Svět Toltéků


9.9.2009 - 357.den z 365

Krásné devítkami přesycené datum jsme měli vyraženo i na vtupenkách do klubu Lávka na další Duškovo představení "Svět Toltéků". Wlk je ode mne dostal darem k pondělním narozeninám. Nedávno nás totiž nadchlo jiné Duškovo představení "Čtyři dohody" a filozofie toltéckých Indiánů nám učarovala.
"Svět Toltéků" není klasické divadelní představení a Jaroslav Dušek v něm rozhodně nevystupuje jako komik, jak někteří pod vlivem jeho filmový rolí očekávali- a to byl možná jeden z důvodů, proč několik lidí opustilo sál před skončením pořadu :-(
Představení je spíše takovou přednáškou. Mně Jaroslav Dušek odkryl pohled na důležité souvislosti mezi lidmi, logické souvislosti vztahů k okolí a celé představení by se dalo charakterizovat jako praktický návod k dosažení osobní svobody.

Je to takové moudré a hezké povídání, k němuž Dušek vždy pohotově dodává vtipné příklady ze života. Pouček bylo mnoho a nutí člověka zamyslet se nad sebou samým. Všechny ty moudré teze si nepamatuju, ač bych chtěla ( a asi i měla :-), aby se mi žilo líp! a vyrovnaněji ;-)), ale třeba mi utkvěla v hlavě věta:
"Dejte si pozor na verzi minulosti, na které lpíte. Ovlivňuje vaši budoucnost"- zkráceně znamená: člověk vy se neměl vracet k nepotřebným aspektům své historie.

Pokud by si někdo chtěl počíst, vyšmejdila jsem na netu i ukázky z knih. Kdo má chuť meditovat a podívat se na svět zas trochu jinak, může kouknout SEM

A takový je pohled na Hradčana z Novotného lávky. Karlův most je sice dočasně ověnčen lešením :-( , ale jinak krása!




1 komentář:

Laďka a Pavel řekl(a)...

My jsme byli na čtyřech dohodách vloni a byli jsme nadšení. aky bylo docela parádní představení polohy a 1 Vesna, to je sice spíš pro ženské, ale Pavlík se bavil, i když občas nechápal, zato já jsem byla vyřízená jak to vystihuje ženské :-)