že už jsme sjeli dolůůůů :-))

9 komentářů:

Gabro řekl(a)...

Já se opět bavím :-))).

Jo a na ortodoncii chodím do vinohradské nemocnice, kde v každé místnosti jsou tak 3 křesla... Nic příjemného, když mi rvali zuby před "obecenstvem".

Ale teď už se jdu vážně léčit do hajan...

Katka s Nancy řekl(a)...

Uffff,...to je ale divne, ze kdyz se ptate na vytah, ze ho chcete i pouzit. Nevim, jestli bych vydrzela byt v klidu

Barbarkaaa Liduš řekl(a)...

Ojéé tajkle to fák bohužel chodí :o))))))

Anonymní řekl(a)...

Tvé zážitky by vydaly na knížku u které by lidi řvali smíchy.Pavla

Lenka řekl(a)...

My s Barčou jezdíme na stomatologickou kliniku do HK. Vypadá to tam stejně, akorát je všechno světle zelené a bezbar. bez komplikací.Jinak při poslední kontrole navštívilo Bářina ústa asi 8 mediků.Naštěstí se jen dívali na docenta a on jim vše vysvětloval včetně CHOVÁNÍ k takovému pacientovi.Lenka

Daniela řekl(a)...

Až mi tečou slzy od smíchu, fakt výborné čtení. D.

Anonymní řekl(a)...

Přesný,ty nezklameš.Jako bych tam byla s tebou.My na Kateřinkách hledaly paní na orthézu,která se vkládá do boty.Byla inteligentní,čekala na nás venku.Ta pí dr.

Anonymní řekl(a)...

HAHA, vratnyho si diky tvemu popisu dokazu zive vybavit...no tak hlavne, ze se ty zuby daji prezit...( nebyla to teda tak trochu zbytecna navsteva?)..rea

wlcice řekl(a)...

Milé Reo, ta návštěva nebyla tak trochu zbytečná, ta byla ZCELA na ho... protože přesně tohle jsem naší paní dr. říkala já- chci zuby, aby byly schopné kousat a aby se s nimi dalo mluvit, jestli budou rovné a nebo nerovné je mi šumák... šli jsme tam vlastně jen proto, aby se potvrdila správnost naší teorie. Netušila jsem, že bude celé oddělení auf... ;-) Mají o čem přemýšlet!