Solná jeskyně


13.3. 2009 - 179.den z 365


Od včerejška mi chodily vtipné maily a SMS, které mě prostřednictvím vtípků varovaly před dnešním dnem- pátkem třináctého :-) Děkuji vám, přátelé, za starostlivost. Tentokrát vás zklamu, nebude o čem psát- pátek třináctého jsem přežila bez ublížení na zdraví! :-)
Naopak- usoudila jsem, že nejlépe bude schovat se někam pod zem, a tak jsem šla s Martinkou do solné jeskyně.

Letáky slibují blahodárné účinky na dýchací cesty, na dutiny, na atopické ekzémy, na zpomalování procesu stárnutí.... tak nač čekat sem s tím a chci to všechno najednou! :-))
Domluvila jsem Martince kamarádku na hraní, sousedovic Lucinku, a její maminka po chvíli váhání řekla, že je zvědavá a že jde taky. Vydaly jsme se do nedalekého nověotevřeného relax centra Žanet.
V recepci nás uvítala milá slečna, odložily jsme si věci do skříněk a sestoupaly po schodech do suterénu.

Jeskyňka byla útulná, na stěnách obrovské krystaly, na zemi silná vrstva soli, aby děti mohly kutat a vozit sůl - u vchodu je čekal pytel s hračkami.

V rohu jeskyně stékal po stěně zeleně nasvícený vodopád, uprostřed jeskyně seděl obrovský oranžový nasvícený krystal a kolem něj bylo rozestaveno 8 pohodlných relaxačních křesel. Kdo chtěl, mohl si půjčit i deku na přikrytí.
Martinka s Lucinkou lehátka taky vyzkoušely, ale pobyly tam sotva pár minut, než se opět ponořily do soli.

Z reproduktorů potichu hrála relaxační hudba; u recepční si lze objednat kávu, pití... Donese vám to do jeskyně na podnose až pod nos :-)

Hodina tady trvá 45minut a to rychle uteče.
Po jednom sezení jsem se sice nevyzdravila, neomládla, ale bylo to velmi příjemné posezení a určitě to ráda zopakuju!

Pokud hodláte jeskyni vyzkoušet, je lepší zavolat předem. Některé totiž mívají vyhrazené hodiny pro maminky s dětmi.
A ještě jedna pozitivní zpráva: OZP (zatím)hradí svým klientům (dětem a seniorům) návštěvy solné jeskyně v rámci preventivních programů ve výši 500Kč/rok.





2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

To je dobře,že jsi tuhle 13 zklamala.Solnou jeskyni mám také v plánu,ale nějak to stále nevychází..

Anonymní řekl(a)...

Blahopreju k " preziti" trinactky:)Ty eskyne zneji moc dobre, az se dostanu do CZ, rada bych to omrkla...rea